reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Niemieccy regulatorzy mediów wszczynają postępowanie przeciwko RT

dodano: 2021-12-18 19:10
autor: HP | źródło: dpa/infosat

RT (Russia Today) Pisaliśmy o tym, że rosyjski kanał RT DE (RT auf Deutsch) w niemieckiej wersji językowej ruszył testowo z kilku satelitów, w tym między innymi z pozycji 14°W i 9°E. Okazuje się, że niemieccy regulatorzy medialni wszczęli postępowanie przeciwko rosyjskiemu państwowemu medium RT z powodu rozpoczęcia emisji niemieckojęzycznego kanału na żywo. Powodem tego jest fakt, że niemieccy regulatorzy nie przyznali koncesji na nadawanie. Kanał RT DE działa podobno na bazie licencji... serbskiej. Zareagował też YouTube, który szybko zamknął emisję live RT DE przez swoje serwery, a Rosja zagroziła zablokowaniem YouTube na terenie Federacji Rosyjskiej.

RT auf Deutsch (Russia Today)
RT auf Deutsch (Russia Today)


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Dyrektor berlińskiego Urzędu ds. Mediów Eva Flecken poinformowała 17 grudnia niemiecką agencję prasową dpa, że:
„nie ma wątpliwości, że to jest nadawanie”.

Niemiecki urząd regulacyjny potwierdził, że ani nie wystąpiono o licencję dla RT DE w Niemczech, ani też nie udzielono licencji na ten kanał. 

16 grudnia rosyjski nadawca RT uruchomił na żywo nowy, niemieckojęzyczny program telewizyjny RT auf Deutsch za pośrednictwem kilku kanałów dystrybucji. Po kilku godzinach YouTube zablokował kanał RT DE na swojej platformie.

RT - znany jako Russia Today - chce poszerzyć swoją ofertę w Niemczech i od dłuższego czasu pracuje nad niemieckojęzycznym programem telewizyjnym na żywo.

RT DE ma siedzibę w Berlinie.
Operatorzy platform, IPTV i kablowi wymagają niemieckiej licencji na nadawanie kanałów ogólnokrajowych w Niemczech. Istotne jest to, że sposób dystrybucji nie ma tu żadnego znaczenia. Jednym z warunków przyjęcia jest zakaz naruszania konstytucyjnej zasady, że nadawanie nie pochodzi od państwa, tj. państwo lub partia nie mogą wywierać żadnego wpływu na treść programu.

RT jest wielokrotnie krytykowana na Zachodzie jako narzędzie propagandowe Kremla.
Najważniejszy zarzut przeciwko RT: rosyjska stacja rozpowszechnia teorie spiskowe i dezinformację w imieniu państwa rosyjskiego. Oczywiście RT nie zgadza się z tym. Nadawca ma w swoim portfolio kilka stacji obcojęzycznych, w tym po angielsku, hiszpańsku, francusku, a RT DE od dawna oferuje raporty online w języku niemieckim. Treści po niemiecku rozpowszechniane są za pośrednictwem strony internetowej oraz mediów społecznościowych.

Próba uzyskania licencji na nadawanie nowego kanału na żywo za pośrednictwem regulatora z Luksemburga nie powiodła się. Luksemburg wskazał, że za to odpowiedzialne są Niemcy.

RT opiera się na serbskiej koncesji na transmisję kablową i satelitarną. Niemcy nie uznały tej licencji.

Źródło: infosat.de 

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Telewizja


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Modulator cyfrowy DVB-T HD Edision Lite

Modulator cyfrowy DVB-T/MPEG-4 HD Edision. Pozwala na konwersję sygnału video...

549 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2/C Optibox NGEN H.265 HEVC

Najnowszy hybrydowy odbiornik DVB-T/T2/C z HEVC/H.265 marki OptiBox firmy AX...

109 zł Więcej...

Odbiornik Linux AX 4K Multibox Combo

AX 4K Multibox Combo - najnowszy odbiornik Ultra HD od...

449 zł Więcej...