Wśród wszystkich seriali obyczajowych rodzina Mostowiaków odpowiada za niemal co czwarte odtworzenie w tej kategorii. Dużą popularnością cieszą się także produkcje tureckie. Na trzech kolejnych miejscach zestawienia znajdują się „Wymarzona miłość”, „Więzień miłości” oraz „Przysięga”. Czołową piątkę seriali obyczajowych zamykają „Barwy szczęścia”. Seriale tureckie są liderem w średniej liczbie obejrzanych odcinków na użytkownika. O ile dla polskich seriali ta średnia oscyluje w okolicach 10 odcinków na widza, to w przypadku „Wymarzonej miłości” jest to 28, a „Wiecznej miłości” - 24.Seriale uzależniają. Nasz użytkownik uwielbia oglądać kilka odcinków podczas jednej wizyty. Potwierdzają to dane Gemius/PBI, które stawiają TVP VOD jako lidera pod kątem czasu spędzonego w polskim internecie w 2019. Wyraźnie widzimy fenomen popularności historii opowiadanych w serialach tureckich. Popularność VOD wzmacnia niedogodna dla wielu osób godzina emisji serialu w linearnej telewizji. Z perspektywy nadawcy, ale też oferty dla reklamodawców cieszy duże rozproszenie widowni na różnorodne programy. Żaden z seriali czy programów rozrywkowych nie stanowi więcej niż 5 proc. wszystkich odtworzeń, co zapewnia stabilną, a jednocześnie przewidywalną oglądalność serwisu
– komentuje Adrian Wojtaszek, szef rozwoju online w Biurze Reklamy TVP.
Według danych Gemius/PBI, w 2019 roku serwis TVP VOD średnio miesięcznie odwiedzało 2,9 mln osób (realni użytkownicy - RU). Rekordowy w 2019 był styczeń, gdzie platforma zanotowała najwyższą oglądalność 3,6 mln osób (RU). W serwisie przeważają kobiety. W strukturze wiekowej użytkowników wyróżnia się grupa widzów wieku 25-44 lata, co stanowi naturalne uzupełnienie profilu widza telewizyjnego.Pozytywnie zaskakuje bardzo wysoka pozycja programu „Rolnik szuka żony” – silniejsza od kierowanego do nieco młodszego widza – „The Voice of Poland”. Z analiz wiemy, że po „Rolnika” sięgają widzowie niezależnie od wieku. VOD to miejsce, w którym spotykamy przede wszystkim młodszego widza, który selektywnie podchodzi do wyboru programów. Dzięki temu VOD jest komplementarnym uzupełnieniem liniowej telewizji, a reklamodawcy chętnie dobudowują zasięg kampanii reklamowych realizowanych w telewizji o tak zwanych „TV light-viewers”, których znajdują w naszym serwisie VOD
– dodaje Adrian Wojtaszek.
SAT Kurier - 3-4/2022 wersja elektroniczna
Elektroniczna wersja SAT Kuriera 3-4/2022
12 zł Więcej...Kabel HDMI 2.0 4K Light 3,0m
Wysokiej klasy kabel połączeniowy HDMI Light z oświetleniem LED z...
35 zł Więcej...Mini PC Homatics Dongle R 4K
Homatics Dongle R to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...
259 zł Więcej...