Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
- Biorąc pod uwagę rosnące zapotrzebowanie na szybkie łącza szerokopasmowe, IPTV będzie zwycięzcą telewizji płatnej
– potwierdził Simon Murray, analityk w Digital TV Research.
- IPTV doda 79 mln abonentów w latach 2021-2027, co daje łącznie 440 mln. IPTV stanie się liderem płatnej telewizji w 2022 roku.
Niestety
w latach 2021-27 płatna telewizja satelitarna straci aż 12 mln abonentów, ponieważ gospodarstwa domowe na całym świecie dość szybko przechodzą na platformy streamingowe i IPTV korzystające z łącza szerokopasmowego.
Do 2027 roku będzie
367 mln abonentów telewizji kablowej, o 56 mln mniej niż liczba 422 mln prognozowane w 2021 roku. W 2021 roku liczba abonentów telewizji kablowej obejmuje 22 mln abonentów analogowej telewizji kablowej. Ta liczba spadnie do zera do 2027 roku, bo wtedy zniknie analogowa kablówka na całym świecie.
Te dane są niepokojące, jeśli chodzi o płatną telewizję satelitarną i kablową, bo te dwa segmenty stracą najwięcej. Wydaje się, że warunkiem powodzenia takich prognoz w przyszłości jest poprawne działanie sieci i serwerów przy usługach streamingowych, bo na razie to jeszcze mocno kuleje. Operatorzy satelitarni zaś powinni poważnie się zastanowić co można teraz zrobić, aby w przyszłości nie utracić swoich operatorów platform sat. Jednym z pierwszych, który jawnie zapowiada rezygnację z satelity jest Sky.
W tym badaniu w Polsce wzięto pod uwagę następujących operatorów:
UPC, Vectra, Inea, Toya, TP/Orange, Polsat, Canal+, Netia.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.