dodano: 2020-05-18 10:23 | aktualizacja:
2020-05-19 10:20
autor: Jerzy Kruczek |
źródło: Wavemaker
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
72 proc. badanych pozytywnie postrzega kierunek zmian w ofercie naziemnej TV. To już trzeci rok z rzędu, gdy jej postrzeganie się poprawia - pokazuje Projekt Cyfrowizja V, cykliczne badanie agencji Wavemaker realizowane od 2014 roku. Odsetek widzów zadowolonych z bezpłatnej TV wzrósł o 5 p. proc. w stosunku do
poprzedniej fali badania z jesieni 2018 roku.
Najwyższe oceny w rankingu bezpłatnych stacji zdobył w tym roku
Polsat, który wyprzedził
TVN - lidera z poprzedniej edycji badania. Do top 10 najwyżej ocenianych kanałów w ofercie naziemnej TV nie załapały się główne anteny TVP – w ocenach widzów wyraźnie stracił w stosunku do 2018 roku. TVP1, oceniany jest pozytywnie przez 51 proc. widzów (co plasuje stację między ATM Rozrywka a TVP Info).
W naziemnej TV, mimo wysokich ocen, widzom wciąż brakuje filmów, dokumentów i seriali, mężczyźni zwracają też uwagę na deficyt sportu. Z tymi zapotrzebowaniami koresponduje lista najbardziej pożądanych kanałów w ofercie NTC.
Multipleks marzeń Polaków otwierają
HBO, National Geographic i Discovery Channel, a czołówka kanałów zdominowana jest przez stacje filmowo-serialowe oraz stacje z segmentu factual.
Gdyby uzupełnienie multipleksu miało się wiązać z koniecznością pozbycia dostępnych tam obecnie kanałów, polscy widzowie najchętniej porzuciliby
TV Trwam, Polo TV, TVP ABC oraz TVP1. Kanały publicznego nadawcy to cztery z pierwszej dziesiątki stacji najczęściej wskazywanych jako te „do wymiany”. Silną reprezentację w tym rankingu tworzą też stacje z MUX 8 (WP, Metro, Zoom TV), które w stosunku do poprzedniej edycji Projektu Cyfrowizja nie poprawiły swojej rozpoznawalności i ocen atrakcyjności programowej.
Główne kanały TVP, choć często wskazywane jako kanały do zastąpienia, mają jednak także spore grupy fanów. Pytani o kanały, których najbardziej brakowałoby im w ofercie NTC, 20 proc. widzów wymieniało
TVP2 (4. miejsce w takim zestawieniu), a 17 proc.
TVP1 (7. miejsce). Podobne wyniki uzyskały także
TTV (21 proc.),
TV Puls (19 proc.) i
TVN7 (20 proc.). Zdecydowaną przewagę utrzymują jednak główne kanały komercyjne –
Polsat i TVN, wskazywane przez ponad 40 proc. respondentów Projektu Cyfrowizja V jako te, których brak doskwierałby widzom najmocniej.
Badanie Projekt Cyfrowizja V realizowane było metodą CAWI na próbie 1,5 tys. internautów w marcu 2020 roku.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.