Viaplay Group dostarczyła wielu ciekawych informacji na temat technologii wykorzystywanych w jej studiach w Warszawie. Powierzchnia studyjna Viaplay mieszcząca się w obiektach ATM przy ul. Wał Miedzeszyński w Warszawie wynosi niemal 600 m2. W ramach tej przestrzeni zbudowane zostały dwa studia telewizyjne – jedno o powierzchni ponad 300 m2, drugie ponad 200 m2. Dodatkowo powstała zupełnie nowa przestrzeń produkcyjna, w której znalazły się reżyserki wizji i dźwięku, pomieszczenia dla komentatorów poszczególnych wydarzeń oraz montażu, a także mniejsze reżyserki dźwięku zarządzające budkami komentatorskimi i pomieszczenie centralnej kontroli nad produkowanymi sygnałami. Redakcja Viaplay ma do swojej dyspozycji także newsroom o powierzchni prawie 300 m2.
Viaplay Group
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Warszawskie studio połączone jest siecią światłowodową z Viaplay Group, za pośrednictwem której przesyłane są treści sportowe platformy Viaplay. Do transmisji wykorzystywane są również połączenia satelitarne.
W trakcie transmisji studia meczowego wykorzystywane są kamery Sony HDC3500 UHD z obiektywami UHD Fujinon i Canon, a realizacja wydarzeń wykorzystuje nowoczesny sprzęt takich firm, jak: EVS (miksery wizyjne, systemy playoutowe oraz powtórkowe), Riedel (dystrybucja sygnałów oraz komunikacja), Lawo (warstwa dźwiękowa).
Charakterystycznym elementem obu studiów Viaplay są ogromne ekrany LED dostarczone przez firmę Samsung oraz SCEO, zbudowane na bazie diod SMD. Ich wymiary to odpowiednio 17,8 x 2,8 m oraz 6,7 x 2,1 m w pierwszym studiu, a także 16 x 1,9 m i 3,2 x 1,92 m w drugim studiu – ich łączna powierzchnia to prawie 100 m2. Dodatkowo w studiu nr 1 zainstalowano również LED-owy ring nad stołem prezenterskim. Wyświetlanie na nich grafik odbywa się poprzez platformę Watchout firmy Dataton, a uzupełnieniem oprawy graficznej jest system Paint firmy Chyron odpowiedzialny za graficzną analizę wydarzeń przeprowadzaną na żywo i wyświetlaną przez ekspertów studia Viaplay na ogromnym ekranie dotykowym lub sterowaną z poziomu iPada.
Podczas studia meczowego wykorzystywane są także elementy rozszerzonej rzeczywistości (AR), tworzone za pomocą Zero Density System opartego na Unreal Engine – dzięki temu zespół Viaplay może zastosować różnorodne elementy graficzne, których nie ma w studio, lecz widzowie mogą zobaczyć je na swoich ekranach.