Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Technologia
HDR10+ umożliwia optymalizację jasności i zwiększenie współczynnika kontrastu, dzięki czemu jasne obszary obrazu są jaśniejsze, a ciemne obszary ciemniejsze. Ta funkcja jest dostępna we wszystkich telewizorach UHD 4K i 8K z 2019 roku, w tym modelach z serii QLED.
- Wraz z pojawieniem się HDR jako jednej z najważniejszych technologii zapewniających najwyższą jakość obrazu, nasz format HDR10+ umożliwia dokładne wyświetlanie każdego obrazu na ekranie, zgodnie z zamierzeniami twórcy - powiedział Hyogun Lee, wiceprezes działu Visual Display Business w Samsung Electronics. - Będziemy nadal umacniać naszą wiodącą pozycję w branży, nawiązując współpracę z najlepszymi dostawcami usług przesyłania strumieniowego i wyposażając nasze telewizory w technologię potrzebną do obsługi pierwszego na świecie 8K HDR10+.
- Naszym głównym celem w tej współpracy z firmą Samsung jest oferowanie najwyższej jakości usług dostępnych dla naszych klientów - powiedział Victor Chekanov, dyrektor generalny MEGOGO. - Utrzymamy naszą inicjatywę na rosyjskim rynku usług OTT i planujemy udostępnić dziesiątki filmów HDR10+ użytkownikom Samsung Smart TV od końca tego lata.
Oprócz wyżej wymienionych usług przesyłania strumieniowego OTT, kilku innych wiodących partnerów w branży treści współpracuje z Samsungiem.
Rakuten TV, Magenta TV Deutsche Telekom i Videociety mają przyjąć
HDR10+ dla swoich usług VOD między IV kwartałem 2019 roku a I kwartałem 2020 roku. Ponadto
Molotov, francuska usługa strumieniowego przesyłania OTT, która oferuje kanały telewizyjne na żywo i na żądanie w jednym miejscu, także rozważa przyjęcie HDR10+.
Dostępność treści HDR10+ stale rośnie. Ostatnie ogłoszenia
Universal Pictures Home Entertainment i
Warner Bros. Home Entertainment dotyczą HDR10+ na UHD Blu-ray dla takich produkcji, jak:
„Sekretne życie zwierzaków domowych 2” i
„Godzilla II: Król potworów”. HDR10+ na płytach UHD Blu-ray jest też wdrażane przez
20th Century Fox i innych.
Odkąd Samsung rozpoczął w ubiegłym roku program certyfikacji logo HDR10+ z Panasonic i 20th Century Fox, do programu dołączyło 81 firm, zwiększając wpływ na całą branżę. Samsung zintensyfikował także wysiłki, otwierając w grudniu ubiegłego roku w Chinach centrum HDR10+, po podobnych ośrodkach w Korei, Japonii i Stanach Zjednoczonych. Wraz z producentami telewizorów, takimi jak Hisense, którzy uzyskali certyfikat HDR10+ w Chinach, spodziewany jest dalszy rozwój sojuszu HDR10+.
Oprócz certyfikatów HDR10+ dla istniejących telewizorów i smartfonów, Samsung pracuje nad wdrożeniem programu dla swoich produktów B2B. Na przykład modele mikro LED, takie jak The Wall Pro i The Wall Lux, mają już certyfikat HDR10+, a firma planuje rozszerzenie ekosystemu o linię produktów LED firmy Samsung.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.