dodano: 2019-10-16 19:05 | aktualizacja:
2019-10-16 19:35
autor: RO |
źródło: kommersant.ru
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Telesprzedaż w okresie od maja do sierpnia 2019 roku stała się najniższa od ostatnich pięciu lat.
Jednym z problemów jest zwiększona konkurencja w danym segmencie. Operatorzy chętnie to wykorzystują, organizując zamknięte aukcje na sprzedaż pozycji programowej. Obniżki cen są więc nieuniknione.
Niektórzy operatorzy zawyżają wielkość swoich baz abonenckich na tle jej odpływu. Z kolei nadawcy telezakupów starają się założyć ryzyko odejścia abonentów płatnej telewizji z powodu przejścia na nadawanie cyfrowe. Jak prognozowało
J'son & Partners Consulting,
liczba abonentów Pay TV w Rosji zacznie spadać już od 2020 roku.
Obrót rosyjskiego rynku telesprzedaży bez udziału Internetu i katalogów wynosi około 60-80 mld rubli rocznie, a według danych z 2019 roku, spadek może osiągnąć 15%. Podstawową przyczyną jest zmniejszenie klienckiej zdolności. Jeżeli w 2014-2015 społeczeństwo kupowało towary nie pierwszej potrzeby, to teraz kupują to, bez czego nie mogą się obejść i coś, co przyniesie oszczędności.
Ostatnie lata nie były szczęśliwe dla mniejszych kanałów telezakupowych. W 2017 zamknięto
IQ Shop, w 2018
TV Sale i
Juweliroczka Moda, a w 2019
Bum TV. Na rynku wciąż aktywnie działa gigant telezakupowy
Top Shop, oferujący kanały
Top Shop TV i
TV Mall, a także
Shop & Show,
Diskont TV czy
Leomax. Do startu szykuje się nowy nadawca
Home Shopping Russia 24.
Płatności kanałów dla operatorów zależą od umów i są bardzo zróżnicowane. Przykładowo,
TV Sale w 2017 płacił 3 mln rubli miesięcznie dla największego operatora telewizji satelitarnej
Trikolor TV, wynika z informacji zawartych w aktach sądu arbitrażowego.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.