dodano: 2022-03-18 12:44
autor: Janusz Sulisz |
źródło: Audi fot. Audi
Kontynuując zeszłoroczną premierę A6 e-tron sportback concept, Audi postawiło na nieco inne podejście, rozciągnęło tył i stworzyło A6 Avant e-tron concept. Przystojny elektryczny kombi zapowiada przyszłość, w której Audi uzupełnia swoje portfolio pojazdów elektrycznych o sprawny elektryczny kombi klasy biznes, który może przewozić rodzinę w podróżach do 700 km na jednym ładowaniu. Dzięki architekturze nowej generacji 800 V, opracowywanej wspólnie z Porsche, podróże dłuższe niż 700 km są nadal wygodne, a kierowcy mogą podładować energię elektryczną na 300 km jazdy w czasie potrzebnym na przerwę na toaletę i kawę.
Audi
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Audi przedstawia koncepcję samochodu elektrycznego A6 Avant e-tron
A6 Avant e-tron nie jest lekko zakamuflowaną zapowiedzią produkcji, ale nie jest też koncepcją przyszłościową. Audi wyjaśnia, że „linie i eleganckie proporcje samochodu zapowiadają przyszłe seryjne modele Audi i dają wskazówki, jak dynamicznie i elegancko będzie wyglądać luksusowa klasa z napędem elektrycznym”. Co ciekawe Audi poświęciło trochę czasu na optymalizację aerodynamiki Avanta pod kątem współczynnika oporu 0,24.
Podobnie jak w przypadku zeszłorocznego koncepcyjnego sedana A6 e-tron sportback, profil koncepcyjnego Avanta jest mocno „wyrzeźbiony" w tunelu aerodynamicznym, co skutkuje współczynnikiem oporu powietrza 0,24. Nowy A6 Avant wydaje się zwężać w trzech wymiarach, jego linia dachu opada powoli, ale zauważalnie do słupka D zakończonego spojlerem, podczas gdy boczne wgłębienia przyciągają boki do wewnątrz, Spojler jest połączony z imponującym tylnym dyfuzorem, który reguluje przepływ powietrza wokół tyłu.
W A6 Avant e-tron w dużym stopniu zastosowano technologię OLED i LED, a samochód mieści więcej projektorów (świateł) niż małe kino. Trzy małe projektory LED o wysokiej rozdzielczości po każdej stronie tworzą ciepłe powitanie, witając kierowcę i pasażerów spersonalizowanymi wiadomościami po otwarciu drzwi. Podczas jazdy projektory te rzucają ostrzeżenia innym użytkownikom drogi na ulicę, a oddzielny zestaw 4 projektorów wysokiej rozdzielczości na rogach robi to samo z kierunkowskazami. Na parkingu reflektory Audi Digital Matrix LED również pełnią funkcję projektorów, wyświetlając obrazy na ścianie w sposób, który pozwala użytkownikom grać na przykład w gry w formacie XXL. Z tyłu Audi wykorzystuje efekty tylnych świateł 3D OLED, które zwiększają wizualną atmosferę.
Audi zbudowało podwozie Avanta e-tron z zestawem akumulatorów o pojemności 100 kWh, który obejmuje rozstaw osi. Ten akumulator zasila koncepcyjny silnik o mocy 470 KM (350 kW) z przodu i z tyłu, zapewniając duży zasięg wynoszący 700 km. Poza tym, architektura 800 V PPE obsługuje szybkość ładowania w technologii do 270 kW, co według szacunków Audi pozwoliłoby załadować energię do przejechania 300 km w około 10 minut, zwiększając całkowite naładowanie z 5 do 80 proc. w mniej niż 25 minut.
Silniki zapewniają moment obrotowy do 800 Nm, a Audi szacuje czasy przyspieszenia 100 km/h między 7 sekundami dla najbardziej optymalnej specyfikacji Avanta do poniżej 4 sekund dla wysokiej wydajności. Zastosowano adaptacyjne amortyzowane zawieszenie pneumatyczne.
A6 Avant ma również wyłącznie elektryczny układ napędowy oparty na przyszłościowej platformie PPE, opracowanej pod kierownictwem Audi. Jednocześnie reprezentuje nową koncepcję stylistyczną o takich samych wymiarach jak A6 Sportback e-tron. Przy długości 4960 mm, szerokości 1960 mm i wysokości 1440 mm jego proporcje stawiają go w klasie luksusowej.
A6 Avant e-tron i A6 e-tron sportback to pierwsze koncepcyjne serie Audi, które zaprezentują technologię PPE, która będzie podstawą produkcji Audi, która zadebiutuje w 2023 roku. Skalowalna platforma umożliwi Audi rozwój pojazdów elektrycznych w różnych stylach i rozmiarach nadwozia.
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.