dodano: 2019-10-01 22:45 | aktualizacja:
2019-10-04 11:33
autor: Jan Borejko |
źródło: calciomercato.corriere.it/Digital TV Europe
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Włoski serwis informacyjny calciomercato.corriere.it. poinformwał, że dyrektorzy Mediapro, Jaume Roures i Tatxo Benet, spotkali się w zeszłym tygodniu w Mediolanie z prezydentem Serie A Gaetano Miccichè.
Mediapro zaoferowało 1,3 mld euro na prawa do transmisji w mediach, produkcji i dystrybucji. Dałoby to hiszpańskiej grupie prawa na 3 sezony w latach 2021-22 do 2023-24 i umożliwi utworzenie własnego kanału poświęconego Serie A.
Uważa się, że umowa pochłonie 55 mln euro na sezon na koszty praw autorskich i 78 mln euro na sezon na produkcję.
Prawa transmisji włoskiej ligi w Italii należą obecnie Sky Italia i DAZN, którzy do 2021 r. uzgodnili umowy o łącznej wartości 973 mln euro na sezon.
Serie A zaakceptowała ofertę firmy Mediapro w ubiegłym roku w wysokości zaledwie 1000 euro powyżej ceny minimalnej 1,05 mld euro. Zostało to zatwierdzone przez krajowy organ antymonopolowy, pod warunkiem, że Mediapro sprzeda prawa do innych nadawców. Jednak Sky Italia zaskarżyła sprawę, a władze Serie A rozwiązały umowę.
Ogólnie rzecz biorąc, rozpowszechnianie i globalizacja transmisji strumieniowych ma znaczący wpływ na wycenę praw do transmisji sportowych. Nowy raport Rethink TV przewiduje, że przychody prawdopodobnie wzrosną o 75% w okresie 7 lat między 2018 a 2025 r. z 48,6 mld dol. do 85,1 mld dol..
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.