dodano: 2019-04-10 22:00 | aktualizacja:
2019-04-12 14:23
autor: Anita Kaźmierska |
źródło: Astra TV-Monitor 2018
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Według autorów badania, satelita jest wiodącym kanałem dystrybucji treści telewizyjnych w Niemczech, gdzie na koniec 2018 roku odnotowano
38,35 mln telewizyjnych gospodarstw domowych.
Z telewizji satelitarnej korzysta w Niemczech 17,49 mln gospodarstw domowych (udział w rynku: 45,6 proc.), w porównaniu z 17,72 mln rok wcześniej. Na drugim miejscu uplasowała się telewizja kablowa - 16,18 mln gospodarstw domowych (42,2 proc. udziału w rynku) na koniec 2018 roku, a na trzecim IPTV z liczbą 2,78 mln gospodarstw domowych. Poza podium znalazła się telewizja naziemna (1,88 mln).
Rośnie liczba gospodarstw domowych z telewizją HD
Liczba gospodarstw domowych z telewizją HD w Niemczech wzrosła w 2018 roku do
29,84 mln (2017: 27,48 mln). Tak więc prawie
78 proc. wszystkich telewizyjnych gospodarstw domowych odbiera kanały w jakości HD. Wśród niemieckich gospodarstw domowych z telewizją HD satelita jest wiodącym kanałem dystrybucji z
13,51 mln gospodarstw domowych, a następne są kolejno: telewizja kablowa (12,08 mln), IPTV (2,52 mln) i TV naziemna (1,73 mln). W porównaniu z 2012 rokiem wskaźnik penetracji HDTV w Niemczech wzrósł ponad dwukrotnie. Pomimo tych wyraźnych wzrostów, nadal istnieje znaczna luka jeśli chodzi o HD w Niemczech: 8,5 mln gospodarstw domowych z telewizją odbiera telewizję tylko w jakości SD.
UHD zyskuje na sile
Ultra HD wyznacza nowe standardy jakości obrazu z czterokrotnie wyższą rozdzielczością niż HD i staje się coraz bardziej popularne wśród gospodarstw domowych w Niemczech. Fakt, że UHD nie jest już odległym w czasie trendem można zaobserwować na podstawie coraz lepszych wyników sprzedaży. W 2018 roku w Niemczech sprzedano
9,5 mln telewizorów UHD, czyli dziesięć razy więcej niż cztery lata temu. Ponadto zalety telewizji ultrawysokiej rozdzielczości na dobre zagościły w ludzkich umysłach. W 2015 roku tylko połowa gospodarstw domowych w Niemczech kojarzyła termin UHD, a w 2018 roku dwie trzecie dobrze zna ten nowy standard telewizyjny.
Dodajmy, iż w Niemczech wiodącą pozycją orbitalną jest
19,2°E, skąd nadawane są zarówno kanały z oferty platformy
Sky Deutschland, jak i darmowe kanały niemieckich nadawców publicznych i komercyjnych.
Zobacz prezentację Astra TV-Monitor 2018 (plik PDF).
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.