reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

14,6 mln klientów Play i UPC w Polsce

dodano: 2022-08-30 10:40 | aktualizacja: 2022-08-30 14:38
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Iliad Group/Play/satkurier.pl

Play UPC Polska Iliad Group, która jest w Polsce - poprzez spółkę P4 - właścicielem Play i UPC, poinformowała o swoich wynikach operacyjnych i finansowych za pierwszą połowę 2022 roku. Na koniec czerwca grupa miała 12,694 mln aktywnych klientów usług mobilnych (około 16,5 mln raportowanych klientów mobilnych, bez M2M), w tym 8,788 mln klientów abonamentowych i 3,906 mln klientów prepaid. Ponadto, miała 1,916 mln klientów usług stacjonarnych, w tym telewizji i Internetu. Łącznie dało to 14,611 mln klientów Play i UPC w Polsce. Liczba ta wzrosła w drugim kwartale br. o 122 tys.

Play
Play UPC Polska


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Przychody za pierwszą połowę 2022 roku Iliad Group w Polsce, reprezentowanej przez spółkę zależną P4, wyniosły 4,074 mld zł (w tym 2,3 mld zł za sam drugi kwartał), a zysk EBITDAaL 1,851 mld zł. W obu przypadkach odnotowano wzrosty w porównaniu z pierwszą połową 2021 roku, odpowiednio o 12 proc. i 9,4 proc. Dług netto całej grupy wyniósł 10,031 mld euro, podczas gdy wskaźnik zadłużenia 3,1x.

Baza aktywnych klientów usług mobilnych P4 wzrosła o 81 tys. w drugim kwartale br. w porównaniu z wzrostem o 344 tys. w pierwszym kwartale 2022 roku. Liczba klientów abonamentowych wzrosła o 82 tys., podczas gdy prepaid spadła o 1 tys.

W segmencie usług stacjonarnych UPC i Play odnotowano wzrost o 41 tys. w drugim kwartale do 1,916 mln klientów. W tym baza klientów UPC wyniosła około 1,6 mln. Techniczny zasięg UPC Polska wyniósł 3,7 mln gospodarstw domowych (+20 tys. w drugim kwartale br.).

Na koniec czerwca br. Iliad Group miała łącznie 44,7 mln aktywnych klientów. Swoje usługi świadczy we Francji, Polsce i Włoszech.
 

- Pierwsza połowa 2022 roku to punkt zwrotny dla Play, a także moment przełomowy dla polskich klientów. Jestem dumny z tego, jak szybko i skutecznie zespoły Play i UPC połączyły swoje siły i w rekordowo szybkim czasie wprowadziły naszą pierwszą wspólną ofertę powitalną. Play i UPC łączą wspólne cele - wsłuchiwanie się w potrzeby klientów, oferując im najlepszy stosunek jakości do ceny oraz najwyższą jakość usług mobilnych i stacjonarnych.

W II kwartale 2022 r. umocniliśmy naszą wiodącą pozycję na polskim rynku przyspieszając wzrost i poprawiając wyniki we wszystkich kategoriach, począwszy od satysfakcji klientów po przychody i efektywność finansową, zarówno dla usług mobilnych, jak i stacjonarnych. Rozwijając swoją najnowocześniejszą infrastrukturę mobilną, zapewniającą łączność Polakom, przekroczyliśmy historyczny kamień milowy 10 tys. stacji bazowych.

Ponadto, nawiązaliśmy współpracę z firmą InfraVia Capital Partners, aby umożliwić dostęp do sieci światłowodowej 6 milionom gospodarstw domowych w Polsce, realizując naszą misję zapewnienia wolności wyboru polskim klientom w nowym modelu otwartego dostępu do sieci.

Jestem przekonany, że pracując razem jako jeden zespół zbudowaliśmy mocne fundamenty, aby zrealizować naszą ambicję tworzenia nowej jakości na polskim rynku telekomunikacyjnym z korzyścią dla klientów, społeczeństwa i gospodarki cyfrowej

- powiedział Jean Marc Harion, Prezes Grupy Play.

 

Przypomnijmy, że 1 kwietnia br. P4 sfinalizował nabycie 100 proc. udziałów w UPC Polska od jej wspólnika UPC Poland Holding B.V, należącego do grupy Liberty Global. Spółka nabyła udziały w UPC za kwotę 7,013 mld zł. Natomiast 31 maja br. nastąpiło połączenie P4 z jej spółką zależną Virgin Mobile Polska.

19 czerwca br. spółka podpisała z Infravia V Invest S.à.r.L. (należącej do Grupy InfraVia Capital Partners) warunkową umowę sprzedaży 50 proc. udziałów w spółce zależnej FiberForce, z zastrzeżeniem konieczności uzyskania zgód regulacyjnych. Finalizacja transakcji po uzyskaniu zgody właściwych organów antymonopolowych, wstępnie planowana jest na pierwszy kwartał 2023 roku. Do końca 2022 roku Grupa planuje przenieść do FiberForce, w drodze podziału przez wydzielenie części działalności UPC, spółki zależnej od P4, obejmującej w szczególności aktywa sieci dostępowej w postaci ok. 3,7 mln przyłączy sieciowych w technologiach HFC oraz FTTH. FiberForce będzie udostępniać swoją infrastrukturę sieciową innym operatorom telekomunikacyjnym (w tym m.in. Play i UPC) na zasadach hurtowego dostępu.

30 czerwca br. P4 nabyła 92,5 proc. udziałów w spółce Redge Technologies, dostawcy rozwiązań do dystrybucji wideo w Europie Wschodniej, działającym na rynku od 2007 roku. Jednym z flagowych rozwiązań tej spółki jest platforma technologiczna pozwalająca partnerom na tworzenie szerokiej gamy usług wideo, w tym rozwiązań OTT oraz IPTV. Spółka oferuje także rozwiązania w obszarze cyberbezpieczeństwa.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polonica


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Miernik Satlink ST-6986 DVB-T/T2/C DVB-S/S2 z podglądem i testerem optycznym

Miernik Satlink ST-6986 do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2, naziemnych...

1 630 zł Więcej...

Odbiornik Octagon SF8008 Supreme Twin UHD 4K 2xDVB-S2X

Octagon SF8008 Supreme Twin UHD 4K 2xDVB-S2X - odbiornik UHD...

579 zł Więcej...

Odbiornik Ferguson Ariva 9000 4K CI+ HDR Dolby Vision

Ariva 9000 4K CI+ to uniwersalny odbiornik typu Combo z...

449 zł Więcej...