reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Platformy streamingowe: gdzie więcej programów dla dzieci, a gdzie seriali?

dodano: 2024-11-15 20:32 | aktualizacja: 2024-11-18 22:48
autor: Jerzy Kruczek | źródło: Gracenote

State of Play fot Gracenote 360px W swoim raporcie „State of Play 2024” Gracenote (dział danych o treści firmy Nielsen), przedstawia przegląd katalogów głównych platform SVOD: Amazon Prime Video, Apple TV+, Disney+, Netflix i Paramount+. Gdzie jest najwięcej programów dla dzieci, a gdzie seriali? Jaka jest przyszłość platform streamingowych? Jak zatrzymają abonentów?

State of Play 2024 fot. Gracenote
State of Play 2024 fot. Gracenote 760px


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.

„State of Play” - nowe narzędzie do analizy trendów treści z głównych platform streamingowych

Programy dla dzieci w platformach „języczkiem u wagi”

Jeśli chodzi o programy dla dzieci to podobno jest to krytyczny gatunek w odniesieniu do utrzymania odbiorców. I tu to Amazon Prime Video oferuje najwięcej treści. Co nieco zaskakujące, Netflix dystrybuuje prawie tyle samo programów dla dzieci, co Disney+, a przecież to Disney wszystkim może się kojarzyć z dziecięcymi pozycjami, a tak wcale nie jest.

Jednak jeśli weźmiemy pod uwagę pojedyncze odcinki programów dla dzieci dystrybuowanych globalnie, Netflix oferuje więcej niż Disney+. Z perspektywy geograficznej, więcej programów dla dzieci w Amazon Prime Video jest dostępnych poza USA, podczas gdy więcej programów dla dzieci w Disney+ jest dostępnych dla widzów w USA.
 
Dystrybucja programów dla dzieci w 5 platformach fot. Gracenote z „State of Play 2024”


Wniosek nt. platform streamingowych:

Przyszłość platform streamingowych powinna koncentrować się na odbiorcach.

Branża platform streamingowych (tych dużych), która wyszła już daleko poza okres dojrzewania, stała się wszechobecna wśród wielu odbiorców i nadal nabiera rozpędu na całym świecie.

Platformy SVOD zdobyły globalną publiczność.

Teraz platformy jakoś muszą ich zatrzymać - niekoniecznie samą ofertą. Sukces na tym froncie, zwłaszcza w miarę jak nowe opcje streamingu nabierają rozpędu, zależy od maksymalizacji oferty - liczy się liczba seriali i filmów - oczywiście na odpowiednim poziomie, by przy ilości wzbudzić zainteresowanie. Nie tylko zainteresowanie pozycjami wśród widzów jest oczywiste, ale także ogromna ekskluzywność na poziomie katalogu stanowi strategiczny sposób na utrzymanie nowych i istniejących odbiorców na dłuższą metę.

Oryginalne treści o wysokim profilu zawsze będą wzbudzać zainteresowanie widzów szukających kolejnego wielkiego show, ale duża oferta platformy, różnorodność programów, spersonalizowane rekomendacje i zaawansowane funkcje odkrywania będą miały kluczowe znaczenie dla długoterminowej żywotności biznesu. Na bardzo wysokim poziomie proporcjonalnie niewielka ilość treści przyciąga największą część widzów, zwłaszcza że licencjonowanie treści odchodzi od wyłączności platformy. Choć nie da się przecenić potęgi dobrych programów, konkurencja i walka o widzów w miarę jak oni dostosowują swoje plany subskrypcji sugerują, że awans na szczyt w rankingu popularności będzie oznaczał oferowanie czegoś, czego nie ma inna platforma - i łączenie tego z właściwymi odbiorcami.

W raporcie „State of Play 2024” zidentyfikowano następujące trendy:
  • Na 5 monitorowanych platformach dostępnych jest ponad 550 tys. odcinków seriali, filmów i programów sportowych - ponad pół miliona treści
  • Seriale telewizyjne stanowią aż 89% dostępnych treści - dominacja seriali, bo wciągają widzów kolejnymi sezonami
  • Spośród 5 badanych platform SVOD aż 93% programów jest dostępnych wyłącznie na jednej platformie - im więcej na wyłączność, tym lepiej dla platformy
  • Ponad 70% dostępnej zawartości zostało wydanych po 2010 roku - tylko nowości przyciągają!
  • We wszystkich 5 wielkich platformach streamingowych tylko 44,2% treści zostało wyprodukowanych w USA.

Konkretne wnioski według platformy SVOD:

  • Amazon Prime Video oferuje ponad 72% filmów i 57% seriali dostępnych w 5 innych serwisach SVOD - najmniej ekskluzywna
  • Amazon Prime Video dystrybuuje największą ilość treści, ale oferuje proporcjonalnie mniej sitcomów
  • Apple TV+ ma bardzo mało treści dla dzieci (1% globalnie) niż inne platformy - zdecydowanie nie dla dzieci
  • To Amazon Prime Video ma najwięcej programów dla dzieci - globalnie 54,3%, a w USA jest mniej bo 34,6%
  • Disney+ wyróżnia się ponad 78% ekskluzywnymi treściami - dużo pozycji, których nikt nie ma
  • Netflix ma najwyższy odsetek treści wyprodukowanych poza Stanami Zjednoczonymi (68%) - dla tych, co nie trawią treści z USA
  • Netflix oferuje większy odsetek programów fantasy
  • Najwięcej treści z gatunku komedii ma Paramount+ (22,4%) - jak się śmiać to tylko z Paramount+

Według Gracenote duży wybór/katalog treści i ekskluzywność programów to istotne czynniki utrzymania subskrybentów.


Źródło: gracenote.com  gracenote.com 

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.
Netflix




Więcej z kategorii Analizy rynkowe


Informacje
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Mini PC Homatics BOX R Lite 4K

Homatics BOX R Lite to najnowszy odtwarzacz multimedialny 4K firmy...

279 zł Więcej...

Konwerter Unicable II Inverto 32 tunery (5520) EVOBOX

Konwerter Unicable II marki Inverto pozwala na jednoprzewodową (szeregową) transmisję...

219 zł Więcej...

Odbiornik Octagon SF8008 Supreme Twin UHD 4K 2xDVB-S2X

Octagon SF8008 Supreme Twin UHD 4K 2xDVB-S2X - odbiornik UHD...

559 zł Więcej...