Grupa pomyślnie zakończyła fazę testów technologii 5G i rozpoczęła budowę pierwszej w Polsce komercyjnej sieci 5G na częstotliwości 2600 MHz TDD. Została również nawiązana współpraca strategiczna z Asseco, która wzmocni Grupę w obszarze IT, kluczowym do świadczenia usług nowoczesnych, najwyższej jakości i korzystających z najnowszych rozwiązań technicznych.- Odnieśliśmy duży sukces na rynku multiplay. Po blisko sześciu latach od uruchomienia, program smartDOM jest największym w Polsce programem oferującym usługi łączone dla domu i rodziny. Korzysta z niego już ponad 2 miliony klientów, a łączna liczba posiadanych przez nich usług przekracza 6 milionów. Łącznie świadczymy ponad 14,7 mln usług kontraktowych, a wskaźnik rezygnacji klientów ponownie się obniżył i osiągnął rekordowo niski poziom 6,4% w skali roku, co jednoznacznie świadczy o tym, że nasi klienci są najbardziej lojalni – mówi Mirosław Błaszczyk, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o. – Co szczególnie cieszy, Plus był liderem przenoszenia numerów, dzięki czemu jest najczęściej wybieranym operatorem w Polsce.
Grupa cały czas wzmacnia swoją ofertę sportową premium – wprowadziła kanały Canal+ Sport 3 i 4 z rozgrywkami PKO BP Ekstraklasy, które doskonale uzupełniają kanały Polsat Sport Premium z Ligą Mistrzów i Ligą Europy UEFA, a także stacje Eleven Sports z największymi ligami europejskimi. Grupa wspiera też produkcje kinowe, które odniosły duży sukces komercyjny – „Jak poślubić milionera”, „(Nie)znajomi”, „Psy 3. W imię zasad” i „Jak zostałem gangsterem. Historia prawdziwa”. Dwa ostatnie tytuły w ciągu kilku pierwszych tygodni przyciągnęły do kin ponad milion widzów.– W 2019 roku w myśl naszej idei strategicznej „Telewizja/Internet/Telefon. Dla każdego. Wszędzie” konsekwentnie pracowaliśmy nad rozwojem naszych usług tak, by były dostępne dla wszystkich polskich rodzin, w wygodny sposób i w różnych technologiach. Wprowadziliśmy dwie nowe usługi telewizyjne dostępne za pośrednictwem Internetu – telewizję kablową w technologii IPTV i telewizję internetową z dekoderem OTT. Z kolei dzięki dostępowi do infrastruktury Netii rozpoczęliśmy sprzedaż Internetu stacjonarnego – także w technologii światłowodowej o prędkości do 1 Gb/s – który dociera do 2,7 mln domów w całej Polsce – mówi Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o.
|
IV kwartał |
||
|
2019 |
2018 |
Zmiana % |
Łączna liczba RGU |
17 386 252 |
16 906 133 |
2,8% |
USŁUGI KONTRAKTOWE |
|
|
|
Łączna liczba RGU (na koniec okresu), w tym: |
14 728 758 |
14 259 264 |
3,3% |
Płatna telewizja, w tym: |
5 038 448 |
5 098 917 |
-1,2% |
Multiroom |
1 192 984 |
1 160 353 |
2,8% |
Telefonia komórkowa |
7 894 581 |
7 345 213 |
7,5% |
Internet |
1 795 729 |
1 815 134 |
-1,1% |
Liczba klientów kontraktowych, w tym: |
5 637 734 |
5 706 147 |
-1,2% |
klienci ofert multiplay |
1 993 287 |
1 795 984 |
11,0 % |
ARPU na klienta [PLN] |
85,6 |
84,0 |
1,9% |
Churn na klienta |
6,4% |
7,6% |
-1,2 p.p. |
Wskaźnik nasycenia RGU na jednego klienta |
2,61 |
2,50 |
4,5% |
USŁUGI PRZEDPŁACONE |
|
|
|
Łączna liczba RGU na koniec okresu, w tym: |
2 657 494 |
2 646 869 |
0,4% |
Płatna telewizja |
161 208 |
95 685 |
68,5% |
Telefonia komórkowa |
2 415 819 |
2 423 774 |
-0,3% |
Internet |
80 467 |
127 410 |
-36,8% |
ARPU na RGU prepaid [PLN] |
20,3 |
20,3 |
0,0% |
– To kolejny bardzo dobry rok dla Telewizji Polsat. Byliśmy w czołówce oglądalności w grupie komercyjnej zarówno jako cała Grupa, jak i kanał główny Polsat, osiągając łączne wyniki oglądalności zgodne z naszą długoterminową strategią, na poziomie 24,3%. Na tle stabilnego rynku przychody z reklamy telewizyjnej i sponsoringu Grupy Polsat wzrosły o 1,9%, osiągając 1,22 mld zł – mówi Stanisław Janowski, Prezes Zarządu, Telewizja Polsat Sp. z o.o. – Na tak dobre wyniki miała wpływ bardzo udana kompozycja propozycji programowych – silne ramówki sezonowe składające się zarówno ze sprawdzonych formatów i seriali, jak i nowości, jak również mocna oferta filmów, transmisje sportowe z wielu wydarzeń, rzetelne informacje i szeroka oferta programów publicystycznych.
|
IV kwartał |
12 miesięcy |
|
|
|||
|
2019 |
2018 |
Zmiana p.p./% |
2019 |
2018 |
Zmiana p.p./% |
|
Udział w oglądalności1, |
24,18% |
24,17% |
0,01 p.p. |
24,29% |
24,30% |
-0,01 p.p. |
|
POLSAT (kanał główny) |
10,43% |
11,07% |
-0,64 p.p. |
10,99% |
11,37% |
-0,38 p.p. |
|
Kanały tematyczne |
13,76% |
13,10% |
0,66 p.p. |
13,30% |
12,94% |
0,36 p.p. |
|
Przychody z reklamy (mln PLN) |
379 |
370 |
2,4% |
1 224 |
1 201 |
1,9% |
|
Udział w rynku reklamy3 |
28,6% |
27,9% |
0,7 p.p. |
28,0% |
27,3% |
0,7 p.p. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wydatki na reklamę telewizyjną na rynku4 (mln PLN) |
1 324 |
1 328 |
-0,3% |
4 371 |
4 398 |
-0,6% |
mln PLN |
z wyłączeniem MSSF 16 |
|||
IV kwartał 2019 |
zmiana r/r |
2019 |
zmiana r/r |
|
Przychody ze sprzedaży |
2 543 |
2% |
9 896 |
7% |
EBITDA |
748 |
-3% |
3 142 |
0% |
Marża EBITDA |
29,4% |
-1,3 p.p. |
31,7% |
-2,4 p.p. |
mln PLN |
z wyłączeniem MSSF 16 |
|||
IV kwartał 2019 |
zmiana r/r |
2019 |
zmiana r/r |
|
Przychody ze sprzedaży |
582 |
4% |
1 998 |
18% |
EBITDA |
191 |
11% |
580 |
5% |
Marża EBITDA |
32,7% |
1,8 p.p. |
29,0% |
-3,6 p.p. |
– Także wyniki finansowe zapewniają nam wiele powodów do zadowolenia. Przychody Grupy wyniosły blisko 11,7 mld zł, EBITDA – 4,2 mld zł, a zysk netto wzrósł do 1,1 mld zł. Na przewidywanym poziomie 1,3 mld zł są wolne przepływy pieniężne. W zakładanym tempie realizujemy zapowiedziane ponad 2 lata temu synergie wynikające ze współpracy z Netią. Rosnące przychody oraz zdrowa kondycja i struktura finansowa naszej Grupy pozwalają nam łączyć trzy istotne dla nas filary – sprawne oddłużanie Grupy z niezbędnymi inwestycjami i wypłatą dywidendy. W zeszłym roku przyjęliśmy nową, atrakcyjną, przewidywalną politykę dywidendową – mówi Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych, Cyfrowy Polsat S.A., Polkomtel Sp. z o.o. – Dodatkowo zrefinansowaliśmy posiadane obligacje serii A emisją na bardzo dobrych warunkach obligacji serii B, a z myślą o dalszym rozwoju Grupy pozyskaliśmy na bardzo atrakcyjnych warunkach dodatkowe finansowanie – podsumowuje.
– Ponieważ czujemy się odpowiedzialni za nasz wpływ na najbliższe otoczenie, chcemy tworzyć nie tylko produkty i usługi wysokiej jakości, ale także wyjątkową wartość dla społeczeństwa. Właśnie dlatego konsekwentnie realizujemy naszą misję społeczną w temacie bezpieczeństwa, pomocy dzieciom oraz promocji sportu. Z kolei przejawem naszego zaangażowania w ochronę środowiska jest powołanie przez założyciela i głównego akcjonariusza naszej Grupy Stowarzyszenia Program Czysta Polska, którego celem jest podejmowanie działań mających na celu zapewnienie Polakom życia w zdrowym i czystym środowisku – dodaje Mirosław Błaszczyk.
Mirosław Błaszczyk, Prezes Zarządu, podsumowuje: – W 2020 roku planujemy kontynuować rozpoczęte działania – rozwój programu smartDOM w oparciu o ideę „Dla każdego. Wszędzie”, współpracę z Netią, budowę pierwszej w Polsce komercyjnej sieci 5G w oparciu o posiadane częstotliwości oraz tworzenie kompleksowych i strategicznych rozwiązań IT wspólnie z Asseco. Dołożymy także wszelkich starań, aby utrzymać wysoki poziom marż i wysoki poziom generowanej gotówki, co umożliwi nam wypłatę atrakcyjnej dywidendy dla naszych akcjonariuszy.
Miernik Signal ST-5155 DVB-T/T2/C DVB-S/S2 z podglądem
Miernik Signal ST-5155 do pomiarów zarówno cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2,...
679 zł Więcej...SAT Kurier - 11-12/2022 wersja elektroniczna
Elektroniczna wersja SAT Kuriera 11-12/2022
12 zł Więcej...Odbiornik Vu+ ZERO 4K
Vu+ ZERO 4K - najtańszy odbiornik Ultra HD od koreańskiego...
669 zł Więcej...