dodano: 2019-04-10 13:51 | aktualizacja:
2019-04-10 17:51
autor: Daniel Gadomski / Anita Kaźmierska |
źródło: satkurier.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Playboy TV Polska
Międzynarodowe marki zazwyczaj zachęcały operatorów kablowych i platformy cyfrowe do porozumienia. Wyjątkiem jest kanał
Playboy TV, który ponad dekadę temu zapowiedział Polsat. Wówczas emitujący programy tej marki w paśmie wieczornym na swojej głównej naziemnej antenie. Zaraz po zapowiedzi zaczęły się schody. KRRiT zgłaszała zastrzeżenia do pomysłu i zapowiedziała, że będzie się bardzo dokładnie przyglądać stacji. Zapowiedziała nawet, że kupi dekodery, żeby „monitorować” programy. Niechętni byli też operatorzy kablowi. W końcu Polsat postanowił uruchomić własny kanał (bez współpracy z Amerykanami) jako Play TV. Po emisji testowej wycofano się także z tego erotycznego projektu. Tak powstał Polsat Play z ofertą dla mężczyzn i dawką erotyki wieczorami.
TVN Kraków
Po uruchomieniu TVN Warszawa w 2008 roku spekulowano na temat kolejnych „miejskich” kanałów TVN. Rok później TVN rozbudowała studia w Krakowie, co zaowocowało plotkami na temat
TVN Kraków. Władze grupy telewizyjnej nie dementowali ich, ale zalecali cierpliwość. –
W tej chwili przede wszystkim chcemy dać trochę czasu TVN Warszawa, żeby zobaczyć, jak taka lokalna telewizja funkcjonuje, ile musi kosztować, jakie jest na nią zapotrzebowanie, jaka jest oglądalność, itd. Mamy już pierwsze wnioski kierujące nas do poważnego myślenia o nowej lokalnej obecności – mówił w rozmowie z „Dziennikiem Polskim” Jan Wejchert, prezes ITI. Parę miesięcy później TVN Warszawa przestała istnieć, co ostatecznie uciszyło spekulacje o kolejnych kanałach regionalnych i lokalnych TVN. Jan Wejchert umarł, a jego rodzina wycofała się z biznesu telewizyjnego.
TV Nieruchomości
24-godzinny kanał o urządzaniu domów, biur i branży nieruchomości miał rozpocząć nadawanie wiosną 2006 roku. Jego prezesem był Michał Figurski, dziennikarz znany m.in. z Antyradia, Eski Rock i TV4. Koszt uruchomienia projektu szacowano na milion złotych. Szybko okazało się, że twórców kanału przerosło przygotowanie wniosku do KRRiT. Ten, który wpłynął do regulatora rynku, nie spełniał wymogów formalnych. Start przesunięto na 2007 rok, ale nowa telewizja nie powstała do dzisiaj. Pierwszym graczem, który zdecydował się na podobny projekt był Canal+. Uruchomił kanał Domo+.
Animaux
Francuski kanał o zwierzętach miał pojawić się w sieciach kablowych i na platformie Cyfra+ pod koniec 1999 roku. Wówczas konkurencyjna platforma Wizja TV oferowała związany z Discovery kanał Animal Planet. Nadawcą jest grupa AB Sat. Stacja pokazuje programy dokumentalne i poradnikowe dotyczące flory i fauny. Mimo eksperymentów z Marcopolo i Seasons, szanse na uruchomienie tej stacji w Polsce są już zerowe. Walkę o polski rynek kanałów dokumentalnych wygrali Amerykanie z Discovery Channel i National Geographic.
TV Fortuna
TV Fortuna miała być współtworzona przez Telewizję Oko. Zapowiedział ją Wojciech Pijanowski, prowadzący teleturniej „Koło fortuny”.
Start planowano na jesień 2004 roku z satelity Eutelsat Sesat 36°E. Przewidywano gry interaktywne, quizy, zabawy edukacyjne dla dzieci i poradniki. Wśród gier prezentowano „Pasjans Fortuny”, „Enigmę” i „Ryzyko” - trzy firmowe programy według własnych pomysłów. Dzisiaj interaktywna telewizja to coś innego niż dekadę temu. Wówczas planowano współpracę z komunikatorem internetowym Gadu-Gadu, popularnym w Polsce przed erą Facebooka.
RMF TV
W marcu 2002 roku spółka Radio Muzyka Fakty otrzymała koncesję na telewizyjny kanał satelitarny. Ówczesny właściciel największego komercyjnego radia RMF FM chciał pozyskać na ten cel 300 mln dolarów. Po co? Rozważano zakup TVP3. Nowa telewizja miała mieć charakter informacyjno-muzyczny. Dwa lata później jednak spółka wystąpiła o uchylenie koncesji. Projekt zarzucono, a RMF FM trafił do niemieckiego koncernu Bauer.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.