Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W II kwartale 2019 roku przychody
Netii osiągnęły wartość
326 mln zł, czyli utrzymały się na poziomie zbliżonym do poprzedniego kwartału (327 mln zł). W porównaniu z drugim kwartałem ubiegłego roku spadek wyniósł 5 proc. Zysk EBITDA, liczony zgodnie z MSR 17, wyniósł
90 mln zł (+9 proc. k-d-k, -3 proc. r-d-r). Natomiast zysk EBITDA, liczony zgodnie z MSSF 16, wyniósł w II kwartale br.
114 mln zł, co oznacza wzrost o 7 proc. w stosunku do I kwartału br.
Marża zysku EBITDA (MSR 17) za II kwartał br. wyniosła
27,7 proc. Wypracowany przez spółkę zysk EBIT osiągnął w tym okresie ponad
19 mln zł (wzrost o ok. 50 proc. k-d-k).
Przychody przypisane do rynku B2B w okresie kwiecień-czerwiec 2019 roku wyniosły
175 mln zł, co oznacza wzrost o niespełna 1 proc. k-d-k i spadek o 3 proc. r-d-r.
W głównych kategoriach produktowych obszaru komercyjnego B2B Grupy Netia odnotowano stabilne trendy z zakresie tradycyjnych usług telekomunikacyjnych, pomimo widocznej presji konkurencji. W zakresie usług transmisji danych i ruchu hurtowego w II kwartale br. spółka powróciła do pozytywnych trendów. Jednocześnie utrzymuje się wysoka wartość projektów sprzedażowych, dotyczących zaawansowanych produktów ICT pod marką NetiaNext.
Przychody wygenerowane w obszarze komercyjnym B2C w II kwartale 2019 roku osiągnęły kwotę
145 mln zł (-3 proc. k-d-k oraz -7 proc. r-d-r). Łącznie
liczba świadczonych usług (RGU) w tym obszarze wyniosła na koniec czerwca br.
1,384 mln (-2 proc. k-d-k i -5 proc. r-d-r).
Spośród
552 tys. usług szerokopasmowych (-7 tys. k-d-k)
378 tys. usług (tyle samo co w I kwartale br.) świadczonych było na sieciach własnych Grupy Netia. W efekcie już prawie
69 proc. (+1 p.p. k-d-k oraz +5 p.p. r-d-r) usług szerokopasmowych świadczona jest na sieciach własnych.
Realizacja przez Grupę Netia programu pod nazwą Sieć XXI w. i nakładów modernizacyjnych związanych z podniesieniem przepustowości internetu do 1 Gb/s, skutkuje konsekwentnym wzrostem rok do roku ogólnego wskaźnika penetracji usługami dostępu do internetu na własnej sieci do poziomu
14,84 proc. na koniec czerwca br.
Z kolei liczba
stacjonarnych usług głosowych na koniec I kwartału 2019 r. wyniosła
466 tys. (-18 tys. k-d-k), w tym
153 tys. na sieciach własnych. Za ponad 70 proc. spadku liczby usług głosowych odpowiadały te świadczone na sieci obcej.
Dzięki systematycznemu wzrostowi liczby łączy zmodernizowanych do standardu światłowodowego (oferty do 1 Gb/s), spółka może m.in. efektywnie sprzedawać pakiety z usługami TV, dzięki czemu utrzymuje trend wzrostowy (+13 proc. r-d-r) w kategorii RGU - TV. Na koniec czerwca br.
liczba świadczonych usług TV (przypisanych do obszaru B2C) wyniosła
221 tys. (+4 tys. k-d-k).
Liczba usług mobilnych na koniec marca br. wyniosła
145 tys. (-3 tys. w stosunku do poprzedniego kwartału).
Wskaźnik ARPU w II kwartale br. wyniósł
56 zł (stabilny, z lekką tendencją wzrostową).
Za sprawą zwiększonych nakładów inwestycyjnych (100 mln zł w II kwartale br. vs 65 mln zł w I kwartale br.) - związanych z realizacją nowych kontraktów dla rynku B2B oraz projektem modernizacji sieci dostępowej B2C - poziom skorygowanego OpFCF za II kwartał 2019 roku wyniósł -10 mln zł.
Zadłużenie netto Grupy Netia na koniec czerwca br. wyniosło
220 mln zł (+4 proc. k-d-k oraz -7 proc. r-d-r), co stanowi dźwignię finansową na poziomie 0,61x zysku EBITDA za 2018 rok w kwocie 362 mln zł.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.