Podstawowa marka Volkswagena ma szybko przyspieszyć ze zmianą produkcji pojazdów elektrycznych zamiast spalinowych, bo nie chce pozostać z tyłu na konkurentami - Volvo i Ford ogłosiły elektryfikację swoich aut. W pełni elektryczne Volkswagena będą stanowić ponad 70% całkowitej sprzedaży pojazdów w Europie do 2030 r.
Volkswagen
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Volkswagen chciałby, aby samochody elektryczne stanowiły większość europejskiej sprzedaży swojej podstawowej marki do 2030 r. Niemiecki producent samochodów przyspieszy z przejściem na modele z zasilaniem akumulatorowym.
Oczekuje się, że pojazdy w pełni elektryczne będą stanowić ponad 70% całkowitej sprzedaży pojazdów w Europie do 2030 r., w porównaniu z poprzednim celem wynoszącym tylko 35%, powiedział drugi co do wielkości producent samochodów na świecie, ujawniając strategię „ACCELERATE”.
- Dzięki Accelerate przyspieszamy naszą drogę do cyfrowej przyszłości - powiedział Ralf Brandstaetter, który kieruje marką Volkswagen i zasiada w zarządzie grupy.
- W nadchodzących latach zmienimy Volkswagena jak nigdy dotąd - dodał, mówiąc, że integracja danych i funkcji oprogramowania w samochodach otworzyłaby nowe źródła przychodów.
Volkswagen, który rzucił wyzwanie Apple, Google i Amazon, planuje również oferować autonomiczne pojazdy i chce samodzielnie rozwijać systemy operacyjne - serce przyszłych samochodów elektrycznych - w celu zarabiania na modelach biznesowych opartych na danych.
Volkswagen przeznaczył około 16 mld euro na inwestycje w przyszłe trendy elektromobilności, hybrydyzacji i cyfryzacji do 2025 roku.
Grupa VW była opóźniona w kwestii elektryfikacji, dopóki nie przyznała się w 2015 roku do oszukiwania w amerykańskich testach emisji diesli i musiała poradzić sobie z nowymi chińskimi kontyngentami na pojazdy elektryczne. Spowodowało to strategiczne przejście na technologię bezemisyjną i samojezdną, która obecnie posiada jeden z najbardziej ambitnych programów w branży.
Producenci samochodów ścigają się również, aby opracować pojazdy elektryczne, aby spełnić bardziej rygorystyczne cele w zakresie emisji CO2 w Europie, a ostatnio Volvo dołączyło do rosnącej liczby producentów samochodów, którzy dążą do stworzenia w pełni elektrycznej gamy do 2030 roku.
Stellantis, produkt fuzji Fiata Chryslera i PSA, planuje udostępnić w Europie w pełni elektryczne lub hybrydowe wersje wszystkich swoich pojazdów do 2025 roku.
W Chinach i Stanach Zjednoczonych Volkswagen spodziewa się, że udział sprzedawanych przez niego w pełni elektrycznych pojazdów wzrośnie do 50% do 2030 r.
Szybsza rozbudowa elektromobilności
Volkswagen planuje ponownie szybko przyspieszyć globalną e-kampanię: do 2030 roku marka zwiększy udział dostaw w pełni elektrycznych w Europie do ponad 70 proc. - podwoi to wcześniejszy planowany cel wynoszący 35 procent. W Stanach Zjednoczonych i Chinach marka dąży do udziału pojazdów elektrycznych w ponad 50 proc. w tym samym okresie. Aby to osiągnąć, Volkswagen będzie co roku wprowadzał co najmniej jeden nowy model BEV. ID.4 GTX napędem na wszystkie koła wystartuje w pierwszej połowie 2021 roku, a sportowy ID.5 w drugiej połowie roku. Jesienią pojawi się ID.6 X / CROZZ , 7-osobowy elektryczny SUV na rynek chiński. Plany dotyczące samochodu elektrycznego pod ID.3 przesuwają się o 2 lata do 2025 roku.