– Konsekwentna realizacja strategii multiplay po raz kolejny przyniosła doskonałe efekty. Naszym klientom dostarczamy ponad pół miliona więcej usług kontraktowych, 1,9 mln abonentów korzysta z ofert łączonych, a wskaźnik rezygnacji z naszych usług pobił kolejny rekord, spadając do poziomu zaledwie 7% w skali roku – mówi Mirosław Błaszczyk, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o. – Rozszerzyliśmy ofertę sportową premium, zapewniając fanom sportu maksymalną liczbę rozgrywek, dyscyplin i godzin transmisji z najważniejszych wydarzeń. Wraz z nawiązaniem współpracy z Canal+ nasi widzowie obok m.in. Ligi Mistrzów i Ligi Europy, a także najlepszych europejskich lig z anten Eleven Sports, otrzymali dostęp do wszystkich meczów PKO Ekstraklasy na nowych kanałach Canal+ Sport 3 i 4.
– Zgodnie z zapowiedzią, wkrótce po wprowadzeniu telewizji kablowej w technologii IPTV zaprezentowaliśmy kolejną nowość – telewizję internetową OTT. To kolejny krok w realizacji naszej idei strategicznej „Telewizja – Dla każdego. Wszędzie. Internet – Dla każdego. Wszędzie. Telefon – Dla każdego. Wszędzie”. Nowa usługa umożliwia odbiór kanałów telewizyjnych przez Internet od dowolnego dostawcy, a elastyczna oferta programowa zapewnia możliwość swobodnego włączania pakietów bezpośrednio z poziomu dekodera, bez długoterminowych zobowiązań – dodaje Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o.
|
II kwartał |
||
|
2019 |
2018 |
Zmiana % |
Łączna liczba RGU |
17 058 921 |
16 698 622 |
2,2% |
USŁUGI KONTRAKTOWE |
|
|
|
Łączna liczba RGU (na koniec okresu), w tym: |
14 451 610 |
13 929 804 |
3,7% |
Płatna telewizja, w tym: |
5 058 740 |
5 027 520 |
0,6% |
Multiroom |
1 173 866 |
1 127 285 |
4,1% |
Telefonia komórkowa |
7 597 611 |
7 098 239 |
7,0% |
Internet |
1 795 259 |
1 804 045 |
-0,5% |
Liczba klientów kontraktowych, w tym: |
5 652 912 |
5 724 492 |
-1,3% |
klienci ofert multiplay |
1 897 899 |
1 655 112 |
14,7 % |
ARPU na klienta [PLN] |
83,4 |
82,9 |
0,6% |
Churn na klienta |
7,0% |
8,3% |
-1,3 p.p. |
Wskaźnik nasycenia RGU na jednego klienta |
2,56 |
2,43 |
5,3% |
USŁUGI PRZEDPŁACONE |
|
|
|
Łączna liczba RGU na koniec okresu, w tym: |
2 607 311 |
2 768 818 |
-5,8% |
Płatna telewizja |
87 176 |
59 722 |
46,0% |
Telefonia komórkowa |
2 418 370 |
2 545 749 |
-5,0% |
Internet |
101 765 |
163 347 |
-37,7% |
ARPU na RGU prepaid [PLN] |
20,8 |
20,4 |
2,0% |
– Zarówno drugi kwartał, jak i pierwsze półrocze były bardzo udane dla Telewizji Polsat. Antena główna i kanały tematyczne były w czołówce oglądalności w grupie komercyjnej, zgodnie z naszą długoterminową strategią. Z kolei nasze przychody z reklamy telewizyjnej i sponsoringu wzrosły o około 1%, przy spadku rynku reklamy TV w pierwszym półroczu – mówi Stanisław Janowski, Prezes Zarządu, Telewizja Polsat Sp. z o.o. - Wierzymy, że druga połowa roku ma szansę przynieść lepsze rezultaty, dlatego podtrzymujemy nasze oczekiwanie niskiego jednocyfrowego wzrostu rynku w całym roku. Jednocześnie dla widzów przygotowaliśmy nowe, ciekawe formaty i kolejne sezony najpopularniejszych produkcji w ramach jesiennej ramówki Telewizji Polsat – dodaje.
|
II kwartał |
I półrocze |
|
|
|||
|
2019 |
2018 |
Zmiana p.p./% |
2019 |
2018 |
Zmiana p.p./% |
|
Udział w oglądalności1, |
24,94% |
24,16% |
0,78 p.p. |
24,10% |
24,03% |
0,07 p.p. |
|
POLSAT (kanał główny) |
11,38% |
11,14% |
0,24 p.p. |
11,29% |
11,54% |
-0,25 p.p. |
|
Kanały tematyczne |
13,55% |
13,01% |
0,54 p.p. |
12,82% |
12,49% |
0,33 p.p. |
|
Przychody z reklamy (mln PLN) |
325 |
321 |
1,1% |
596 |
591 |
0,8% |
|
Udział w rynku reklamy3 |
27,20% |
26,70% |
0,5 p.p. |
27,60% |
26,90% |
0,7 p.p. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wydatki na reklamę telewizyjną na rynku4 (mln PLN) |
1 194 |
1 202 |
-0,7% |
2 159 |
2 198 |
-1,8% |
– Drugi kwartał br. zamknęliśmy bardzo dobrymi, stabilnymi i przewyższającymi prognozy analityków wynikami finansowymi, które odzwierciedlają zdrową kondycję biznesową naszej Grupy. Przychody wyniosły 2,9 mld zł, EBITDA przekroczyła 1 mld zł, a zysk netto wyniósł 270 mln zł – mówi Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych, Cyfrowy Polsat S.A., Polkomtel Sp. z o.o. – Segment usług świadczonych klientom indywidualnym i biznesowym rósł nie tylko w wyniku konsolidacji wyników Netii, ale także organicznie, m.in. dzięki wzrostowi przychodów ze sprzedaż sprzętu i działalności hurtowej. Wyniki segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej rosły m.in. na skutek rozszerzenia oferty Polsatu o pakiety Eleven Sports i Polsat Sport Premium oferowane operatorom kablowym i satelitarnym – dodaje.
mln PLN |
z włączeniem |
z wyłączeniem MSSF 16 |
|
II kwartał 2019 |
II kwartał 2019 |
zmiana r/r |
|
Przychody |
2 923 |
2 913 |
11,9% |
EBITDA |
1 076 |
960 |
1,4% |
Marża EBITDA |
37% |
33% |
-3,4 p.p. |
mln PLN |
z włączeniem |
z wyłączeniem MSSF 16 |
|
II kwartał 2019 |
II kwartał 2019 |
zmiana r/r |
|
Przychody ze sprzedaży |
2 469 |
2 459 |
9% |
EBITDA |
915 |
804 |
1% |
Marża EBITDA |
37% |
32,7% |
-2,7 p.p. |
mln PLN |
z włączeniem |
z wyłączeniem MSSF 16 |
|
II kwartał 2019 |
II kwartał 2019 |
zmiana r/r |
|
Przychody ze sprzedaży |
520 |
520 |
26% |
EBITDA |
162 |
156 |
3% |
Marża EBITDA |
31% |
30% |
-6,6 p.p. |
– Wolne przepływy pieniężne są zgodne z naszymi zapowiedziami i pozostają na wysokim poziomie niemal 1,4 mld zł za okres 12 miesięcy. Dbając o regularne zmniejszanie poziomu zadłużenia, w pierwszym półroczu spłaciliśmy już ponad 850 mln zł kredytów, zakończyliśmy także proces bardzo korzystnego refinansowania obligacji. Stabilne wyniki finansowe pozwalają pogodzić komfort kredytodawców z solidnym wynagradzaniem akcjonariuszy, którym za 2018 rok zostanie wypłacona dywidenda w wysokości niemal 600 mln zł, z czego pierwsza transza została zrealizowana 3 lipca – podsumowuje Katarzyna Ostap-Tomann. - Fakt, iż tuż po zmianie polityki dywidendowej na bardziej hojną, agencja ratingowa Moody’s zdecydowała się podwyższyć nasz rating do poziomu Ba1, świadczy o stabilności i wiarygodności naszego biznesu oraz jest potwierdzeniem utrzymywania oczekiwanej przez akcjonariuszy, kredytodawców i rynek równowagi pomiędzy zmniejszaniem poziomu zadłużenia a jednoczesnym dzieleniem się zyskiem z akcjonariuszami – dodaje.
Mini PC Homatics BOX Q
Homatics BOX Q to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...
319 zł Więcej...Odbiornik Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X
Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X - nowy odbiornik UHD...
489 zł Więcej...SAT Kurier - 11-12/2022 wersja elektroniczna
Elektroniczna wersja SAT Kuriera 11-12/2022
12 zł Więcej...