Daisy - „babcia” AI marnująca czas oszustów [wideo]
dodano: 2024-11-14 14:10 | aktualizacja:
2024-11-14 21:04
autor: Jerzy Kruczek |
źródło: Virgin Media O2/satkurier.pl
Brytyjski operator telekomunikacyjny Virgin Media O2 przedstawił najnowszą członkinię swojego zespołu ds. zapobiegania oszustwom - Daisy. Jako „szefowa ds. relacji z oszustami” zadaniem tej „babci” AI jest odbieranie połączeń od oszustów i marnowanie jak najwięcej ich czasu na bezcelowe rozmowy. Misją jest trzymanie takich teleoszustów z dala od prawdziwych ludzi.
O2 Virgin Media
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Daisy - „babcia” AI utrudniająca życie oszustom
Stworzona przy użyciu szeregu technologii AI i wyszkolona przy pomocy jednego z najbardziej znanych youtube'owych scambaiterów, czyli osób zajmujących się ujawnianiem oszustw komputerowych i internetowych - Jima Browninga, Daisy jest „babcią” AI. Będąc w stanie komunikować się z oszustami w czasie rzeczywistym, bez żadnego udziału jej twórców, Daisy pracuje całą dobę przy odbieraniu podejrzanych połączeń.
Daisy łączy w sobie różne modele AI, aby konwersować z teleoszustami. Jak informuje Virgin Media O2, udało jej się utrzymać na linii wielu oszustów nawet przez czas 40 minut. Co więcej, może prowadzić wiele takich rozmów równolegle. Virgin Media O2 mówi tu o „marnowaniu czasu oszustów”, ale przecież doskonale wiemy, że większość takich połączeń, przynajmniej tu w Polsce, to połączenia wykonywane przez automaty, a nie przez prawdziwych ludzi. Z drugiej strony, te automaty zapewne mają na celu wyciągnięcie podstawowych danych, a potem i tak kontaktuje się z nami prawdziwy człowiek.
W ramach trwającej kampanii Virgin Media O2 „Swerve the Scammers”, scambaiterka Daisy została stworzona w odpowiedzi na nowe badania O2, które ujawniły, że 7 na 10 (71%) Brytyjczyków chciałoby odpłacić się pięknym za nadobne oszustom, którzy próbowali oszukać ich lub ich bliskich. Jednak niechęć do marnowania własnego czasu została uznana za główny powód, dla którego nie podejmują oni żadnych działań (53%).
Ponieważ ponad dwie trzecie Brytyjczyków (67%) obawia się, że stanie się celem oszustwa, a jeden na pięciu (22%) doświadcza próby oszustwa średnio raz w tygodniu, Virgin Media O2 stawia oszustom opór.
W ciągu kilku tygodni odbierania telefonów w okresie poprzedzającym Międzynarodowy Tydzień Podnoszenia Świadomości Nadużyć (17-23 listopada), AI scambaiterka opowiadała sfrustrowanym oszustom zawiłe historie o swojej rodzinie, o swojej pasji do robótek na drutach i dostarczała zirytowanym dzwoniącym fałszywe dane osobowe, w tym zmyślone dane bankowe. Oszukując przestępców, którzy myśleli, że oszukują prawdziwą osobę i do tego osobę starszą, która często stanowi łatwy cel, Daisy uniemożliwiła im atakowanie prawdziwych ofiar, a co najważniejsze, ujawniła powszechnie stosowane taktyki, dzięki czemu klienci będą mogli lepiej się chronić.
- Jesteśmy zobowiązani do odegrania swojej roli w powstrzymaniu oszustów, inwestując we wszystko, od technologii zapór sieciowych w celu blokowania oszukańczych wiadomości tekstowych po wykrywanie połączeń spamerskich za pomocą sztucznej inteligencji, aby zapewnić bezpieczeństwo naszym klientom - mówi Murray Mackenzie, dyrektor ds. oszustw w Virgin Media O2.
- Najnowsza członkini naszego zespołu ds. zapobiegania oszustwom, Daisy, odwraca sytuację na niekorzyść oszustów - przechytrzając ich i wymanewrowując w ich własnej okrutnej grze, po prostu utrzymując ich na linii. Ale co najważniejsze, Daisy przypomina również, że bez względu na to, jak przekonująca może być osoba po drugiej stronie telefonu, nie zawsze jest tym, za kogo ją uważasz. Ponieważ oszuści prowadzą całodobowe centra telefoniczne, aby celować w Brytyjczyków, wzywamy wszystkich do zachowania czujności i pomocy w powstrzymaniu oszustw poprzez bezpłatne przekierowywanie podejrzanych połączeń i wiadomości tekstowych na wskazany numer - dodaje.
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.