reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Orange Polska: dalszy wzrost liczby klientów i przychodów

dodano: 2019-07-25 11:27 | aktualizacja: 2019-07-26 23:27
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Orange Polska/satkurier.pl

Orange Love Spółka Orange Polska opublikowała wyniki operacyjne i finansowe za drugi kwartał 2019 roku. Operator zakończył czerwiec z 972 tys. klientów usług telewizyjnych, w tym 476 tys. klientów IPTV i 496 tys. klientów telewizji satelitarnej (DTH). 788 tys. klientów korzystało z oferty konwergentnej Orange Love z telewizją, natomiast wszystkich użytkowników korzystających z pakietów łączonych było 1,307 mln (wzrost o 31 tys. w drugim kwartale).

Orange wyniki


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Ogólna liczba klientów telewizyjnych Orange Polska wzrosła w drugim kwartale 2019 roku o 14 tys., przy czym był to wzrost liczby klientów IPTV o 21 tys. i uszczuplenie bazy klientów DTH o 7 tys. Na koniec czerwca z oferty Orange Love z telewizją korzystało o 30 tys. klientów Orange więcej niż trzy miesiące wcześniej.

Na koniec czerwca 434 tys. klientów korzystało z oferty światłowodowej (wzrost o 35 tys. w drugim kwartale 2019 roku). Według informacji operatora, w zasięgu internetu światłowodowego Orange jest już 3,8 mln gospodarstw domowych (+252 tys. objętych zasięgiem w drugim kwartale) w 130 miastach.

W drugim kwartale br. przychody Orange Polska wzrosły o 2 proc. do 2,759 mld zł, a EBITDAaL zwiększyła się o 2,7 proc. rok do roku do 710 mln zł.
 

W drugim kwartale utrzymaliśmy pozytywny trend w dwóch kluczowych wskaźnikach: w ujęciu rocznym wzrosły przychody i EBITDAaL. Wyniki komercyjne są dobre, wzrasta konwergencja, usługi światłowodowe, był to również szczególnie dobry kwartał w usługach mobilnych. Co kluczowe, widzimy też pierwsze oznaki odwilży na rynku telekomunikacyjnym. W minionych miesiącach wprowadziliśmy nowe oferty w duchu strategii „więcej za więcej”. Zaproponowaliśmy klientom większe pakiety danych, odpowiadając na ich potrzeby oraz rosnące możliwości zakupowe Polaków. Wierzymy, że ta zmiana to początek nowego rozdziału dla polskiego rynku telekomunikacyjnego. Po wielu latach ostrej konkurencji skupionej na cenie, która doprowadziła do erozji wartości, zwracamy się w kierunku konkurowania głównie jakością i zakresem świadczonych usług. To wszystko pozwala nam potwierdzić całoroczne cele oraz wierzyć w trwały powrót naszej firmy na ścieżkę wzrostu

– powiedział Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska.

Jak czytamy w komunikacie, w pierwszym półroczu Orange Polska wydał na inwestycje ponad 1 mld zł. 36 proc. z tej kwoty przeznaczono na rozbudowę sieci światłowodowej.

Orange Polska podtrzymuje całoroczne przewidywania dotyczące wzrostu przychodów oraz EBITDAaL, a także całoroczny cel dotyczący nakładów inwestycyjnych na poziomie 2-2,1 mld zł (w tym 700-800 mln zł na sieć światłowodową).

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Orange TV


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Dreambox ONE Ultra HD 2xS2X Multistream

Najnowszy i najszybszy odbiornik UHD cenionej marki Dreambox - nowy...

1 199 zł Więcej...

Odbiornik VU+ ZERO Black

VU+ ZERO - najnowszy model firmy VU+ na Linuksie z...

419 zł Więcej...

Konwerter Single GT-SAT kołowy

Pojedynczy, kołowy konwerter GT-SCIR40M Universal Single Circular firmy GT-Sat z...

49 zł Więcej...
reklama