reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Disney+: 5 mln pobrań aplikacji mobilnej w jeden dzień

dodano: 2020-03-27 08:13
autor: Anita Kaźmierska | źródło: App Annie/Disney+/satkurier.pl

Disney+ Aplikacja mobilna usługi SVOD Disney+, uruchomionej 24 marca w kilku europejskich krajach, została pierwszego dnia działania na tych nowych rynkach pobrana około 5 mln razy, podała międzynarodowa firma App Annie zajmująca się badaniami rynku. Chodzi o Austrię, Hiszpanię, Irlandię, Niemcy, Szwajcarię, Wielką Brytanią i Włochy (bez Francji, gdyż debiut na tym rynku został przesunięty na 7 kwietnia). Nie dotyczy to Holandii, gdzie Disney+ jest oferowany od 12 listopada ub.r.

Disney+


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Z uwagi na to, że wielu Europejczyków praktycznie nie wychodzi z domów w dobie pandemii koronawirusa, są oni bardziej skłonni do korzystania z usług streamingowych. Po zamknięciu szkół rodzice szukają sposobów na zajęcie swoich dzieci. Disney+ oferuje szereg treści przyjaznych najmłodszym, przez co może być jednym z rozwiązań dla wielu gospodarstw domowych. Disney jest świadomy tego trendu, więc przykładowo udostępnił „Krainę lodu II” na trzy miesiące przed planowanym terminem premiery. Ogólnie Disney+ oferuje na europejskim rynku ponad 500 filmów, 26 oryginalnych produkcji oraz tysiące odcinków seriali.
 
Łącznie ponad 5 mln pobrań aplikacji Disney+ na Androida i iOS na 7 europejskich rynkach w dniu debiutu tej usługi. Najwięcej pobrań w Niemczech. Źródło: App Annie.

Do tej pory w 2020 roku aplikacja mobilna Disney+ uplasowała się na 7. miejscu na całym świecie pod względem wydatków konsumenckich. To szczególnie imponujące, biorąc pod uwagę, że ten wynik opierał się tylko na pięciu rynkach, przy czym USA były głównym motorem wydatków. Premiera w Europie powinna skutkować dalszym awansem. Subskrypcja Disney+ w naszej części świata kosztuje 5,99 GBP/6,99 EUR miesięcznie lub 59,99 GBP/69,99 EUR rocznie.
 
TOP 10 aplikacji na iOS i Androida pod względem wydatków konsumenckich na całym świecie od 1 stycznia do 21 marca 2020 roku. Disney+ na 7. miejscu. Źródło: App Annie.

Oczekuje się, że Disney+ będzie dostępny we Francji już wkrótce - od 7 kwietnia. Natomiast kolejne rynki Europy Zachodniej (Belgia, Portugalia i kraje nordyckie) dołączą latem 2020 roku. Debiut w Polsce planowany jest dopiero na 2021 rok.

W niecałe trzy miesiące od premiery Dinsey+ pozyskał 28,6 mln subskrybentów (dane z początku lutego br.).

Z raportu App Annie wynika, że w grudniu 2019 roku użytkownicy aplikacji Disney+ spędzili średnio 3 godziny i 10 minut miesięcznie na korzystaniu z niej. Jest to porównywalne z wynikami uznanych graczy, takich jak Netflix (4 godziny i 20 minut na miesiąc) i Hulu (3 godziny i 20 minut na miesiąc).

Oryginalne treści, innowacyjne formaty i partnerstwa dystrybucyjne będą kluczowymi czynnikami decydującymi o tym, które platformy wejdą ludziom w nawyk. Do końca 2019 roku 25 proc. użytkowników serwisu Netflix na iPhonie w USA korzystało również z Disney+. Aby utrzymać sukces, usługi SVOD będą musiały stale mierzyć się z nowymi konkurentami.

Jak obecnie wygląda rynek w Europie?
W 2019 roku w Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech serwisy YouTube i Netflix były liderami pod względem spędzonego czasu. To właśnie te platformy będą stanowiły główną konkurencję w Europie dla Disney+. Istnieje również wielu lokalnych konkurentów, czasami działających jako agregatory treści, takich jak BBC iPlayer czy myCANAL, które na rodzimych rynkach znalazły się w pierwszej trójce aplikacji pod względem czasu użytkowania.

Współpraca ze Sky w Wielkiej Brytanii i Irlandii oraz CANAL+ we Francji oznacza, że ​​Disney+ będzie dostępny także na dekoderach tych platform. Z pewnością takie urozmaicenie dostępności będzie miało znaczący wpływ na nawyki konsumpcyjne. Wśród innych partnerów Disney+ w Europie są: Deutsche Telekom w Niemczech, O2 w Wielkiej Brytanii, Telefónica w Hiszpanii i TIM we Włoszech.
 
TOP 10 aplikacji na Androida w Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech pod względem czasu użytkowania w 2019 roku


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Platformy streamingowe


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Octagon SF8008 Supreme Combo UHD 4K 1xDVB-S2X 1xDVB-T2/C

Octagon SF8008 Supreme Combo UHD 4K DVB-S2X, DVB-T2 - odbiornik...

539 zł Więcej...

Konwerter Unicable II Inverto 32 tunery (5520) EVOBOX

Konwerter Unicable II marki Inverto pozwala na jednoprzewodową (szeregową) transmisję...

219 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2 HEVC DI-WAY 2020 Mini

Mini odbiornik DVB-T/T2 z HEVC/H.265 marki DI-WAY z trybem hotelowym...

99 zł Więcej...