reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

1,1 mld abonentów pay-tv na świecie w 2024 roku

dodano: 2019-06-13 11:34
autor: Anita Kaźmierska | źródło: digitaltveurope/satkurier.pl

kanały telewizja TV Trzy czwarte operatorów płatnej telewizji na świecie odnotuje wzrost liczby abonentów między 2018 a 2024 rokiem. Natomiast dwie trzecie operatorów zwiększy swoje przychody w tym samym okresie. Są to wnioski z raportu „Global Pay TV Operator Forecasts” Digital TV Research obejmującego 505 operatorów ze 135 krajów*.

Global Pay TV Operator Forecasts 2019 Digital TV Research


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W skali globalnej dostawcy usług płatnej telewizji dołączą 81 mln nowych abonentów między 2018 a 2024 rokiem, co oznacza wzrost o 8 proc., wynika z raportu Digital TV Research. Ogólna liczba abonentów pay-tv na świecie ma wynieść w 2024 roku 1,1 mld. W oparciu o prognozy dla 138 krajów liczba klientów płatnej telewizji przekroczyła granicę 1 mld już w ubiegłym roku.

Chiny nadal mają odpowiadać za około jedną trzecią abonentów pay-tv na świecie, z czego 356 mln jest spodziewanych w 2024 roku. Indie mają stanowić 17 proc. w 2024 roku, czyli 187 mln, a Chiny i Indie razem mają odpowiadać za połowę abonentów płatnej telewizji na świecie w 2024 roku.

Autorzy raportu przewidują, że IPTV będzie najszybciej rozwijającą się platformą dystrybucyjną płatnej telewizji, dodając 100 mln abonentów między 2018 a 2024 rokiem do łącznej liczby 357 mln. IPTV wyprzedziła pod tym względem telewizję satelitarną już w 2018 roku.

Płatne telewizja satelitarna i naziemna mają wzrosnąć tylko o 7 mln abonentów między 2018 a 2024 rokiem. Cyfrowa telewizja kablowa doda 18 mln klientów między 2018 a 2024 rokiem, a analogowa telewizja kablowa straci 62 mln abonentów.

Płatna telewizja cyfrowa wzrosła z 380 mln abonentów w 2010 roku do 954 mln na koniec 2018 roku. Natomiast według prognoz, w 2024 roku ma to być 1,096 mld abonentów.
 

Co kwartał słyszymy o alarmującym zjawisku cord cutting w Stanach Zjednoczonych. Będzie to kontynuowane, a USA stracą prawie 10 mln abonentów między 2018 a 2024 rokiem. Około 28 ze 138 krajów straci abonentów między 2018 a 2024 rokiem

- powiedział Simon Murray, główny analityk w Digital TV Research.

Jednak nie wszystkie wieści są złe - 110 krajów zyska abonentów. Sześć krajów z regionu Azji i Pacyfiku znajdzie się w top 10 krajów ze wzrostami bazy abonenckiej. Z liczby 81 mln dodatkowych abonentów płatnej telewizji między 2018 a 2024 rokiem 29 mln będzie pochodziło z Indii, 16 mln z Chin, a 8 mln z Indonezji.

Na koniec 2018 roku 50 największych operatorów odpowiadało za dwie trzecie abonentów płatnej telewizji na świecie, przy czym odsetek ten nie powinien się zmienić w ciągu najbliższych pięciu lat. 10 największych operatorów odpowiadało za 45 proc. całości na koniec 2018 roku

- powiedział Simon Murray.

Chiński nadawca publiczny CCTV jest największym na świecie operatorem płatnej telewizji. Na koniec 2018 roku posiadał 185 mln abonentów (18 proc. globalnej całości) - tyle, ile łącznie czterech kolejnych operatorów. Jednak CCTV straci 25 mln abonentów między 2018 a 2024 roku, głównie na rzecz IPTV (szybki dostęp szerokopasmowy) i OTT (większy wybór treści).

*Raport obejmuje również polskich operatorów: Multimedia Polska, UPC Polska, Vectra, Inea, Toya, Orange Polska, Cyfrowy Polsat, nc+ i Netia.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Analizy rynkowe


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Mini PC Homatics Dongle Q

Homatics Dongle Q to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...

239 zł Więcej...

Odbiornik PULSe 4K Mini

PULSe 4K Mini - najnowszy odbiornik Ultra HD od słowackiej...

449 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ DUO 4K SE S2X FBC

Vu+ DUO 4K SE - najnowszy odbiornik Ultra HD 4K...

1 690 zł Więcej...