reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Jakie treści najchętniej oglądane w TVP VOD?

dodano: 2020-01-21 16:11 | aktualizacja: 2020-01-21 16:32
autor: Anita Kaźmierska | źródło: TVP

TVP VOD Jak informuje Telewizja Polska, widzowie serwisu TVP VOD najchętniej wybierają seriale obyczajowe oraz programy rozrywkowe. Najczęściej oglądanymi programami były „M jak miłość”, „Wymarzona miłość” i „Rodzinka.pl” - wynika z podsumowania oglądalności w TVP VOD.

TVP VOD oglądalność 2019


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Seriale obyczajowe, programy rozrywkowe, seriale kostiumowe oraz seriale komediowe to cztery najchętniej wybierane kategorie w TVP VOD w 2019 roku. Najczęściej widzowie sięgali po seriale obyczajowe. To 25 procent wszystkich odtworzeń TVP VOD. Programy rozrywkowe stanowiły kolejne 14 proc. wyświetleń. Widzowie chętnie korzystali z innych kategorii programowych. Publicystyka, programy kulinarne, dziecięce, lokalne, rekonstrukcje filmowe i wszystkie pozostałe - stanowiły 42 proc. wszystkich odtworzeń wideo w serwisie.
 

Wśród seriali obyczajowych niezmiennie króluje „M jak miłość”. Najchętniej oglądany serial w TVP jest też najpopularniejszym serialem w TVP VOD. Jedną z najczęściej wybieranych pozycji w ubiegłym roku były także seriale „Wymarzona miłość” i „Rodzinka.pl”. W zestawieniu TOP 10 pozycji serwisu VOD TVP obok seriali znalazł się również program rozrywkowy – „Rolnik szuka żony”.
 

Seriale uzależniają. Nasz użytkownik uwielbia oglądać kilka odcinków podczas jednej wizyty. Potwierdzają to dane Gemius/PBI, które stawiają TVP VOD jako lidera pod kątem czasu spędzonego w polskim internecie w 2019. Wyraźnie widzimy fenomen popularności historii opowiadanych w serialach tureckich. Popularność VOD wzmacnia niedogodna dla wielu osób godzina emisji serialu w linearnej telewizji. Z perspektywy nadawcy, ale też oferty dla reklamodawców cieszy duże rozproszenie widowni na różnorodne programy. Żaden z seriali czy programów rozrywkowych nie stanowi więcej niż 5 proc. wszystkich odtworzeń, co zapewnia stabilną, a jednocześnie przewidywalną oglądalność serwisu

– komentuje Adrian Wojtaszek, szef rozwoju online w Biurze Reklamy TVP.

Wśród wszystkich seriali obyczajowych rodzina Mostowiaków odpowiada za niemal co czwarte odtworzenie w tej kategorii. Dużą popularnością cieszą się także produkcje tureckie. Na trzech kolejnych miejscach zestawienia znajdują się „Wymarzona miłość”, „Więzień miłości” oraz „Przysięga”. Czołową piątkę seriali obyczajowych zamykają „Barwy szczęścia”. Seriale tureckie są liderem w średniej liczbie obejrzanych odcinków na użytkownika. O ile dla polskich seriali ta średnia oscyluje w okolicach 10 odcinków na widza, to w przypadku „Wymarzonej miłości” jest to 28, a „Wiecznej miłości” - 24.
 

Kategoria programów rozrywkowych zdominowana jest przez dwa tytuły: „Rolnik szuka żony” oraz „The Voice of Poland”. Te pozycje zapewniły 84 proc. odtworzeń wideo w TVP VOD. W rankingu silną pozycję miał także Sylwester Marzeń.
 

Wśród seriali kostiumowych użytkownicy TVP VOD najchętniej sięgali po „Koronę Królów” oraz „Zniewoloną”. Dobrze przyjęta (tuż poza top 5) znalazła się nowa pozycja programowa – „Młody Piłsudski”.
 
 

Pozytywnie zaskakuje bardzo wysoka pozycja programu „Rolnik szuka żony” – silniejsza od kierowanego do nieco młodszego widza – „The Voice of Poland”. Z analiz wiemy, że po „Rolnika” sięgają widzowie niezależnie od wieku. VOD to miejsce, w którym spotykamy przede wszystkim młodszego widza, który selektywnie podchodzi do wyboru programów. Dzięki temu VOD jest komplementarnym uzupełnieniem liniowej telewizji, a reklamodawcy chętnie dobudowują zasięg kampanii reklamowych realizowanych w telewizji o tak zwanych „TV light-viewers”, których znajdują w naszym serwisie VOD

– dodaje Adrian Wojtaszek.

Według danych Gemius/PBI, w 2019 roku serwis TVP VOD średnio miesięcznie odwiedzało 2,9 mln osób (realni użytkownicy - RU). Rekordowy w 2019 był styczeń, gdzie platforma zanotowała najwyższą oglądalność 3,6 mln osób (RU). W serwisie przeważają kobiety. W strukturze wiekowej użytkowników wyróżnia się grupa widzów wieku 25-44 lata, co stanowi naturalne uzupełnienie profilu widza telewizyjnego.
 

Źródło danych – analizy własne TVP, 2019 rok dla rankingu popularności oraz Gemius/PBI, 2019 rok dla liczby realnych użytkowników oraz profilu widza. Wszystkie dane odnoszą do liczby odtworzeń danego serialu lub programu bez podziału na sezony.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Oglądalność


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 3-4/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 3-4/2022

12 zł Więcej...

Kabel HDMI 2.0 4K Light 3,0m

Wysokiej klasy kabel połączeniowy HDMI Light z oświetleniem LED z...

35 zł Więcej...

Mini PC Homatics Dongle R 4K

Homatics Dongle R to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...

259 zł Więcej...