reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Wavemaker: tylko 32 programy zgromadziły ponad 5 mln widzów w 2019

dodano: 2020-01-14 10:13
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Wavemaker/wirtualnemedia.pl

kanały telewizja pilot telewizor TV Już tylko 32 pojedyncze emisje programów w telewizji przyciągnęły w 2019 roku widownię przekraczającą 5 mln osób - pokazuje analiza Wavemaker na podstawie danych Nielsena. W 2009 roku było ich ponad 10 razy więcej. Jakie programy cieszyły się największą widownią w 2019 roku? Jaka stacja była liderem?

Wavemaker


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Fragmentacja rynku TV wciąż narasta - kurcząca się pozycja głównych anten przekłada się na ciągły spadek wysokoratingowych programów. W 2009 roku 436 emisji programów spoza kategorii sport gromadziło przed telewizorami ponad 5 mln oglądających je na żywo widzów. W 2019 roku - zaledwie 32, a więc ponad dwa razy mniej niż jeszcze rok wcześniej. 31 razy w 2019 roku powyżej 5 mln osób oglądało premierowe odcinki „M jak miłość" i tylko jeden inny program, Eurowizja Junior, przeskoczył tę poprzeczkę przez cały ubiegły rok.

Z danych Nielsen Audience Measurement dla wirtualnemedia.pl wynika, że największą widownię w 2019 roku zgromadził odcinek serialu „M jak miłość” wyemitowany 8 stycznia. Wskaźnik AMR (średnia wielkość widowni) wyniósł 5,81 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 37,06%.

Wszystkie 10 pierwszych pozycji (programów z największą widownią) należało do TVP1 lub TVP2. Tak samo sytuacja wyglądała w przypadku transmisji sportowych i seriali. Jednak biorąc pod uwagę tylko filmy fabularne, liderem okazał się Polsat - należały do niego cztery pierwsze pozycje („Kevin sam w domu” w Wigilię z widownią 3,76 mln osób, „Kevin sam w Nowym Jorku” w Nowy Rok, „Sami swoi” w pierwszy dzień świąt Bożego Narodzenia, „Kogel-mogel” dnia 22 lutego).

Analiza Wavemaker uwzględnia wszystkie kategorie programowe poza sportem (tu masowe widownie wciąż się zdarzają, np. w przypadku transmisji z Pucharu Świata w skokach narciarskich czy eliminacji do Euro 2020) i odzwierciedlają spadek pozycji dużej czwórki.

Należy jednak pamiętać, że na obraz tej stabilności składają się rosnąca popularność w starszych grupach przy sukcesywnym odpływie młodych publiczności – głównie w kierunku platform streamingowych.
 

– Analizując spadki widowni topowych programów w TV, pamiętajmy też o niepełnym obrazie wyników ich popularności, które dziś możemy dokładnie monitorować jedynie w telewizji. Potrzeba wspólnego pomiaru świata TV i wideo online z każdym rokiem staje się bardziej paląca – mówi Aleksander Glezman, szef zespołu klienckiego w Wavemaker.

Z danych Nielsen Audience Measurement dla wirtualnemedia.pl wynika, że w 2019 roku statystyczny Polak każdego dnia spędził przed telewizorem średnio 4 godziny, 16 minut i 4 sekundy, czyli mniej o 1 minutę i 4 sekundy w porównaniu z 2018 rokiem.

W grupie 4+ największy wskaźnik SHR% (średni udział w oglądalności) w 2019 roku osiągnęła telewizja Polsat - 9,85% (spadek o 3,71% w porównaniu z 2018 rokiem). Następne były kolejno: TVP1, TVN i TVP2. Największy spadek wśród wielkiej czwórki odnotował TVN (-9,91%).

Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce pod względem SHR% zajął TVN (11,06%), drugie Polsat, trzecie TVP2 i czwarte TVP1. Tutaj również największy spadek odnotował TVN (-9,27%).


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Oglądalność


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Mini PC Homatics BOX R 4K + Tuner DVB-T2 na USB

Homatics BOX R z adapterem DVB-T2 na USB-C to dobry...

409 zł Więcej...

Odbiornik Octagon SF8008 Supreme Twin UHD 4K 2xDVB-S2X

Octagon SF8008 Supreme Twin UHD 4K 2xDVB-S2X - odbiornik UHD...

579 zł Więcej...

Stojak ścienny regulowany 60-100cm

stojak ścienny boczny, ocynkowany

129 zł Więcej...