reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Sky Italia traci 300 tys. abonentów w 2022

dodano: 2023-02-04 19:37 | aktualizacja: 2023-02-04 19:56
autor: RO | źródło: tvdigitaldivide.it

Sky Italia Sky Italia względnie radzi sobie z kryzysem. Włoski operator płatnej telewizji na koniec 2022 r. odnotował 4,1 mln abonentów, z których 3,3 mln to subskrybenci usług telewizyjnych, a 800 tys. klienci streamingu (NOW) i innych usług. Sky Italia odnotowuje spadek bazy abonenckiej o 300 tys. w porównaniu z 2021 rokiem.

Sky Italia Logo


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W 2020 r. łączna liczba klientów Sky Italia wynosiła 4,2 mln i 700 tys. abonentów NOW, co daje prawie 5 mln użytkowników. Następnie w wyniku skutków COVID i utraty praw do włoskiej piłki nożnej Serie A, w 2021 r. operator zaliczył gwałtowny spadek do 3,6 mln abonentów i 700 tys. użytkowników NOW (razem 4,4 mln).

Po zamknięciu oferty Sky w naziemnej telewizji cyfrowej od 1 kwietnia 2022 r. (korzystało z niej 181 tys. klientów), spadek pogłębiał się mimo wysiłków firmy zmierzających do przekierowania klientów na usługi internetowe.

We wrześniu 2022 r. Sky Italia miał 4,2 mln subskrybentów.
Według gazety ekonomicznej ItaliaOggi, włoski operator nadal odczuwa utratę klientów pod koniec 2022 roku. Łączna ich liczba sięga 4,1 mln, z czego około 3,3 mln pochodzi od ofert telewizyjnych, a reszta z serwisu NOW i innych usług.

Na tle gwałtownej rewolucji na rynkach rozrywkowych, opanowanej przez OTT, płatnej telewizji należącej do Comcast udaje się utrzymać krytyczną bazę klientów we Włoszech. Pomogła tutaj obniżka cen, aby zatrzymać klientów (np. wprowadzenie profili Sky Smart), co z kolei przełożyło się na obniżkę średniego miesięcznego przychodu na abonenta. Całkowite przychody w roku podatkowym 2022 prawdopodobnie spadną (w 2021 wyniosły 2,613 mld euro, co oznacza spadek o 9,5% w porównaniu z 2020).

Właśnie z tych powodów firma coraz częściej bada alternatywne obszary działalności, takie jak platforma telewizyjna Sky Glass (wprowadzona do Włoch we wrześniu 2022 r.) lub abonamenty na połączenie internetowe Sky Wi-Fi. W Wielkiej Brytanii zaoferowała usługę na telefony Sky Mobile, a w najbliższych miesiącach uruchomi pakiety ubezpieczeniowe Sky Protect.

W 2022 r. grupa Sky w ujęciu ogólnoeuropejskim odnotowała przychody w wysokości 179 mld dol. (spadek o 11,5% w porównaniu z 2021 r.)., jednak po odliczeniu kosztów, dewaluacji i amortyzacji, odnotowała ujemny wynik w wysokości 643 mln dolarów po ponad miliardzie dol. w 2021 roku. 

Źródło: tvdigitaldivide.it 

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Biznes


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Miernik FindSAT VF-6800 PRO Combo (WS-6944P) DVB-S/S2/T/T2/C2

Miernik dla pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2, DVB-T/T2, DVB-C/C2 w...

439 zł Więcej...

Odbiornik Octagon SF8008 Supreme Combo UHD 4K 1xDVB-S2X 1xDVB-T2/C

Octagon SF8008 Supreme Combo UHD 4K DVB-S2X, DVB-T2 - odbiornik...

539 zł Więcej...

Mini PC Homatics Dongle G Google TV

Homatics Dongle G to odtwarzacz multimedialny 4K o kompaktowej konstrukcji...

269 zł Więcej...