reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

93 proc. sprzedawanych w Niemczech telewizorów to smart TV

dodano: 2021-10-14 11:21
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Deutsche TV-Plattform/satkurier.pl

Samsung Smart TV HBO GO W pierwszych dziewięciu miesiącach 2021 roku udział smart TV i telewizorów UHD w całym niemieckim rynku uległ wzrostowi. Według GfK SE, w tym czasie sprzedano w Niemczech łącznie około 4 mln sztuk telewizorów. Około 3,7 mln z nich to smart TV, które umożliwiają korzystanie z aplikacji oraz bibliotek multimedialnych za pośrednictwem Internetu. Odpowiada to udziałowi na poziomie 93 proc. - o cztery punkty procentowe więcej niż w pierwszych trzech kwartałach 2020 roku (89 proc.).

Deutsche TV-Plattform
Deutsche TV-Plattform


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Używane technologie

W przypadku urządzeń Ultra HD udział w niemieckim rynku wzrósł o pięć punktów procentowych do 75 proc. (3 mln urządzeń) (I-III kw. 2020 roku: 70 proc.). Odsetek telewizorów UHD obsługujących co najmniej jeden standard High Dynamic Range (HDR) nieznacznie wzrósł do 98 proc. Urządzenia te mogą wyświetlać treści ze znacznie większym zakresem kontrastu i bardziej naturalnymi kolorami w drobniejszych gradacjach. 79 proc. (2,3 mln sztuk) telewizorów HDR obsługuje nie tylko statyczne standardy HDR10 i HLG (Hybrid Log Gamma), lecz także dynamiczne, jak Dolby Vision lub HDR10+.
 
Źródło: Deutsche TV-Plattform

Wielkość ekranu ma znaczenie

Wciąż modne są telewizory o przekątnej ekranu 55 cali i większej. Przy prawie 2,2 mln sprzedanych sztuk grupa ta stanowi 54 proc. całego rynku. Najbardziej zauważalny skok nastąpił w przypadku największych ekranów: co piąty sprzedany płaski ekran miał przekątną ekranu co najmniej 65 cali.

Większość Niemców nie wyrzuca starych telewizorów

Według badania konsumenckiego przeprowadzonego przez ZVEI, konsumenci zachowują się w sposób odpowiedzialny jeśli chodzi o stare urządzenia. Przy zakupie nowego telewizora, w połowie przypadków poprzednie urządzenie pozostaje w użyciu we własnym domu. Jeśli nie jest już potrzebne, często jest przekazywane dalej lub sprzedawane. Ogólnie trzy czwarte urządzeń będzie nadal używanych po zakupie nowego telewizora.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Raporty


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 5-7/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 5-7/2023

12 zł Więcej...

SAT Kurier - 3-4/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 3-4/2023

12 zł Więcej...

Odbiornik PULSe 4K Mini

PULSe 4K Mini - najnowszy odbiornik Ultra HD od słowackiej...

449 zł Więcej...