Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Telewizja Orange: IPTV w górę, DTH w dół
W drugim kwartale 2022 roku liczba klientów usługi
Orange TV spadła o 8 tys. do
970 tys. W przypadku IPTV był to wzrost o ponad 30 tys. do niemal 768 tys., a w przypadku DTH spadek o 38 tys. do 203 tys. Spośród wszystkich klientów usługi telewizyjnej Orange, 843 tys. stanowili klienci konwergentni (B2C), czyli posiadający także co najmniej jedną inną usługę tego operatora, np. internet (spadek o 5 tys. kwartał do kwartału) - w ramach Orange Love z telewizją.
Orange Światłowód - ponad milion klientów
W drugim kwartale 2022 roku
Orange Światłowód zyskał 66 tys. użytkowników (z czego 11 tys. wynika z przejęcia lokalnych operatorów światłowodowych) i miał ich na koniec czerwca
1,065 mln. Rośnie także dostępność usługi - możliwość skorzystania z internetu światłowodowego ma już
6,475 mln gospodarstw domowych w kraju, o 322 tys. więcej niż 3 miesiące wcześniej i o 1,096 mln więcej niż rok wcześniej. Główną przyczyną wzrostu w drugim kwartale była współpracy z operatorami hurtowymi, w tym także spółką Światłowód Inwestycje. Udział klientów usług światłowodowych w całkowitej bazie klientów internetu stacjonarnego osiągnął już 38 proc.
Orange Love
Z pakietu usług dla domu Orange Love korzysta już
1,578 mln klientów, o 15 tys. więcej niż na koniec pierwszego kwartału 2022 roku. W tym 843 tys. to klienci z usługą telewizyjną.
Na koniec czerwca 67 proc. indywidualnych klientów dostępu szerokopasmowego było abonentami ofert konwergentnych. Wskaźnik ARPO z usług łączonych wyniósł 113,7 zł, co oznacza wzrost o 2,1 proc. w ujęciu rocznym.
Telefonia komórkowa
Baza klientów usług prepaid zwiększyła się w drugim kwartale o 331 tys., osiągając poziom
5,591 mln. Jak informuje operator, ten wzrost ponownie wynikał z dedykowanej oferty usług na kartę dla uchodźców wojennych z Ukrainy.
Liczba klientów abonamentowych mobilnych usług głosowych sprzedawanych poza pakietami również się zwiększyła - o 103 tys. w drugim kwartale do
8,609 mln.
– Atrakcyjna oferta, świetna jakość usług i zaangażowanie zespołu przełożyły się na bardzo dobre wyniki Orange Polska w drugim kwartale i całym pierwszym półroczu. Pomimo wyzwań związanych z inflacją i rosnącymi cenami energii, dobry rezultat pierwszego półrocza pozwala nam podtrzymać nasze ambicje dotyczące wzrostu rentowności i podnieść prognozę dla przychodów. Przed nami kolejne miesiące wytężonej pracy w warunkach presji inflacyjnej i wzrostu kosztów energii, jednak jestem przekonany, że podążając ścieżką zakreśloną w strategii .Grow, zrealizujemy te ambitne plany – powiedział Julien Ducarroz, prezes Orange Polska.
Pomoc Ukraińcom
Od wybuchu wojny w Ukrainie Orange Polska udzielił schronienia około 700 osobom. Rozdał ponad 600 tys. starterów prepaid z darmowymi usługami operatora, ułatwiających uchodźcom kontakt z bliskimi. Dzięki współpracy Fundacji Orange z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę, uruchomione zostały specjalne dyżury w ramach infolinii 116 111 w językach ukraińskim i rosyjskim, aby pomoc psychologiczna była łatwo dostępna dla ukraińskich dzieci i młodzieży.
Wyniki finansowe - przychody, EBITDAaL, zysk netto
Przychody
Orange Polska za II kwartał wzrosły w skali roku o 3,4 proc. do
3,055 mld zł. To, według operatora, przede wszystkim efekt bardzo dobrych wyników z kluczowych usług telekomunikacyjnych (wzrost przychodów o 7 proc. rok do roku) oraz z usług ICT dla biznesu (wzrost przychodów o 29 proc. rok do roku).
Jak informuje Orange, wraca także popyt na urządzenia. Po nieco słabszym początku roku, przychody z tego segmentu za drugi kwartał wzrosły o 10 proc. rok do roku.
Łącznie za całe pierwsze półrocze przychody firmy wzrosły w skali roku o 1,9 proc. do 5,986 mld zł.
Rentowność operacyjna EBITDAaL za II kwartał była wyższa o 5,6 proc. rok do roku i wyniosła
798 mln zł, a w przypadku całego pierwszego półrocza wzrost EBITDAaL rok do roku sięgnął 3,8 proc. do 1,520 mld zł.
Dobre wyniki komercyjne, wyższa marża bezpośrednia, a z drugiej strony ograniczanie kosztów pośrednich działalności firmy, pozwoliły zrównoważyć około 70-proc. wzrost kosztów energii w pierwszym półroczu, informuje Orange. Poprawiająca się rentowność operacyjna przełożyła się także na wzrost zysku netto za pierwsze półrocze - o 137 proc. w skali roku i o 109 proc. w skali kwartału do
368 mln zł.
– Bardzo dobre wyniki w całym pierwszym półroczu pozwalają podwyższyć prognozę całorocznych przychodów z oczekiwanego wcześniej niewielkiego spadku do niewielkiego, jednocyfrowego wzrostu. Jednocześnie firma podtrzymuje całoroczne przewidywania dotyczące EBITDAaL, czyli wynik na poziomie roku 2021 lub niewielki wzrost. Oczekuje jednak, że wzrost jest w jej zasięgu – informuje Orange Polska.
Jakie plany na przyszłość?
W kolejnych miesiącach i latach kluczowym obszarem inwestycji Orange Polska ma być rozwój sieci mobilnej. Firma informuje, że będzie też zainteresowana uczestniczeniem w nowych projektach budowy sieci światłowodowych, współfinansowanych ze środków unijnych.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.