dodano: 2020-02-06 18:57 | aktualizacja:
2020-02-06 19:43
autor: RO |
źródło: telesputnik.ru
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Łączna liczba abonentów w ciągu okresu sprawozdawczego osiągnęła 44,03 mln, a w czwartym kwartale operatorzy podłączyli ledwo 275 tys. gospodarstw. Jest to najwyższy wynik dla wszystkich czterech kwartałów, podkreślono w raporcie.
Penetracja usług płatnej telewizji jest na poziomie 80%. Średni przychód na abonenta (ARPU) wynosi 190 rubli miesięcznie.
Wartość rynku w wyrażeniu pieniężnym przekroczyła 100 mld rubli, co odpowiada wzrostowi w ramach 5%.
Najwięcej podłączeń dokonali operatorzy
Rostelekom i
MTS. Lider rynku,
Trikolor, zachował zgromadzoną bazę. Na drugiej pozycji
Rostelekom dodał 130 tys. klientów, a z kolei MTS – 91 tys..
ER-Telekom już czwarty kwartał z rzędu nie wykazał wzrostu, doprowadzając do porządku wcześniej nabyte aktywa i integrując je ze swoją siecią.
Orion przyciągnął nieco ponad 18 tys. klientów.
W
MTS podano, że całościowa baza abonencka operatora (z wyłączeniem platformy OTT) na koniec 2019 r. osiągnęła 3,860 mln. Baza abonencka usług kablowych i IPTV wyniosła 3,7 mln subskrybentów (wzrost o 1,3% w porównaniu z trzecim kwartałem 2019 i o 3,6% w porównaniu do 2018 roku).
Baza abonentów telewizji satelitarnej wzrosła do 853 tys. (wzrost o 10,7% w porównaniu do trzeciego kwartału i 28,7% do roku wcześniejszego).
MTS rozszerza bazę abonentów płatnej telewizji w różnych obszarach ze względu na równowagę między ceną a jakością oferty. Ważną zachętą do pozyskiwania nowych podłączeń są oferty konwergentne zarówno z telewizją kablową, jak i satelitarną.
Wzrost rynku w 2019 roku okazał się dwa razy gorszy niż w 2018, biorąc pod uwagę liczbę podłączeń. Czwarty kwartał pozwolił na optymizm dalszego rozwoju, ponieważ w poprzednich trzech kwartałach odnotowano znacznie skromniejsze wskaźniki – zaledwie 150-160 tys. nowych gospodarstw domowych.
Jednakże,
wysoki wskaźnik penetracji usług płatnej telewizji oraz dostępność programów telewizji cyfrowej świadczą o tym, że w 2020 rynek jeszcze bardziej spowolni. Oczywiście operatorzy nadal są nastawieni na zwiększanie przychodów od każdego abonenta i starają się to osiągnąć poprzez rozszerzenie zakresu usług.
Lp. |
Nazwa operatora |
Liczba abonentów (IV kwartał 2019) |
Liczba abonentów (III kwartał 2019) |
1. |
Trikolor |
12 230 000 |
12 230 000 |
2. |
Rostelekom |
10 380 000 |
10 250 000 |
3. |
MTS |
3 860 000 |
3 769 000 |
4. |
ER-Telekom |
3 740 000 |
3 740 000 |
5. |
Orion |
3 131 000 |
3 112 400 |
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.