Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Przychody
Grupy CANAL+ z działalności telewizyjnej we Francji kontynentalnej wzrosły o 1,4 proc. do
585 mln euro, głównie dzięki wzrostowi przychodów z abonamentu. Natomiast przychody z operacji międzynarodowych wzrosły o 1,6 proc. (-0,3 proc. przy stałej podstawie walutowej) do
793 mln euro. Z kolei przychody
Studiocanal znacznie wzrosły o 13,6 proc. rok do roku (+9,1 proc. przy stałej postawie walutowej) do
100 mln euro, dzięki udanym premierom kinowym.
Grupa CANAL+ nie podała swoich wyników operacyjnych, to znaczy liczby klientów na poszczególnych terytoriach.
W pierwszym kwartale 2023 roku Grupa CANAL+ kontynuowała rozwój i internacjonalizację:
- 9 stycznia Grupa CANAL+ i Orange poinformowały o podpisaniu porozumienia w sprawie nabycia przez Grupę wszystkich udziałów pakietu płatnej telewizji OCS oraz Orange Studio, spółki zależnej zajmującej się koprodukcją filmów i seriali;
- 10 lutego Grupa CANAL+, największy od września 2021 roku akcjonariusz południowoafrykańskiej spółki MultiChoice Group, poinformowała, że posiada już 30,27 proc. kapitału zakładowego spółki;
- 2 marca Studiocanal ogłosił, że dokonał znaczącej inwestycji w Birdie Pictures, nową brytyjską firmę produkcyjną założoną przez producenta Phila Temple'a.
Ponadto w marcu CANAL+ po raz pierwszy znalazł się w corocznym rankingu Kantar BrandZTM 50 najpotężniejszych francuskich marek na świecie.
13 kwietnia Grupa CANAL+ i Apple ogłosiły podpisanie historycznego, wieloletniego, wieloterytorialnego partnerstwa strategicznego. Od 20 kwietnia cała zawartość usługi streamingowej
Apple TV+ jest dostępna dla wszystkich abonentów CANAL+ we Francji kontynentalnej i Szwajcarii, a w przyszłości zostanie udostępniona dla abonentów Grupy CANAL+ w Czechach i Słowacji.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.