dodano: 2024-11-05 10:26 | aktualizacja:
2024-11-06 17:58
autor: Anita Kaźmierska |
źródło: satkurier.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Dolce Vita TV - telewizja o luksusowym życiu
16 października br. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała o przyznaniu spółce Dolce Vita TV koncesji dla kanału Dolce Vita TV, a 21 października taką decyzję wydała na piśmie. Koncesja obowiązuje przez okres 10 lat, do 20 października 2034 roku i dotyczy nadawania w sieciach telekomunikacyjnych (nie umożliwia nadawania ani drogą naziemną, ani satelitarną).
Spółka Dolce Vita TV z siedzibą w Warszawie wystąpiła do KRRiT z wnioskiem o udzielenie koncesji już 9 maja (zmodyfikowanym pismami z 12 czerwca, 27 lipca i 12 września), jednak z uwagi m.in. na okres wakacyjny i przerwę w odbywaniu posiedzeń, KRRiT rozstrzygnęła ten wniosek dopiero w październiku.
Wspólnikami spółki Dolce Vita TV są: Zbigniew Adamkiewicz (prezes zarządu), Paweł Obczyński (członek zarządu) i Barbara Bilińska.
Dolce Vita TV to kanał o charakterze wyspecjalizowanym - dokumentalnym.
Będzie - zgodnie z założeniami wniosku - rozpowszechniany codziennie, 24 godziny na dobę i skierowany do osób w grupie wiekowej 16+. Dolce Vita TV będzie dostępny w sieciach kablowych, między innymi w
TOYA. Miałby wystartować jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia.
Co w ofercie Dolce Vita TV?
W programie
Dolce Vita TV ma być prezentowany
„świat bogactwa i przepychu, ukazując najpiękniejsze miejsca na Ziemi, ekskluzywne auta, jachty, rezydencje, królewskie ogrody i inne atrakcje niedostępne dla przeciętnego człowieka”. Kanał ma na celu
„dostarczenie widzom niesamowitych przeżyć, porwanie ich w nieznany, nieodkryty świat i pokazanie, że luksus może być na wyciągnięcie ręki”. Program ma składać się z produkcji zagranicznych, adaptowanych na potrzeby polskiego widza, oraz polskiego kontentu realizowanego studyjnie i plenerowo.
W programie prezentowane mają być serie dokumentalne zawierające analizy wybranych aspektów luksusowego życia, np. historia mody, motoryzacji, designu. Audycje mają być opatrzone komentarzami ekspertów i znawców tematyki luksusowego stylu życia, a także mają pokazywać luksusowe miejsca, przedmioty oraz wydarzenia z całego świata.
W programie Dolce Vita TV mają być także rozpowszechniane docu-soap’y (telenowele dokumentalne, tj.
„opowieści o życiu bogatych ludzi i ich codziennych przyjemnościach oraz wyzwaniach”).
Wnioskodawca zaplanował następujące rodzaje audycji i ich minimalny udział procentowy w tygodniowym czasie nadawania programu w godz. 6:00-23:00 (nie mniej niż):
- dokument - 80% (w całości realizujący specjalizację),
- audycje edukacyjne - 5% (nie realizujące specjalizacji),
- audycje poradnicze z różnych dziedzin - 5% (nie realizujące specjalizacji).
Udział audycji realizujących specjalizację programu wyniesie nie mniej niż 80% w miesięcznym i tygodniowym czasie nadawania programu w godz. 6.00-23.00 i będzie realizowany poprzez audycje dokumentalne. Audycje powtórkowe zajmą 50% tygodniowego czasu nadawania programu.
Wnioskodawca przewiduje, że jako nadawca wyspecjalizowanego programu telewizyjnego, w którym filmy dokumentalne zajmą co najmniej 80% miesięcznego czasu nadawania programu, procentowy udział audycji wytworzonych pierwotnie w języku polskim (z wyłączeniem serwisów informacyjnych, reklam, telesprzedaży, transmisji sportowych, przekazów tekstowych i teleturniejów) w kwartalnym czasie nadawania programu wynosić będzie co najmniej 15%. Wnioskodawca przewiduje, że procentowy udział audycji europejskich (z takimi samymi wyłączeniami co powyżej) w kwartalnym czasie nadawania programu wynosić będzie co najmniej 25%.
Przewidywany procentowy udział w dobowym czasie nadawania programu audycji i innych przekazów niepochodzących od wnioskodawcy, tj. niewytworzonych przez wnioskodawcę ani na jego wyłączne zamówienie, ani we współdziałaniu z innymi nadawcami, wyniesie 90%.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.