Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
DAZN zdobywa prawa do Ligue 1 we Francji
DAZN stanie się nowym głównym nadawcą Ligue 1 McDonald's.
DAZN zaoferuje francuskim kibicom wszystkie
306 meczów w jednym miejscu:
8 meczów Ligue 1 na żywo i na wyłączność, w godzinach rozpoczęcia w piątek, sobotę i niedzielę.
Jeden mecz w każdą sobotę o godz. 17:00 będzie dostępny w beIN Sports.
Później ten sam mecz z opóźnieniem do północy zostanie pokazany w DAZN. beIN Sports będzie posiadać prawa do jednego meczu na żywo w tygodniu meczowym przez początkowy okres 3 lat. Umowy są warte według doniesień medialnych
500 mln euro rocznie dla najwyższej ligi piłkarskiej we Francji.
Współpraca DAZN - LFP
DAZN oświadcza, że będzie ściśle współpracować z
Ligue de Football Professionnel (LFP) oraz jej klubami, wykorzystując potencjał komercyjny i społecznościowy platformy do stworzenia oferty dla fanów, FanZone, która zapewni im możliwość oglądania, grania, kupowania i dzielenia się informacjami w jednej, dedykowanej przestrzeni na platformie DAZN.
Te strategiczne umowy, zawarte w wyniku szczególnie rygorystycznego i kolegialnego procesu, zapewniają niezbędne gwarancje dla wszystkich klubów.
Umowa zawarta z DAZN przewiduje w szczególności istotne możliwe do osiągnięcia premie (pierwszy automatyczny bonus w wysokości 50 mln euro zostanie zatem uruchomiony po przekroczeniu progu 1,5 mln abonentów w pierwszym sezonie) oraz klauzule elastycznego outletu. To partnerstwo otwiera drogę do znaczących perspektyw rozwoju i potwierdza stale rosnącą atrakcyjność francuskiego futbolu.
Podczas gdy inni operatorzy m.in. Canal+ France wyrażali w tym okresie zainteresowanie, DAZN i beIN SPORTS zostały wybrane przez LFP ze względu na ich długoterminowe zaangażowanie i zamiar oferowania atrakcyjnych treści, demonstrując w ten sposób ich zaufanie do jakości i dynamiki wzrostu Ligue 1 McDonald's.
DAZN wpisuje się w ofensywną i ambitną strategię, podobnie jak obecność we Włoszech, Hiszpanii i Niemczech, gwarantując szeroką dystrybucję mistrzostw. Jednocześnie decyzja beIN SPORTS, partnera LFP od prawie 15 lat, o przystąpieniu do tego strategicznego partnerstwa podkreśla jego ciągłe zaangażowanie we francuską piłkę nożną po odnowieniu praw do Ligue 2 BKT. Znacząca inwestycja beIN SPORTS stanowi niezbędne wsparcie dla wszystkich klubów.
Nowy sezon Ligue 1 rozpoczyna się 16 sierpnia.
Shay Segev, CEO DAZN Group, skomentował:
- To ekscytujący moment dla DAZN i francuskiej piłki nożnej. Ligue 1 McDonald's to fantastyczna rywalizacja z udziałem świetnych klubów i reputacją jednych z najbardziej utalentowanych i utalentowanych graczy w światowej piłce nożnej. Możliwość zaprezentowania rywalizacji w całości na DAZN, z ośmioma z dziewięciu meczów na żywo i ekskluzywnie na naszej platformie w każdej rundzie, najlepszymi grami i treściami niemal na żywo, oznacza, że możemy stworzyć niezrównane miejsce docelowe dla francuskich fanów piłki nożnej. We Francji DAZN będzie domem Ligue 1 McDonald's.
- DAZN wierzy w partnerstwo i uznaje odpowiedzialność, którą wzięliśmy na siebie, aby współpracować z LFP, klubami i szerszym ekosystemem francuskiej piłki nożnej. DAZN chce, aby Ligue 1 McDonald's rosło w zasięgu, widowni i wartości. Możemy pomóc w osiągnięciu tego dzięki naszemu innowacyjnemu podejściu do produkcji, marketingu i dystrybucji skoncentrowanemu na kibicach. I jesteśmy zobowiązani, aby to zadziałało dla wszystkich stron – jeśli francuska piłka nożna radzi sobie dobrze, DAZN radzi sobie dobrze.
Vincent Labrune, prezes LFP, dodał:
- Ta ważna umowa z DAZN otwiera nowy rozdział w historii Ligue 1 McDonald's. Dzięki DAZN LFP i kluby zobowiązują się do unowocześnienia dostępu do treści naszych mistrzostw i oferowania prostego i kompleksowego dostępu do ulubionej serii sportowej francuskiej publiczności w każdy weekend. Razem i przez cały tydzień będziemy dążyć do oferowania treści premium w DAZN fanom Ligue 1 McDonald's i naszym klubom. Każdego weekendu DAZN będzie transmitować na żywo 8 z 9 meczów i dostarczać wciągające treści, aby przybliżyć kibicom emocje i pasję piłki nożnej i mistrzostw.
DAZN podał informację, że jej oferta meczów Ligue 1 na najbliższe 5 sezonów będzie dostępna do nabycia i pokazywania w obiektach komercyjnych we Francji, takich jak restauracje, kluby, kasyna, hotele i inne.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.