Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Vodafone Portugal twierdzi, że był celem zakłócenia sieci, które rozpoczęło się w nocy 7 lutego
„z powodu celowego i złośliwego cyberataku, którego celem było spowodowanie szkód i zakłóceń”.
Gdy tylko wykryto pierwsze oznaki problemu w sieci, Vodafone Portugalia natychmiast zareagowało, aby zidentyfikować i powstrzymać skutki oraz przywrócić wszystkie usługi. Sytuacja ta wpływa na świadczenie usług opartych na sieciach transmisji danych, czyli sieci 4G/5G, telefonii stacjonarnej, telewizji, SMS-ach oraz usługach poczty głosowej/cyfrowej.
Zidentyfikowano skutki usług, do których należy też płatna telewizja udostępniana w ofercie Vodafone Portugal po światłowodzie (kanały HD i 4K).
Diario de Noticias donosi, że portugalska policja sądowa (PJ) wciąż gromadzi dowody w sprawie i że obecnie jedyną pewnik jest, że żadna inna firma nie została dotknięta cyberatakiem.
Śledztwo toczy się we współpracy z partnerami międzynarodowymi i krajowymi, w tym drugim przypadku z krajowym centrum cyberbezpieczeństwa lub Służbą Wywiadu Bezpieczeństwa (SIS).
Aktualizacja ze strony Vodafone Portugal:
Vodafone rozpoczął przywracanie usług mobilnej bazy danych w sieci 4G po intensywnej i wymagającej operacji wymiany. Ten start-up ogranicza się obecnie do ograniczonych obszarów kraju i jest sukcesywnie rozszerzany na jak największą liczbę Klientów. Usługa podlega również pewnym ograniczeniom, m.in. w zakresie maksymalnej dozwolonej prędkości w celu lepszego monitorowania wykorzystania sieci oraz bardziej sprawiedliwego i zrównoważonego podziału udostępnianej naszym Klientom przepustowości.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.