Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Trzeba pamiętać, że zakup DirecTV przez AT&T nastąpił wraz ze wzrostem takich graczy treści pay-tv, jak
Netflix i Amazon Prime - wtedy był taki trend wzrostowy (kupuj!), nie wspominając o nowszych rywalach OTT z HBO, Hulu, Disney, Comcast, YouTube TV, Sling i Apple+.
Kto przejmie DirecTV?
WSJ (
Wall Street Journal) podał, że jako potencjalni kupcy DirecTV postrzegani są
Apollo Global Management i Platinum Equity.
Należałoby zadać dziwne pytanie „
dlaczego ktoś byłby na tyle głupi, aby kupić DirecTV?”, a odpowiedź prawdopodobnie tkwi w swobodnym przepływie gotówki platformy. W styczniu 2020 r. DirecTV wygenerowało około 22 mld dol. wolnych środków pieniężnych od 2015 roku. To prawdziwe pieniądze, nawet w przypadku tzw.
„zarządzanego spadku” (określenie używane przez wielu obserwatorów), które mogą być przydatne dla nowego kupujący, który chce obniżyć koszty, bo DirecTv ma długi.
Jednak aż
7 mln abonentów telewizyjnych AT&T (składających się z DirecTV, U-Verse i AT&T TV oraz usług AT&T Now)
opuściło płatna telewizję od połowy 2018 roku.
Ogólna liczba abonentów AT&T w 3. kwartale 2020 roku wyniosła 18,4 mln.
W tym przypadku istotna jest wartości przepłaconych praw sportowych DirecTV. O ile
na całym świecie prawa do transmisji sportowych tracą na wartości, a do tego niektórzy operatorzy pay-tv postrzegają je jako mniej ważne. Zmniejszenie tych kosztów może przynieść korzyści ewentualnemu nabywcy DirecTV.
AT&T planuje się zatrzymać do 50 proc. akcji platformy DirecTV.
Zasadniczym pytaniem jest, ile potencjalny nabywca zapłaci za spadek aktywów pod względem liczby abonentów.
Większość obserwatorów sugeruje, że cena będzie dużo niższa niż 49 mld dol. zapłaconych w 2015 roku. Co ciekawe niektórzy pesymiści twierdzą, że
cena nie przekroczy 20 mld dol.
Jest jeszcze jedna możliwość - fuzja amerykańskich platform DTH
Trzeba pamiętać, że jest też możliwość, że Charlie Ergen zaproponuje połączenie jego platformy DISH Network i niechcianej platformy DirecTV. Na razie AT&T nie rozmawiała z DISH Network o takiej możliwości. Wcześniejsza próba połączenia dwóch rywali DTH w 2001 roku została powstrzymana przez argumenty, że powstanie monopol. Ten argument nie zadziałałby dzisiaj, biorąc pod uwagę liczbę różnorodnych rywali w płatnej telewizji.
AT&T musi zacząć działać.
Jego
dług netto w wysokości 178 mld dol., któremu nie pomógł zakup Time Warner (obecnie Warner Media) za 109 mld dol., a produkcja telewizyjna i filmowa zamknięta z powodu koronawirusa oznacza, że coś musi się tu zmienić, bo idzie kryzys.
Analitycy i znawcy rynku amerykańskiej pa-tv otwarcie mówią o fuzji z DISH Network.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.