dodano: 2019-07-26 23:34 | aktualizacja:
2019-07-27 12:14
autor: Jerzy Kruczek |
źródło: Deutsche Bank/hypebot/variety/
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Przypomnijmy, że
Universal Music Group (znana w USA jako
UMG Recordings, Inc. - w skrócie
UMG) to amerykańska globalna korporacja muzyczna, będąca filią francuskiego koncernu medialnego Vivendi. Główna siedziba UMG mieści się w Santa Monica w Kalifornii. UMG jest uważany za jedną z firm muzycznych „wielkiej trójki”, wraz z Sony Music i Warner Music Group.
Ważne jest to, że od 2004 r.
Universal Music Group nie jest już związana ze studiem filmowym
Universal Studios, bo wiele osób myli te dwie firmy.
UMG jest bardzo dochodową spółką.
Przychody Universal Music Group wzrosły o 18,6% w ciągu pierwszych 6 miesięcy 2019 r., przy czym przychody z transmisji strumieniowej wzrosły jeszcze bardziej o 25,5%. Ogółem przychody UMG z nagrań muzycznych osiągnęły rekordowy poziom
2,93 mld dol., co oznacza wzrost o 16,9%.
Wydaje się, że wreszcie nastąpił istotny postęp w procesie sprzedaży
Universal Music Group (UMG) - tak twierdzą analitycy Deutsche Bank. Dotąd nie było mowy o ewentualnej sprzedaży UMG (w części lub całości), przynajmniej do połowy 2020 r. Ale nagle nastąpiła istotna zmiana frontu i Vivendi potwierdził ogłoszenie umowy w ciągu najbliższych 6 miesięcy.
Czy tą sprzedażą Vivendi chce ratować swoje platformy cyfrowe, a może więcej w nie zainwestować?
Sprawą mają się zajmować specjaliści ds. zarządzania
PricewaterhouseCoopers, którzy z należytą starannością mają przyjrzeć się wynikom spółki UMG za ostatnie pół roku i nawiązać kontakty z potencjalnymi, strategicznymi partnerami/kupcami. Oni są tu kluczowi!
Vivendi chce sprzedać UMG: 20 mld dol. za 50% udziałów?
Jako takich partnerów czy też potencjalnych nabywców wymienia się m.in:
Tencent Music,
Google/Youtube (remastering kultowych teledysków),
Lionsgate (publikowanie muzyki w programach telewizyjnych),
Disney (katalog wydawnictw muzycznych),
Snapchat (licencjonowanie postów) i
Dolby (audio).
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.