reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Pandemia bez wpływu na większość operacji Canal+ Polska

dodano: 2021-05-05 10:56 | aktualizacja: 2021-05-05 12:35
autor: Anita Kaźmierska | źródło: press.pl/CANAL+

Canal+ Przychody CANAL+ Polska ze sprzedaży za 2020 rok wyniosły 2,319 mld zł. Natomiast zysk netto w tym samym okresie wyniósł 173 mln zł. Oznacza to wzrosty odpowiednio o 2,2 proc. i 98 proc. w skali roku. Jak informuje spółka w sprawozdaniu z działalności opublikowanym w Krajowym Rejestrze Sądowym, sytuacja związana z pandemią nie miała wpływu na większość operacji CANAL+ Polska. Nie podano liczby abonentów Platformy CANAL+ na koniec 2020 roku.

CANAL+
CANAL+ Polska siedziba Warszawa


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.

- Sytuacja związaną z pandemią COVID-19 w 2020 roku oraz do dnia zatwierdzenia niniejszego sprawozdania finansowego nie miała wpływu na większość operacji spółki, a jej działalność była nieprzerwanie kontynuowana w trakcie okresów tzw. lockdownów, z wyjątkiem zmniejszenia skali pozyskania nowych abonentów. Niższe przyrosty nowych abonentów zostały zrekompensowane rekordowo niskim poziomem odpływu abonentów (churn), co pozwoliło na utrzymanie stabilnej bazy abonentów bez widocznego wpływu na spłacalność wierzytelności - czytamy w sprawozdaniu finansowym CANAL+ Polska za 2020 rok.

Z danych opublikowanych w zeszłym roku wynika, że na koniec czerwca 2020 roku CANAL+ Polska miał 2,703 mln klientów, w tym 2,374 mln klientów bezpośrednich i 329 tys. klientów pośrednich. W najnowszym sprawozdaniu zabrakło jednak informacji dotyczących liczby abonentów.
 

- Wydarzenia sportowe wstrzymane na czas pierwszego lockdownu, co do których spółka posiada prawa do transmisji, zostały przesunięte na drugą połowę 2020 roku. Od drugiej połowy 2020 roku wydarzenia sportowe odbywały się bez zakłóceń. Zarząd monitoruje bieżącą sytuację i uważa, iż na dzień zatwierdzenia niniejszego sprawozdania finansowego nie istnieją zagrożenia dla przyszłej działalności. Pomimo pandemii COVID-19 spółka nie przestała generować znaczących przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej i uważa, iż jej działalność pozostanie niezagrożona w okresie 12 miesięcy od dnia bilansowego - czytamy w sprawozdaniu.

Największą część przychodów ze sprzedaży dla spółki CANAL+ Polska stanowiły przychody od abonentów z tytułu płatnej telewizji i pozostałych usług telekomunikacyjnych, które wyniosły 1,844 mld zł. Przychody ze sprzedaży praw programowych wyniosły 330 mln zł, przychody ze sprzedaży towarów 9 mln zł, a pozostałe przychody ze sprzedaży - 136 mln zł.

Koszt własny sprzedaży, kosztów sprzedaży i kosztów ogólnego zarządu wyniosły 2,089 mld zł, w tym koszty nadawania i emisji kanałów telewizyjnych własnych i stron trzecich - 1,491 mld zł.

Na dzień 31 grudnia 2020 roku spółka CANAL+ Polska zatrudniała 1066 osób, czyli o 267 mniej niż na koniec 2019 roku.

Kwota planowanej dywidendy za 2020 rok z zysku za bieżący okres wynosi 134 mln zł.

Głównym akcjonariuszem CANAL+ Polska jest Grupa CANAL+. Pozostałe udziały są w posiadaniu TVN Media (32 proc.) i Liberty Global (17 proc.).


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Platforma CANAL+ (ex nc+)


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Antena Corab COR-900 grafit

Najnowszy model polskiej anteny stalowej 90cm z zawieszeniem sztywnym w...

109 zł Więcej...

Odbiornik Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X

Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X - nowy odbiornik UHD...

479 zł Więcej...

Kabel HDMI 2.1 8K UHD 2,0m

Najnowszy kabel HDMI o długości 2,0m w wersji v2.1 dla...

49 zł Więcej...