dodano: 2020-10-29 10:15 | aktualizacja:
2021-02-19 12:01
autor: Anita Kaźmierska |
źródło: Orange Polska/satkurier.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Na koniec września br.
851 tys. klientów korzystało z oferty konwergentnej
Orange Love z telewizją, czyli o 9 tys. więcej w drugim kwartale. Wszystkich użytkowników Orange Polska korzystających z pakietów łączonych było
1,441 mln (wzrost o 31 tys. w trzecim kwartale). Wskaźnik ARPO (average revenue per offer) z konwergencji wyniósł 105,5 zł.
Na koniec września br.
662 tys. klientów Orange Polska korzystało z oferty światłowodowej (wzrost o 54 tys. w trzecim kwartale).
W zasięgu Orange Światłowodu jest już 4,8 mln domów i mieszkań. W samym trzecim kwartale wybudowano ponad 190 tys. nowych łącz.
– Minione miesiące pokazują, że mimo trudności spowodowanych pandemią, Orange ma mocne fundamenty. Cieszy świetny wynik Światłowodu, najlepszy w historii tej usługi, a także wzrost liczby klientów mobilnych abonamentów. Po raz kolejny możemy też pochwalić się pierwszym miejscem w rankingu NPS, obrazującym satysfakcję klientów. To zasługa zespołów pracujących na pierwszej linii, w salonach i technice, które mimo trudności spowodowanych pandemią, niezmiennie wspierają naszych klientów. Dobre wyniki potwierdzają, że użytkownicy doceniają jakość naszych usług, opartych na nowoczesnej infrastrukturze, którą nieprzerwanie rozwijamy. Przed nami wyzwania związane m.in. z budową sieci 5G oraz sytuacją pandemiczną, która dynamicznie się zmienia. Solidne podstawy biznesu pozwalają nam rzetelnie się do nich przygotowywać i reagować – powiedział Julien Ducarroz, prezes Orange Polska.
Wyniki finansowe
Wynik
EBITDAaL za trzeci kwartał był zbliżony do tego za trzeci kwartał ubiegłego roku. Z drugiej strony negatywną rolę odegrała pandemia i niższe przychody z roamingu z powodu zmniejszonego ruchu turystycznego. Ten wpływ został zrównoważony dzięki kolejnym działaniom nakierowanym na oszczędności kosztowe – koszty pośrednie działalności firmy w trzecim kwartale były niższe o 5 proc. rok do roku.
Przychody Orange Polska w trzecim kwartale wyniosły
2,793 mld zł i były niższe o 2,7 proc. niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Przychody z kluczowych usług telekomunikacyjnych – światłowodu, usług mobilnych i internetu wzrosły o ponad 2 proc. rok do roku, nastąpiło jednak spodziewane, znaczące spowolnienie w segmencie ICT spowodowane pandemią. Przychody z ICT zmniejszyły się o 17 proc. rok do roku. Niższe były również przychody ze sprzedaży sprzętu – popyt na urządzenia nie wrócił jeszcze do poziomu sprzed pandemii
Zysk operacyjny za trzeci kwartał br. wyniósł
150 mln zł i był o 228 mln niższy niż rok wcześniej. Natomiast
skonsolidowany zysk netto wyniósł
53 mln zł i był o 169 mln zł niższy niż w analogicznym okresie 2019 roku.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.