Duży udział we wzrostach przychodów Grupy Kino Polska TV miał segment Zoom TV, który od początku roku wypracował przychody na poziome 8,5 mln zł (+56,5% r/r). Udział tego kanału w oglądalności widowni komercyjnej (SHR 16-49) wyniósł 0,52%, co oznacza wzrost o prawie 49% r/r.- Rosnące wyniki po pierwszym półroczu dowodzą, że zrealizowane w ubiegłym roku inwestycje przynoszą pozytywne efekty. Gdyby zachować całkowitą porównywalność naszego biznesu i uwzględniać wyniki Stopklatki od stycznia 2018 r., to wzrost zysku netto w tym półroczu wyniósłby ponad 80%. To pokazuje rzeczywistą dynamikę rozwoju naszego biznesu w pierwszym półroczu tego roku - mówi Bogusław Kisielewski, prezes zarządu Kino Polska TV SA.
Wyraźnie rosnące przychody zanotował również największy segment Grupy - Kanały FilmBox i kanały tematyczne (wzrost o 22,3% r/r do 46,1 mln zł). Był to między innymi efekt wyższych wpływów z emisji na Węgrzech (dynamiczny wzrost liczby abonentów, nowe umowy z klientami), w Polsce (większa liczba subskrybentów u obecnych klientów), w Czechach i na Słowacji (nowe kontrakty oraz organiczny wzrost) oraz w krajach byłej Jugosławii (nowe umowy z klientami). Wyższe przychody z emisji tego segmentu to także efekt zmiany modelu biznesowego dotyczącego rozliczeń pomiędzy spółkami z Grupy SPI, do której należy także Kino Polska TV. Dzięki temu od połowy 2018 r. spółka przejęła całość przychodów z kanałów tematycznych na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej.– Zoom TV w I połowie bieżącego roku był liderem ósmego multipleksu. Udział kanału w grupie 16-49 na poziomie 0,52% jest najlepszym półrocznym wynikiem w historii tej stacji. To efekt atrakcyjnej oferty programowej Zoom TV oraz zwiększenie zasięgu MUX 8. Wraz ze wzrostem oglądalności większe były również przychody z reklamy, które w przypadku tego kanału wzrosły o ponad połowę rok do roku - dodaje Bogusław Kisielewski.
W przypadku segmentu Kino Polska przychody były nieco niższe niż rok wcześniej i wyniosły 13,7 mln zł (mniej o 5,9% r/r). Kanał zanotował oglądalności widowni komercyjnej na poziomie 0,23% (-28,1% r/r).- Wynik Stopklatki po pierwszym półroczu potwierdza nasze wcześniejsze założenia co do możliwości rozwoju tego kanału i zdolność do generowania dodatnich wyników finansowych. Dalsze zwiększenie udziałów rynkowych kanału powinno przekładać się na poprawę wyników finansowych Stopklatki - dodaje Bogusław Kisielewski.
Mini PC Homatics BOX R 4K + Tuner DVB-T2 na USB
Homatics BOX R z adapterem DVB-T2 na USB-C to dobry...
409 zł Więcej...SAT Kurier - 1-2/2023 wersja elektroniczna
Elektroniczna wersja SAT Kuriera 1-2/2023
12 zł Więcej...SAT Kurier - 9-10/2022 wersja elektroniczna
Elektroniczna wersja SAT Kuriera 9-10/2022
12 zł Więcej...