W regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) liczba subskrybentów spadła w pierwszym kwartale br. o 0,3 mln. Gdyby nie zawieszenie usług w Rosji, byłby to wzrost o 0,4 mln. Tak właściwie Netflix zyskał subskrybentów tylko w regionie Azji o Pacyfiku (+1 mln).- Głównym wyzwaniem dla wzrostu liczby subskrybentów jest ciągły łagodny wzrost akwizycji we wszystkich regionach. Wskaźnik odejść również był nieco wyższy w stosunku do naszej prognozy, choć nadal pozostaje na bardzo dobrym poziomie (uważamy, że należy do najniższych w branży). Ostatnie zmiany cen są w dużej mierze zgodne z naszymi oczekiwaniami i mają znacząco dodatni wpływ na nasze przychody - poinformował Netflix w liście do akcjonariuszy.
Netflix prognozuje, że w drugim kwartale 2022 roku liczba jego subskrybentów spadnie o 2 mln, w porównaniu z wzrostem o 1,5 mln w analogicznym okresie poprzedniego roku.- W EMEA w marcu zaobserwowaliśmy spowolnienie naszej działalności w Europie Środkowo-Wschodniej, zbiegające się z inwazją Rosji na Ukrainę - poinformował Netflix. - Liczba subskrybentów w Ameryce Łacińskiej spadła o 0,4 mln. Wierzymy, że przeszkodą dla naszego wzrostu było połączenie osłabienia makroekonomicznego ze zmianą cen. W Stanach Zjednoczonych i Kanadzie spadek wyniósł 0,6 mln i był w dużej mierze wynikiem zmiany cen, co jest zgodne z naszymi oczekiwaniami i ma znacząco dodatni wpływ na nasze przychody. Robimy duże postępy w regionie Azji i Pacyfiku, gdzie obserwujemy znaczny wzrost na różnych rynkach, w tym w Japonii, Indiach, Filipinach, Tajlandii i Tajwanie.
Spowolnienie wzrostu przychodów- Nasza prognoza obejmuje utrzymanie obecnych trendów (takich jak powolny wzrost akwizycji i krótkoterminowy wpływ zmian cen) oraz typową sezonowość (wzrost liczby subskrybentów w drugim kwartale zwykle jest mniejszy niż w pierwszym kwartale) - poinformował Netflix.
- Jak przewidywaliśmy, streaming wygrywa z telewizją linearną, a tytuły Netflixa są bardzo popularne na całym świecie. Jednak nasz stosunkowo wysoki wskaźnik penetracji - przy uwzględnieniu dużej liczby gospodarstw domowych dzielących konta - w połączeniu z rosnącą konkurencją, stanowią przeszkodę dla wzrostu przychodów. Duży boom na streaming podczas pandemii zaciemniał obraz do niedawna. W czasie gdy pracujemy nad ponownym przyspieszeniem wzrostu naszych przychodów - poprzez ulepszenie naszych usług i bardziej efektywną monetyzację współdzielenia kont - utrzymamy naszą marżę operacyjną na poziomie około 20 proc.- poinformował Netflix.
Miernik SatLink WS-6933 dla DVB-S/S2
Miernik, do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S z pomiarem PWR,...
239 zł Więcej...Mini PC Homatics BOX Q
Homatics BOX Q to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...
319 zł Więcej...Kabel HDMI 2.0 4K Light 3,0m
Wysokiej klasy kabel połączeniowy HDMI Light z oświetleniem LED z...
35 zł Więcej...