dodano: 2022-11-30 08:47 | aktualizacja:
2022-11-30 21:35
autor: Łukasz Knapik |
źródło: Agora
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Gala rozdania nagród w konkursie „Podcast roku im. redaktora Janusza Majki” odbyła się w niedzielę, 20 listopada br. W jednej z debat podczas wydarzenia wzięła udział Kamila Ceran, redaktor naczelna Radia Tok FM, która opowiadała o podcastach za paywallem.
- Podcasty to część cyfrowej oferty Radia Tok FM dla słuchaczy, na którą składają się dziesiątki tysięcy materiałów. Jesteśmy niezmiernie dumni, że na podcastowym rynku, który w tej chwili bardzo dynamicznie się rozwija, zarówno słuchacze, jak i eksperci doceniają właśnie propozycje tworzone przez naszych dziennikarzy
- mówi Kamila Ceran.
W kategorii „Polityka, społeczeństwo, gospodarka” nagrodę odebrał Michał Janczura, autor radiowego serialu dokumentalnego
„Folwark”. To opowieść o niewielkim mieście na Pomorzu Zachodnim - Kaliszu Pomorskim, gdzie w krótkim czasie kilkadziesiąt osób zrezygnowało z pracy w Urzędzie Miasta z powodu zachowania burmistrza. Jak czytamy w opisie, jednak „Folwark” to opowieść nie tylko o Kaliszu Pomorskim, ale o życiu i zależnościach w małym miasteczku, w którym bez mediów i kontroli władza może więcej. Autorem podcastu jest Michał Janczura, dziennikarz Tok FM, a o reżyserię oprawy dźwiękowej zadbał Bartosz Dąbrowski. Wszystkie odcinki podcastu były emitowane na antenie Radia Tok FM, a pierwszego odcinka można bezpłatnie słuchać na platformie podcastowej Tok FM - na stronie internetowej tokfm.pl i w aplikacji Tok FM. Pozostałe części serii są dostępne wyłącznie dla subskrybentów Tok FM Premium
(więcej tutaj).
W kategorii „Marka sponsorująca podcast” nagroda dla najlepszego projektu trafiła do twórców serii
„Mam pytanie”, tworzonej w partnerstwie z firmą doradczą EY. Podcast, który co tydzień stawia pytanie o aktualne zjawiska gospodarcze i szuka na nie odpowiedzi, przygotowują dziennikarze Radia Tok FM: Maciej Głogowski oraz Tomasz Setta, a także wydawczyni i redaktorka merytoryczna Anna Augustyn. Twórcą oprawy dźwiękowej jest Bartosz Dąbrowski, zaś za produkcję dźwiękową kolejnych odcinków odpowiada Maciej Golczyński.
Nominację w konkursie „Podcast roku im. redaktora Janusza Majki” w kategorii „Podcast za paywallem” otrzymał także Piotr Jaśkowiak z Radia Tok FM za serię
„Usługi kosmiczne dla ludności” (więcej tutaj), a w kategorii „Nauka, edukacja, technologia” za serię
„LAMU - Letnia Akademia Młodych Umysłów” główną nagrodę przyznano Karolinie Głowackiej, prowadzącej sobotni „Poranek Radia Tok FM”
(więcej tutaj).
- Content audio tworzony przez marki to zjawisko bardzo popularne na świecie, które w Polsce także cieszy się rosnącym zainteresowaniem. Jakościowe i profesjonalne podcasty takie, jak te tworzone przez zespół Tok FM, to naturalne otoczenie dla marek, które dostrzegają benefity płynące z komunikacji marketingowej przy treściach redakcyjnych. Co ważne, jak pokazują nasze badania słuchaczy podcastów, ta forma reklamy jest akceptowana przez niemal 70 proc. użytkowników - co jest wynikiem nieosiągalnym w innych mediach. Słuchacze postrzegają podcasty jako wiarygodne źródło eksperckiej wiedzy, z czego chętnie korzystają nasi klienci w kampaniach reklamowych
- mówi Michał Dobrzański z Działu Analiz i Wsparcia Biznesu Tandem Media/Tandem Audio Broker.
W drugiej edycji konkursu „Podcast roku im. redaktora Janusza Majki” przyznano nagrody w pięciu kategoriach. „Podcast roku” to
„pierwszy ogólnopolski konkurs, którego celem jest promowanie jakości, oryginalności i kultury przekazu różnych form dźwiękowych”.
Partnerem konkursu jest zespół Tandem Media (już wkrótce Tandem Audio Broker), a w konkursowym jury zasiada Michał Dobrzański, dyrektor Działu Analiz i Wsparcia Biznesu Tandem Media
(więcej tutaj).
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.