reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Rekordowa liczba abonentów pay-tv w Hiszpanii

dodano: 2021-04-13 08:52 | aktualizacja: 2021-04-13 09:40
autor: Anita Kaźmierska | źródło: CNMC/satkurier.pl

Hiszpania Liczba abonentów płatnej telewizji w Hiszpanii przekroczyła granicę 8 mln, osiągając po raz pierwszy w historii wynik 8,2 mln abonentów. Natomiast całkowite przychody z usług telewizyjnych spadły w 2020 roku o około 10 proc., co spowodowane było wybuchem pandemii COVID-19. Dwie główne hiszpańskie grupy telewizyjne (Mediaset i Atresmedia) skoncentrowały w ostatnim kwartale roku 81 proc. przychodów z reklam telewizyjnych.

Hiszpania tv telewizor


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Łączne przychody z usług telewizyjnych w Hiszpanii spadły w 2020 roku o około 10 proc. w porównaniu z 2019 rokiem, wynika z raportu CNMCData. Miała na to wpływ pandemia COVID-19. Ostatni kwartał roku zamknął się całkowitymi przychodami w wysokości 500,6 mln euro z telewizji niekodowanej i 531,6 mln euro z telewizji płatnej.
 
Przychody z usług TV i radiowych w Hiszpanii [mln euro] z podziałem na telewizję FTA, płatną i radio

Przychody z reklamy telewizyjnej (w tym reklamy konwencjonalnej, sponsoringu, telesprzedaży, telepromocji i lokowania produktu) w ostatnim kwartale ubiegłego roku były bardzo zbliżone do tych z czwartego kwartału 2019 roku i wyniosły 530 mln euro, przy spadku o 2,4 proc. rok do roku (bardzo daleko od historycznego spadku o 45 proc. w drugim kwartale 2020 roku, spowodowanego kryzysem COVID-19).

Najwyższe przychody z reklam w czwartym kwartale osiągnęły: Atresmedia z 216,8 mln euro i grupa Mediaset z 212,3 mln. Te dwie grupy telewizyjne łącznie odpowiadały za 81 proc. przychodów z reklam telewizyjnych.
 
Przychody z reklamy telewizyjnej w Hiszpanii [mln euro]

Rekordowa liczba abonentów pay-tv w Hiszpanii
Płatna telewizja w Hiszpanii po raz pierwszy przekroczyła barierę 8 mln abonentów na koniec 2020 roku, przy wzroście o 13,6 proc., osiągając liczbę 8,2 mln abonentów (o 1 mln abonentów więcej niż rok wcześniej). Według statystyk CNMC, 78 proc. użytkowników miało zakontraktowaną usługę w pakiecie.

Na koniec 2020 roku z IPTV w Hiszpanii korzystało 4,836 mln abonentów, z telewizji kablowej - 1,298 mln, satelitarnej - 437 tys., a z telewizji online - 1,62 mln abonentów. Odnotowano wyraźne spadki w zakresie liczby abonentów telewizji satelitarnej i kablowej, na korzyść telewizji internetowej.
 
Liczba abonentów płatnej telewizji w Hiszpanii [tys.]

Konsumpcja telewizji wzrasta
W czwartym kwartale 2020 roku konsumpcja telewizji wynosiła średnio 222 minuty na osobę dziennie, czyli 3 godziny i 42 minuty. Dane te odzwierciedlają wzrost o 37 minut na widza/dzień w porównaniu z poprzednim kwartałem (który był kwartałem letnim) oraz wzrost o 11 minut w porównaniu z tym samym kwartałem 2019 roku.

Konsumpcja telewizji (FTA i płatnej) rozkładała się w następujący sposób: 75,2 proc. w przypadku naziemnej telewizji cyfrowej, 1,4 proc. dla telewizji satelitarnej i 23,4 proc. w przypadku platform telewizji kablowej i IP.

Najczęściej oglądanymi kanałami były Telecinco, Antena 3 i La 1, z widownią odpowiednio 14,9 proc., 12,9 proc. i 9,3 proc. W podziale na grupy liderami były Mediaset i Atresmedia, z odpowiednio 28,1 i 27 proc. udziału w widowni w czwartym kwartale.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Raporty


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Przepust dachowy średnicy 48mm

Przepust dachowy do kabli średnicy 48mm

79 zł Więcej...

Antena sat kempingowa 60 cm ze statywem

stalowa antena 60 cm przenośna ze statywem

199 zł Więcej...

Antena sat kempingowa 60 cm z przyssawką

stalowa antena 60 cm przenośna na przyssawkę.

149 zł Więcej...
reklama