reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Branża płatnej telewizji w Europie znajduje się na rozdrożu

dodano: 2019-06-25 22:23
autor: Janusz Sulisz | źródło: Nagra/MTM

pay-tv-cube-płatna-2019-360px.jpg Firma Nagra - dostawca rozwiązań do ochrony treści we współpracy z MTM - międzynarodową firmą doradczą ds. badań i strategii, opublikowała ważne informacje z europejskiej edycji Pay-TV Innovation Forum 2019, globalnego programu badawczego, mający na celu zbadanie największych wyzwań i szans stojących przed branżą telewizji płatnej i branży treści w czasach bezprecedensowych zmian. Niestety, ale branża płatnej telewizji w Europie znajduje się na rozdrożu.

Nagra


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.

Podczas specjalnie zwołanego seminarium w Londynie szefowie operatorów telewizji płatnej i dostawcy treści wyrazili optymizm co do przyszłości branży telewizji płatnej w Europie. Ale różowo to nie wygląda, bo branża pay-tv jest na rozdrożu!


Określono 5 kluczowych priorytetów dla branży w nadchodzących latach:

1. Najważniejsi ludzie z branży pay-tv są optymistycznie nastawieni do zdolności branży telewizji płatnej do zmiany modeli agregacji.

Szefowie firm z branży pa-tv wierzą, że istniejące modele agregacji muszą ewoluować w odpowiedzi na rosnącą popularność usług OTT i przewidywany spadek liczby kanałów liniowych. 94% uczestników uważa, że ​​do 2024 r. główne platformy na rynkach europejskich będą miały o 20% mniej liniowych kanałów płatnej telewizji niż obecnie. Zmieniająca się dynamika tej branży, w tym przejście z oglądania liniowego na VOD - wideo na życzenie) - oznacza, że ​​niektóre mniejsze kanały staną przed problemem braku finansowania.

2. Przewidywane rozprzestrzenianie się usług abonenckich OTT stwarza możliwość dostawcom płatnej telewizji, aby stali się „super agregatorami” treści

79% ankietowanych dyrektorów firm pay-tv uważa, że ​​główne usługi subskrypcyjne OTT, takie jak Netflix i Amazon Prime Video, mogą być cenne w ramach oferty płatnej telewizji. Usługi OTT w ofercie płatnej platformy mogą zapewnić zarówno wygodę, jak i użyteczność, a także tworzyć nowe możliwości marketingu i łączenia. Większość jest optymistycznie nastawiona do długoterminowych korzyści z integracji usług OTT z ich ofertą płatnej telewizji. Tylko 26% uważa, że ​​wzrost płatnych usług OTT będzie miał negatywny wpływ na europejski rynek telewizji płatnej w ciągu najbliższych 5 lat.

3. Transformacja cyfrowa ma kluczowe znaczenie dla przyszłościowego biznesu telewizji płatnej

Bardziej niż kiedykolwiek, dyrektorzy zgadzają się, że operatorzy płatnej telewizji muszą przekształcić swój biznes, aby tworzyć i dostarczać pełną gamę produktów i usług cyfrowych, których żądają widzowie. Nadal jednak istnieją wyzwania - ponad połowa (57%) uważa, że ​​kosztowne przestarzałe platformy stanowią poważne wyzwanie operacyjne dla firm płatnej telewizji, ponieważ chcą je przekształcić. Pytanie jak i kiedy? Decydowanie o tym, kiedy, gdzie i jak je zmienić by nie stracić abonentów i pieniędzy, pozostaje również kluczowym wyzwaniem, podobnie jak identyfikacja odpowiednich partnerów w celu zapewnienia wsparcia i wiedzy specjalistycznej. Niestety część platform tkwi w maraźmie, nie rozwijając się i nie szukając ciekawych partnerów czy start-upów.

4. Teraz bardziej niż kiedykolwiek dane i analizy są postrzegane jako priorytet biznesowy

Europejski rynek telewizji płatnej poczynił znaczne postępy w rozwijaniu możliwości w zakresie danych i analiz, aby wspierać bardziej złożone przedsiębiorstwa i lepiej służyć swoim klientom, ale wielu znawców branży pay-tv uważa, że ​​jest jeszcze wiele do zrobienia. Dobre analizy, w połączeniu z automatyzacją i możliwościami uczenia maszynowego, mają potencjał, aby zmienić proces podejmowania decyzji, poprawić wydajność i zapewnić znacznie lepszą obsługę klienta. Jednak starsze platformy telewizyjne i słaba infrastruktura pozostają wyzwaniem, ograniczając dostępność danych wysokiej jakości. Ponadto dane są nierównomiernie dostępne na całym rynku. Wielu dostawców treści twierdzi, że historyczna niechęć operatorów telewizji płatnej do udostępniania danych widzom jest przestarzała i wymaga przemyślenia, aby ułatwić świadczenie lepszych usług i wspierać konkurencję z głównymi, międzynarodowymi dostawcami OTT.

5. Piractwo treści w Europie pozostaje wyzwaniem, ale można je powstrzymać

Szefowie firm z rynku pay-tv nadal postrzegają piractwo jako główne wyzwanie dla branży telewizji płatnej. Przewiduje się niewielki spadek piractwa w ciągu najbliższych kilku lat. Zaledwie 7% uważa, że ​​odsetek europejskich konsumentów nielegalnie uzyskujących dostęp do treści zmniejszy się o połowę do 2024 roku. Nowe formy piractwa treści - takie jak retransmisja strumieni na żywo na platformach mediów społecznościowych - stanowią problem, wpływając na churn i przychody platform płatnej telewizji. Uczestnicy wskazywali, że właściciele treści coraz częściej angażują się w walkę z nimi poprzez połączenie technologii i inicjatyw międzysektorowych.

- Te najnowsze odkrycia rzucają nowe światło na kluczowe priorytety i trendy wpływające na dostawców usług w Europie i są pierwszymi z szeregu odkryć wynikających z programu badawczego Pay-TV Innovation Forum 2019 - powiedział Simon Trudelle, starszy dyrektor ds. Marketingu produktów, Nagra.

- Rozwój usług OTT niewątpliwie ma wpływ na przemysł telewizji płatnej i treści, a transformacja cyfrowa staje się kluczowym priorytetem. Ciekawe jest to, że choć istnieją wyzwania, należy skupić się na stworzeniu możliwości rozwoju, a na koniec dostarczać usługi, które zachwycą konsumentów i utrzymają ich zaangażowanie. Następne kilka lat okaże się kluczowe w tym względzie. 

- Branża telewizji płatnej w Europie znajduje się na rozdrożu, ze spowolnieniem wzrostu na wielu rynkach i rosnącą konkurencją na horyzoncie - powiedział Jon Watts, dyr. zarządzający, MTM.

- Po prawie dwóch dekadach wzrostu zaczynamy dostrzegać oznaki zupełnie innej sytuacji branży - z większym naciskiem na sieć, szerszą ofertą produktów i usług oraz nowymi podejściami do agregacji i sprzedaży detalicznej treści. Zachęcające są oznaki optymizmu i powszechnego zainteresowania tymi nowymi podejściami, ponieważ rynek poszukuje kolejnej fali możliwości wzrostu, która jest możliwa w 2020. 



Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Analizy rynkowe


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik PULSe 4K Mini

PULSe 4K Mini - najnowszy odbiornik Ultra HD od słowackiej...

449 zł Więcej...

Mini PC Homatics BOX R 4K + Tuner DVB-T2 na USB

Homatics BOX R z adapterem DVB-T2 na USB-C to dobry...

409 zł Więcej...

Mini PC Homatics Dongle G Google TV

Homatics Dongle G to odtwarzacz multimedialny 4K o kompaktowej konstrukcji...

269 zł Więcej...