reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Serie A opóźnia decyzję Mediapro do 14.10

dodano: 2019-10-01 22:45 | aktualizacja: 2019-10-04 11:33
autor: Jan Borejko | źródło: calciomercato.corriere.it/Digital TV Europe

Serie A logo 2019 Włoska liga piłkarska Serie A po raz kolejny opóźniła decyzję w sprawie oferty Mediapro na prawa do transmisji meczów Serie A. Organy ligi włoskiej początkowo wyznaczyły termin 30 września, który został już przesunięty o tydzień na 7 października. Ale ten termin jeszcze przesunięto o kolejny tydzień z nowym terminem wyznaczonym na 14 października 2019 r. Dodatkowy czas ma dać więcej czasu na zawarcie ewentualnej umowy. 

Serie A Mediapro Sky DAZN logo


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Włoski serwis informacyjny calciomercato.corriere.it. poinformwał, że dyrektorzy Mediapro, Jaume Roures i Tatxo Benet, spotkali się w zeszłym tygodniu w Mediolanie z prezydentem Serie A Gaetano Miccichè.

Mediapro zaoferowało 1,3 mld euro na prawa do transmisji w mediach, produkcji i dystrybucji. Dałoby to hiszpańskiej grupie prawa na 3 sezony w latach 2021-22 do 2023-24 i umożliwi utworzenie własnego kanału poświęconego Serie A.

Uważa się, że umowa pochłonie 55 mln euro na sezon na koszty praw autorskich i 78 mln euro na sezon na produkcję. 

Prawa transmisji włoskiej ligi w Italii należą obecnie Sky Italia i DAZN, którzy do 2021 r. uzgodnili umowy o łącznej wartości 973 mln euro na sezon.

Serie A zaakceptowała ofertę firmy Mediapro w ubiegłym roku w wysokości zaledwie 1000 euro powyżej ceny minimalnej 1,05 mld euro. Zostało to zatwierdzone przez krajowy organ antymonopolowy, pod warunkiem, że Mediapro sprzeda prawa do innych nadawców. Jednak Sky Italia zaskarżyła sprawę, a władze Serie A rozwiązały umowę. 

Ogólnie rzecz biorąc, rozpowszechnianie i globalizacja transmisji strumieniowych ma znaczący wpływ na wycenę praw do transmisji sportowych. Nowy raport Rethink TV przewiduje, że przychody prawdopodobnie wzrosną o 75% w okresie 7 lat między 2018 a 2025 r. z 48,6 mld dol. do 85,1 mld dol..


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Telewizja


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Mini PC Homatics BOX R Plus 4K

Homatics BOX R Plus to najnowszy wzbogacony m. in. o...

599 zł Więcej...

SAT Kurier - 8-10/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 8-10/2023

12 zł Więcej...

Miernik FindSAT VF-6800 PRO Combo (WS-6944P) DVB-S/S2/T/T2/C2

Miernik dla pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2, DVB-T/T2, DVB-C/C2 w...

439 zł Więcej...