Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
4 maja 2020 r. do Rady Najwyższej Ukrainy wpłynął wniosek, który definiuje reklamę dyskryminującą. Autorami projektu było 46 deputowanych z różnych frakcji.
Zgodnie z przyjętym projektem, reklama dyskryminująca ze względu na płeć to taka, która zawiera stwierdzenia i/lub obrazy o intelektualnej, fizycznej, społecznej wyższości jednej płci nad drugą. Zawiera wypowiedzi i/lub obrazy dotyczące stereotypowej roli mężczyzn i kobiet, które ograniczają swobodę życia. Poniża ludzką godność ze względu na płeć. Demonstruje przemoc na tle płciowym. Zawiera obraz ludzkiego ciała (części ciała) wyłącznie jako obiekt seksualny w celu przyciągnięcia uwagi konsumenta i/lub wskazówki (słowa, dźwięki, obrazy) o stosunkach seksualnych, które nie są bezpośrednio związane z produktem reklamowanym.
Także rozszerzono ogólne wymagania dotyczące reklamy. Zabroniono stwierdzeń i/lub obrazów, które są dyskryminujące ze względu na ludzkie pochodzenie. Ponadto zwiększono odpowiedzialność za naruszenie prawa o reklamie. Reklamodawca będzie odpowiedzialny za dyskryminującą reklamę.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.