reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

118 tys. klientów Play Now TV Box

dodano: 2021-03-16 10:20
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Play/satkurier.pl

Play Now Liczba klientów usługi Play Now TV Box wzrosła w 2020 roku o 86 tys. do 118 tys. W skali kwartalnej baza klientów tej usługi telewizyjnej z dekoderem TV Box zwiększyła się o 35 tys. Są to bardzo dobre wyniki, świadczące o dużym zainteresowaniu Play Now TV Box.

Play
Play Now TV Box


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Play Now TV Box, uruchomiona komercyjnie w kwietniu 2019 roku, to niezależna od sieci usługa OTT, zapewniająca jedną platformę dostępu do kanałów telewizji liniowej, bibliotek VOD i platform streamingowych, takich jak HBO GO, Netflix i Amazon Prime Video. Świadczona jest na androidowych dekoderach TV Box.

Warto dodać, że wyniki finansowe i operacyjne Play są od niedawna raportowane przez Grupę Iliad, która w listopadzie kupiła 143 809 764 akcji Play Communications. Dziś Grupa Iliad posiada 246 131 028 akcji Play, stanowiących 96,7 proc. kapitału i ogólnej liczby głosów.

Kluczowe wydarzenia Play w 2020 roku:
  • W całym roku 2020 roku Play osiągnął przychody w wysokości 7,16 mld zł, co oznacza wzrost o 1,7 proc. r/r, przy czym przychody z usług wzrosły o 4,9 proc., na co wpływ miał wzrost ARPU z usług telefonii komórkowej równoważący spadek przychodów ze sprzedaży towarów – z powodu pandemii COVID-19 oraz kilkutygodniowego zamknięcia sklepów.
  • Całkowita baza raportowanych klientów mobilnych Play wzrosła do 15,4 mln (+1 proc. r/r), a baza aktywnych klientów mobilnych wzrosła o 0,3 mln do 12,2 mln (+2,5 proc. r/r), z czego baza aktywnych klientów kontraktowych (z wyłączeniem technicznych kart SIM oraz kart M2M) wzrosła o 0,1 mln, do 8,4 mln. Baza aktywnych klientów usług przedpłaconych wzrosła o 5,6 proc. do 3,8 mln, głównie w wyniku przejęcia Virgin Mobile Polska.
  • Baza klientów usługi telewizyjnej Play Now TV Box wzrosła o 268 proc. r/r, do 118 tys., a baza klientów internetu stacjonarnego wzrosła do 7 tys., co odzwierciedlają ostatnie miesiące sprzedaży.
  • W okresie 12 miesięcy wynik EBITDAaL* Play wzrósł o 6,3 proc. do 2,4 mld zł. Wzrost EBITDAaL wynika ze wzrostu marży brutto i jest częściowo kompensowany przez wyższe koszty sieci, wynikające z uruchomienia nowych stacji bazowych.
  • Play zainwestował 806 mln zł, przede wszystkim w rozwój sieci, czego wynikiem jest 8 800 stacji bazowych na koniec 2020 roku.
 

– Rok 2020 był otwarciem nowego rozdziału dla Play, kiedy Grupa Iliad stała się naszym nowym właścicielem, czyniąc Play częścią jednej z największych grup telekomunikacyjnych w Europie. Był to kolejny rok skutecznego realizowania naszej strategii budowania silnego, cyfrowego lidera rynku usług mobilnych dla odbiorców indywidualnych, rodzin oraz małych i średnich przedsiębiorstw. Przekroczyliśmy założone cele, a osiągnięte wyniki pokazują odporność naszej organizacji w bezprecedensowym 2020 roku wskazując na potencjał wzrostu w 2021 roku oraz w kolejnych latach – podsumował Jean Marc Harion, prezes zarządu Play.


*EBIDTAaL spójny ze wskaźnikiem raportowania wyniku operacyjnego w Grupie Iliad.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polonica


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 1-2/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 1-2/2023

12 zł Więcej...

SAT Kurier - 5-7/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 5-7/2023

12 zł Więcej...

SAT Kurier - 11-12/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 11-12/2022

12 zł Więcej...