reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Popularność tradycyjnej telewizji spada w Kazachstanie

dodano: 2021-10-28 21:25
autor: RO | źródło: cableman.ru

Kazachstan Oglądalność telewizji w Kazachstanie w porównaniu do wskaźników sprzed pandemii wzrosła o 13% w 2020 roku. Jednocześnie coraz więcej użytkowników woli oglądać treści wideo w Internecie. W porównaniu do marca 2019 roku, ranking mierzonych kanałów telewizyjnych wzrósł o 29% jesienią 2020 roku. Stało się to w szczytowym momencie kwarantanny. Wzrost oglądalności odnotowano zarówno w dni powszednie (+34%), jak i w weekendy (+23%).

https://frontnews.eu/contents/news/34328/images/resize_IaVHgLfMmkAvt0DERNFu9wzTUSyCXPo7_980x590.JPEG
Kazachstan


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Podczas samoizolacji, mieszkańcy Kazachstanu aktywnie oglądali telewizję. Wielu operatorów skorzystało na tym trendzie. Kazakhtelekom uruchomił usługę TV+, Beeline zaoferował dostęp do BeeTV dla abonentów wszystkich operatorów. Wartość usług z dystrybucji programów osiągnęła kwotę 33 mld tenge (+13,8%).

Jednak od 2021 r. oglądalność telewizji gwałtownie spadła. Analitycy uważają, że coraz więcej Kazachów ma telewizory Smart TV, które pozwalają na oglądanie treści w Internecie. Według danych portalu Kaspi.kz, wydatki na elektronikę w Kazachstanie wzrosły o 172% w porównaniu do 2019 roku.

Powodem gwałtownego spadku popularności tradycyjnej telewizji była również duża liczba akcji promocyjnych ze strony platform streamingowych, które szczególnie rozkwitły w okresie wrzesień-październik 2020 roku. Operator ivi ogłosił partnerstwo z Amediateka, po czym zaoferował użytkownikom duże rabaty na subskrypcje. Liczba subskrypcji Yandex Plus potroiła się w czasie kwarantanny. W tym samym czasie zaczął działać rosyjskojęzyczny interfejs Netflix dla krajów WNP, co również wpłynęło na szybki wzrost odbiorców usług streamingowych.

Rosnąca popularność mediów społecznościowych z treściami wideo również przyczynia się do spadku oglądalności tradycyjnej telewizji. Z samej usługi TikTok korzysta 30% mieszkańców Kazachstanu. Analitycy uważają, że kazachskim widzom brakuje treści rozrywkowych, które praktycznie nie są pokazywane w telewizji. Ich zdaniem, jeżeli nadawcy zaczną tworzyć więcej lokalnych formatów rozrywkowych, to jest szansa, że odpływ widowni nie będzie taki szybki.

Według prognoz J’son & Partners Consulting, liczba abonentów płatnej telewizji w Kazachstanie przekroczy ledwo 2 miliony. Firma dodaje, że do 2022 r. udział abonentów telewizji kablowej spadnie do 60% w 2022 roku z 64% w 2017. Za to rośnie baza abonentów mobilnego Internetu - z 15,9 mln we wrześniu 2020 r. do 16,3 mln w 2021.

Źródło: cableman.ru 

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Telewizja


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Miernik SatLink WS-6933 dla DVB-S/S2

Miernik, do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S z pomiarem PWR,...

239 zł Więcej...

Mini PC Homatics Dongle G Google TV

Homatics Dongle G to odtwarzacz multimedialny 4K o kompaktowej konstrukcji...

269 zł Więcej...

Antena Olympia BX 1000+LTE Combo V/H

Nowoczesna antena szerokopasmowa BX 1000+ Olympia Combo. Zaprojektowana do w...

120 zł Więcej...