dodano: 2019-04-18 10:43 | aktualizacja:
2019-04-18 15:51
autor: Anita Kaźmierska |
źródło: Grupa Canal+/satkurier.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Przypomnijmy, że
platforma nc+ zakończyła 2018 rok z liczbą 2,194 mln abonentów, ciesząc się dużym wzrostem zarówno w skali roku, jak i kwartału. Warto jednak dodać, że koniec roku tradycyjnie już jest najmocniejszym okresem w branży, w przeciwieństwie do początku roku, który zwykle bywa najsłabszy. Tak też było w przypadku nc+ w 2018 roku, kiedy największy spadek liczby klientów odnotowano właśnie w pierwszym kwartale, a największy wzrost w czwartym. Jak wyglądała sytuacja na początku 2019 roku, nie dowiemy się, gdyż operator nie podał do wiadomości publicznej swoich wyników.
Wracając do wyników Canal+, ta francuska grupa odnotowała za pierwszy kwartał tego roku
przychody w wysokości 1,252 mld euro, w porównaniu z 1,298 mld euro rok wcześniej (spadek o 3,6 proc.). Jak informuje grupa, przychody z działalności telewizyjnej w kontynentalnej Francji spadły ze względu na uszczuplenie bazy abonentów. Natomiast działalność międzynarodowa nadal się rozwijała. Liczba abonentów za granicą wzrosła w ciągu ostatnich 12 miesięcy o 695 tys. i - jak podaje grupa - wszystkie regiony świata przyczyniły się do tej poprawy (w skali roku).
W ujęciu szczegółowym liczba abonentów indywidualnych
Grupy Canal+ wyniosła na koniec marca br.
15,158 mln, w tym
7,431 mln klientów na rynkach międzynarodowych, 4,643 mln w kontynentalnej Francji i 3,084 mln klientów hurtowych we Francji. W pierwszym kwartale roku odnotowano spadek o 400 tys. klientów indywidualnych na rynkach międzynarodowych, o 90 tys. w kontynentalnej Francji i o 9 tys. jeśli chodzi o klientów hurtowych we Francji. Łączny spadek w pierwszym kwartale 2019 roku wyniósł 499 tys. klientów indywidualnych Grupy Canal+.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.