dodano: 2008-04-18 10:45 | aktualizacja:
2008-04-18 12:41
autor: Anita Dąbek |
źródło: multimediapolska.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W I kwartale 2008 r. Multimedia Polska odnotowały wzrost sprzedaży usług we wszystkich segmentach, a więc: telewizji kablowej (cyfrowej i analogowej), szerokopasmowym dostępie do Internetu oraz telefonii stacjonarnej (w technologii cyfrowej VoIP oraz tradycyjnej telefonii PSTN).
Podobnie jak w ostatnich kwartałach, najszybciej rośnie liczba abonentów korzystających z Internetu. Na koniec I kwartału 2008 r. spółka miała blisko 230 tys. internautów, czyli niemal o 40 proc. więcej niż rok wcześniej (na koniec marca 2007 r.).
Przyspiesza sprzedaż cyfrowej telewizji kablowej (DTV). Multimedia Polska w I kwartale 2008 r. pozyskały 15,6 tys. nowych abonentów, korzystających z tej usługi (w IV kwartale 2007 r. było to 10,6 tys.). Na koniec marca tego roku spółka miała już ponad 35 tys. użytkowników DTV.
Na koniec marca 2008 r. Multimedia sprzedały łącznie 591,6 tys. RGU telewizji (cyfrowa telewizja kablowa, analogowa i programy Premium), czyli o 11 proc. więcej, niż rok wcześniej.
Liczba abonentów korzystających z co najmniej dwóch usług (Double Play) wyniosła w I kwartale 2008 r. 226,6 tys., co oznacza wzrost o ponad 30 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Z pakietu Triple Play korzystało 51,3 tys. abonentów – niemal 40 proc. więcej niż przed rokiem. Liczba usług przypadająca na jednego abonenta zwiększyła się z poziomu 1,43 w I kwartale 2007 r. i 1,52 w IV kwartale 2007 r. do 1,57 w I kwartale 2008 r., po raz kolejny osiągając rekordowy poziom.
Spółka Multimedia Polska odnotowała także wzrost liczby abonentów korzystających z telefonii stacjonarnej. Na koniec I kwartału 2008 r. Spółka miała 181 tys. RGU telefonu, czyli o prawie 10 proc. więcej niż przed rokiem. W głównej mierze zawdzięcza to rosnącej popularności telefonii VoIP, opartej o protokół internetowy. W pierwszych trzech miesiącach spółce przybyło niemal 7 tys. RGU VoIP. Już około 40 proc. wszystkich użytkowników linii telefonicznych Multimedia Polska to abonenci korzystający z tej technologii.
Na koniec marca tego roku Multimedia Polska miała łącznie niemal 638 tys. abonentów. Rok wcześniej nieco ponad 600 tys.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.