Agora Muzyka nawiązała współpracę z Universal Music Group związaną z płytą CD „Dark Room” Michele Morrone. Jest to pierwsza tego typu kooperacja z międzynarodowym oddziałem amerykańskiej wytwórni, która zapewni albumowi polskiej produkcji światowy zasięg i sprzedaż na zagranicznych rynkach. Płyta CD zawiera piosenkę „Feel It” z filmu „365 dni”. Producentem filmu jest Ekipa, koproducentami są TVN (Discovery), Next Film (Agora) i Future Space, a dystrybutorem jest Next Film. „365 dni” to ekranizacja powieści autorstwa Blanki Lipińskiej pod tym samym tytułem.
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
- Współpraca Agora Muzyka z Universal Music Group to wydarzenie bez precedensu w historii polskiego rynku muzycznego. Płyta Michele Morrone „Dark Room” została w całości napisana i wyprodukowana w Polsce, a teraz trafi do odbiorców na całym świecie. Jest to projekt historyczny dla rodzimych producentów i songwriterów - wierzę, że otwiera on nowe możliwości dla muzyki polskiej produkcji
- mówi Robert Kijak, dyrektor pionu Wydawnictwo Agora.
- Bardzo się cieszymy z nawiązania współpracy z Agora Muzyka przy albumie Michele Morrone. To niewątpliwie produkcja światowego poziomu, która szturmem podbija rynek muzyczny na całym świecie. Universal Music Polska wraz z Universal Music Germany zajmują się promocją i eksploatacją projektu globalnie poza rynkiem polskim
- podkreśla Maciej Kutak, dyrektor zarządzający Universal Music Polska.
Michele Morrone, włoski aktor znany na całym świecie dzięki filmowej ekranizacji (do kin trafiła w piątek, 7 lutego br., a obecnie dostępna jest w serwisach VOD) książki „365 dni” (więcej tutaj i tutaj), dał się także poznać jako muzyk. Jak czytamy w komunikacie, jego debiutancki albumu „Dark Room”, wydany nakładem Agora Muzyka, okazał się międzynarodowym sukcesem. Płyta CD „Dark Room” miała swoją premierę na polskim rynku w piątek, 14 lutego br. i od chwili ukazania się gości na listach najlepiej sprzedających się albumów w kraju. Z tego krążka pochodzą takie hity, jak „Feel It”, „Watch Me Burn” i „Hard For Me”, które już podbiły listy przebojów w Europie czy Azji. Do produkcji albumu „Dark Room” Agora Muzyka zaangażowała duet tekściarzy - Dominica Buczkowskiego i Patryka Kumóra, którzy mają na swoim koncie sukcesy nie tylko na polskim, ale również międzynarodowym rynku (dane za Agorą).
Bezpośrednim efektem współpracy Agory Muzyka i Universal Music Group jest wyprodukowany przez Polydor Records remix hitu „Hard for me”, za który odpowiada niderlandzki DJ i producent Fadil El Ghoul „R3HAB”.
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.