– To kolejny kwartał bardzo dobrych rezultatów zarówno w warstwie wyników sprzedażowych, jak i finansowych. Już po raz trzeci z rzędu liczba świadczonych przez nas usług kontraktowych wzrosła o ponad pół miliona – świadczymy ich już blisko 14,6 mln, a niemal 2 miliony klientów korzysta z oferty usług łączonych – mówi Mirosław Błaszczyk, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o. – Tak skuteczna realizacja strategii multiplay, czyli dosprzedaży kolejnych usług naszym klientom, przełożyła się na nieco szybszy niż ostatnim razem wzrost średniego przychodu od klienta – o 1% do 84,8 zł – oraz kolejny raz rekordowo niski wskaźnik rezygnacji klientów – wynoszący zaledwie 6,8% w skali roku.
– Konsekwentnie wprowadzamy w życie ogłoszoną niedawno ideę strategiczną „Telewizja – Dla każdego. Wszędzie. Internet – Dla każdego. Wszędzie. Telefon – Dla każdego. Wszędzie”. Krótko po uruchomieniu telewizji kablowej w technologii IPTV zaprezentowaliśmy kolejną nowość – telewizję internetową OTT z dekoderem EVOBOX Stream. Usługa ta, umożliwiająca odbiór kanałów telewizyjnych przez Internet od dowolnego dostawcy i zapewniająca elastyczny wybór pakietów bezpośrednio z poziomu dekodera oraz brak długoterminowych zobowiązań programowych, osiąga bardzo obiecujące wyniki sprzedażowe – mówi Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o.
– Naszą ofertę sportową premium rozszerzyliśmy o stacje Canal+ Sport 3 i 4, zapewniając kibicom piłkarskim – obok Ligi Mistrzów i Ligi Europy UEFA oraz najlepszych europejskich lig z anten Eleven Sports – także rozgrywki PKO BP Ekstraklasy. W IPLI rosnącym zainteresowaniem cieszy się nowy pakiet IPLA PREMIUM, w którym widzowie znajdą ulubione seriale wcześniej niż w TV, tysiące polskich i zagranicznych filmów, w tym kinowe hity, a do tego setki bajek, rozrywkę, informacje, publicystykę i treści popularnonaukowe. Kolejnym podjętym przez nas krokiem w rozwoju w obszarze rozrywki cyfrowej jest zawarcie z Discovery oraz TVN umowy joint venture dotyczącej uruchomienia wspólnej platformy streamingowej OTT. Cieszymy się, że współtworzymy projekt, który może stać się realną alternatywą dla międzynarodowych serwisów. Mamy ambicje, aby platforma oferowała najlepsze i najwyższej jakości rozwiązania technologiczne. Szczególnie ważne jest to, że ten pełen wyzwań projekt może powstać właśnie w Polsce. Dzięki temu polski kontent będzie mógł trafić również do międzynarodowego widza – dodaje Maciej Stec.
|
III kwartał |
||
|
2019 |
2018 |
Zmiana % |
Łączna liczba RGU |
17 266 759 |
16 851 153 |
2,5% |
USŁUGI KONTRAKTOWE |
|
|
|
Łączna liczba RGU (na koniec okresu), w tym: |
14 587 869 |
14 057 045 |
3,8% |
Płatna telewizja, w tym: |
5 033 398 |
5 038 210 |
-0,1% |
Multiroom |
1 180 891 |
1 141 820 |
3,4% |
Telefonia komórkowa |
7 752 113 |
7 209 240 |
7,5% |
Internet |
1 802 358 |
1 809 595 |
-0,4% |
Liczba klientów kontraktowych, w tym: |
5 644 291 |
5 712 151 |
-1,2% |
klienci ofert multiplay |
1 947 497 |
1 727 928 |
12,7% |
ARPU na klienta [PLN] |
84,8 |
84,0 |
1,0% |
Churn na klienta |
6,8% |
7,9% |
-1,1 p.p. |
Wskaźnik nasycenia RGU na jednego klienta |
2,58 |
2,46 |
4,9% |
USŁUGI PRZEDPŁACONE |
|
|
|
Łączna liczba RGU na koniec okresu, w tym: |
2 678 890 |
2 794 108 |
-4,1% |
Płatna telewizja |
142 886 |
91 261 |
56,6% |
Telefonia komórkowa |
2 443 295 |
2 550 355 |
-4,2% |
Internet |
92 709 |
152 492 |
-39,2% |
ARPU na RGU prepaid [PLN] |
20,8 |
20,8 |
0,0% |
– To kolejny bardzo dobry kwartał dla Telewizji Polsat, między innymi dzięki bardzo udanej i chętnie oglądanej jesiennej ramówce, w której sprawdziły się i kontynuowane formaty, i nowości. Byliśmy w czołówce oglądalności w grupie komercyjnej zarówno jako cała Grupa, jak i kanał główny Polsat, a wyniki są zgodne z naszą długoterminową strategią. Z kolei nasze przychody z reklamy wzrosły w obydwu okresach – o 3,7% w III kwartale i 1,7% w ciągu 9 miesięcy – przy lekkim spadku całego rynku reklamy TV i sponsoringu w 9-miesięcznym okresie – mówi Stanisław Janowski, Prezes Zarządu, Telewizja Polsat Sp. z o.o.
|
III kwartał |
9 miesięcy |
|
|
|||
|
2019 |
2018 |
Zmiana p.p./% |
2019 |
2018 |
Zmiana p.p./% |
|
Udział w oglądalności1, |
24,82% |
25,05% |
-0,23 p.p. |
24,32% |
24,35% |
-0,03 p.p. |
|
POLSAT (kanał główny) |
10,99% |
11,33% |
-0,34 p.p. |
11,19% |
11,47% |
-0,28 p.p. |
|
Kanały tematyczne |
13,84% |
13,73% |
0,11 p.p. |
13,13% |
12,88% |
0,25 p.p. |
|
Przychody z reklamy (mln PLN) |
250 |
241 |
3,7% |
845 |
831 |
1,7% |
|
Udział w rynku reklamy3 |
28,1% |
27,6% |
0,5 p.p. |
27,7% |
27,1% |
0,6 p.p. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wydatki na reklamę telewizyjną na rynku4 (mln PLN) |
888 |
872 |
1,9% |
3 047 |
3 070 |
-0,7% |
– Pokazujemy bardzo silne, zgodne z oczekiwaniami analityków wyniki finansowe za III kwartał. Przychody Grupy wyniosły 2,9 mld zł, EBITDA przekroczyła 1 mld zł, a zysk netto sięgnął blisko 240 mln zł. W wynikach segmentu usług świadczonych klientom indywidualnym i biznesowym odzwierciedlone są: pozytywny wpływ wysokiej sprzedaży smartfonów, stabilizacja wyniku EBITDA Netii oraz inwestycje w treści sportowe premium, w tym zakup praw do kanałów emitujących rozgrywki PKO BP Ekstraklasy. Działalność segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej charakteryzowała zrównoważona polityka programowa oraz adekwatna do możliwości generowania przychodów polityka inwestycyjna, z utrzymującym się pozytywnym wpływem rozszerzenia oferty hurtowej Telewizji Polsat o nowe stacje, m.in. sportowe – mówi Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych, Cyfrowy Polsat S.A., Polkomtel Sp. z o.o.
mln PLN |
z włączeniem |
z wyłączeniem MSSF 16 |
|
III kwartał 2019 |
III kwartał 2019 |
zmiana r/r |
|
Przychody |
2 892 |
2 882 |
5,4% |
EBITDA |
1 021 |
901 |
-2,0% |
Marża EBITDA |
35,3% |
31,3% |
-2,3 p.p. |
mln PLN |
z włączeniem |
z wyłączeniem MSSF 16 |
|
III kwartał 2019 |
III kwartał 2019 |
zmiana r/r |
|
Przychody ze sprzedaży |
2 515 |
2 505 |
3% |
EBITDA |
926 |
809 |
-2% |
Marża EBITDA |
37% |
32,3% |
-1,7 p.p. |
mln PLN |
z włączeniem |
z wyłączeniem MSSF 16 |
|
III kwartał 2019 |
III kwartał 2019 |
zmiana r/r |
|
Przychody ze sprzedaży |
441 |
441 |
17% |
EBITDA |
95 |
92 |
-2% |
Marża EBITDA |
21% |
20,9% |
-4,2 p.p. |
– Rosnące przychody oraz zdrowa kondycja i struktura finansowa naszej Grupy pozwalają nam łączyć sprawne oddłużanie Grupy z wypłatą dywidendy i inwestycjami. Spłacamy kredyty zgodnie z harmonogramem, w październiku wypłaciliśmy drugą transzę dywidendy w wysokości 307 mln zł i jednocześnie realizujemy inwestycje, zarówno te o charakterze CAPEX, jak i w treści telewizyjne, w dużej części sportowe premium, np. kanały z PKO BP Ekstraklasą, Ligę Mistrzów UEFA, stacje Eleven Sports czy siatkówkę – podsumowuje Katarzyna Ostap-Tomann. - Na wysokim poziomie są wolne przepływy pieniężne, które, zgodnie z naszymi zapowiedziami, pozostają pod wpływem wysokich zakupów smartfonów dla naszych klientów. Z uwagi na utrzymujący się silny popyt, zadbamy, by nasza oferta urządzeń także w okresie przedświątecznym była bardzo atrakcyjna, co może wiązać się z zaangażowaniem dodatkowych środków finansowych – dodaje.
Kabel HDMI 2.1 8K UHD 3,0m
Najnowszy kabel HDMI o długości 3,0m w wersji v2.1 dla...
65 zł Więcej...Odbiornik Ferguson Ariva 9000 4K CI+ HDR Dolby Vision
Ariva 9000 4K CI+ to uniwersalny odbiornik typu Combo z...
449 zł Więcej...Konwerter Unicable II Inverto 32 tunery (5520) EVOBOX
Konwerter Unicable II marki Inverto pozwala na jednoprzewodową (szeregową) transmisję...
219 zł Więcej...