dodano: 2006-12-20 13:43 | aktualizacja:
2006-12-20 14:54
autor: Janusz Sulisz |
źródło: GW
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Klienci skarzą się głównie na przerwy techniczne w nadawaniu niektórych kanałów, brak w ofercie zapowiadanych stacji, wadliwe anteny czy brak regulaminu w momencie podpisywania umowy.
Według prezesa ITI Neovision, Macieja Sojki problemy techniczne wynikały ze zmian transpondera na satelicie Hot Bird, z którego korzystała n platforma. Wyłączono też transponder Eutelsata W2 - 16E o tej samej częstotliwości, bo podejrzewano, że zakłóca odbiór na antenach 60cm. Sprawą zainteresował się Eutelsat w Paryżu, dokąd trafił nasz raport.
Prezes ITI Neovision przyznał także, że z powodu tych problemów czasowo pogorszyła się jakość odbioru oferty programowej n we wschodniej części Polski, a kilka kanałów nie można było odbierać. Na szczęście pakiet powrócił na poprzedni transponder i aby zrekompensować straty poszkodowani klienci w tej części Polski otrzymali upusty i rabaty. Zakupiono też większe anteny i sytuacja powoli się normuje.
Prezes poinformował także, że oferta programowa n jest już pełna i od początku informowano potencjalnych klientów, że kilka kanałów nie będzie dostępnych w momencie startu platformy.
Opis problemów z antenami n-ki oraz pomiary, zalecenia i wnioski zostały opublikowane w najnowszym wydaniu magazynu SAT Kurier 6/2006. Pomiary te trafiły do ITI Neovision oraz Eutelsat.
Zalecenia są krótkie:
- do odbioru kanałów n platformy nadają się najlepiej pełne anteny podświetlane powyżej 80cm,
- siatkowe anteny nie nadają się do odbioru w polskich warunkach klimatycznych.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.