Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Według
Mary Kay Evans, dyrektor ds. marketingu Verizon Media,
5G to kolejna nadchodząca zmiana w łańcuchu dystrybucji mediów. Zapewni nowe możliwości dostarczania treści i nowe sposoby uczynienia mediów bardziej wciągającymi, stawiając jednocześnie wyzwania związane z bezpieczeństwem, dodała.
Evans powiedziała, że reklamy przy treściach oparte na lokalizacji i hipertargetowanie, a także bardziej wciągające reklamy, będą miały duży wpływ na sposób zarabiania na treściach. Jej zdaniem, przejście na 5G oznacza
„skok kwantowy”, ze znacznie wyższymi prędkościami i przepustowością od 4G, nawet jeśli nikt jeszcze nie wie, „jakie będą tak zwane killer app”. W każdym razie testy są w toku. Verizon otworzył laboratorium 5G, aby umożliwić startupom eksperymentowanie z
„rzeczami, o których nawet nie myślimy”, powiedziała Evans.
Dodała również, że najbardziej w branży medialnej wpłynie to na graczy OTT, a streaming wydarzeń sportowych będzie najlepszym tego przykładem. Powiedziała, że możliwość dostarczania sportu na żywo przy minimalnym opóźnieniu z wciągającymi doznaniami pobudzi innowacje, a to rozleje się z OTT na tradycyjną transmisję.
Z kolei
Thierry Fautier, wiceprezes ds. strategii wideo Harmonic, powiedział, że jedna z głównych zmian napędzanych przez 5G dotyczy zdolności dostawców usług do praktykowania zero-ratingu w przypadku streamingu w ramach ich planów mobilnych. Powiedział, że zdolność 5G do zapewnienia gigabitowego łącza szerokopasmowego dla użytkownika oznacza, iż sposób, w jaki treść jest konsumowana, będzie
„zupełnie inny niż dla 4G”, napędzany zmianami prędkości i opóźnień.
Fautier powiedział, że
5G może stać się „konkurencyjną wobec światłowodów technologią”. Jego zdaniem kluczowym zastosowaniem dla początkujących użytkowników będzie zapewnienie przez 5G wciągających wrażeń na wypełnionych stadionach. Powiedział, że śledzenie na stadionie na smartfonach tego, co dzieje się podczas meczu, jest jednym z przykładów wykorzystania 5G.
Fautier dodał, że 5G może również uwolnić możliwość szerszego korzystania z VR. -
Im wyższa jakość, tym jest to droższe, ale za mniej niż pięć lat ludzie będą dosłownie zanurzeni w gry i obrazy 8K - dodał.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.