Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Najważniejsze wydarzenia 2018 roku:
- Wzrost w najważniejszych obszarach biznesowych, w tym liczby cyfrowych subskrypcji o 70.500 do 3.052 700, z czego blisko 42.600 w samym czwartym kwartale
- Wprowadzenie prędkości 1 Gb/s i nowego portfolio szybszych prędkości internetowych wraz z kontynuacją programu przyśpieszania internetu, którym w 2018 roku UPC Polska objęło 450.000 klientów
- Wzmocnienie oferty telewizyjnej rozrywki z nowymi sportowymi kanałami Polsat Sport Premium oraz nową funkcją Horizon Go dostępu do treści offline
- Najbardziej rekomendowany operator na rynku w 2018 roku, według niezależnego badania przeprowadzonego przez GemSeek Consulting w metodologii NPS
- Kolejne inwestycje w rozwój sieci opartej na światłowodach, zwiększając jej zasięg o kolejne prawie 110.000 nowych gospodarstw domowych, do łącznie blisko 3,5 mln.
W 2018 roku UPC potwierdziło pozycję lidera pod względem jakości oferty internetowej i telewizji cyfrowej, co wraz z najlepszą obsługą przełożyło się na tytuł najbardziej rekomendowanego operatora przez klientów. Dzięki jeszcze lepszej ofercie i jakości, zwiększyliśmy liczbę nowych klientów oraz cyfrowych subskrypcji, mocno przyśpieszając wzrost w ostatnim kwartale roku. W 2019 roku będziemy dalej rozwijać ofertę, aby zaoferować klientom więcej i wzmocnić naszą pozycję lidera pod względem konkurencyjności i oferowanej na rynku jakości
- powiedział Robert Redeleanu, CEO UPC Polska.
W 2018 roku UPC wprowadziło nowe portfolio prędkości internetowych:
150 Mb/s, 300 Mb/s, 500 Mb/s i 1 Gb/s oraz kontynuowało program podnoszenia prędkości internetu klientom. W rezultacie, zdecydowana większość klientów UPC korzysta już z dostępu do prędkości co najmniej 100 Mb/s, a średnia prędkość, z jakiej korzystają wszyscy użytkownicy, wzrosła do
188 Mb/s.
Obok rozwoju sieci gigabitowej, UPC inwestowało także w innowacje podnoszące jakość usługi internetowej, takie jak
WiFi i Internet Boosters oraz nowy
Giga Connect Box. Na koniec roku łączna liczba użytkowników Connect Boxa przekroczyła
600.000, co stanowi wzrost o 60 proc. w stosunku do poprzedniego roku. Wpłynęło to na wzrost liczby użytkowników internetu o 21.700 w czwartym kwartale, oraz o 35.500 w ciągu całego ubiegłego roku, do poziomu 1.175.200 subskrypcji.
W 2018 roku UPC wzmocniło ofertę telewizji cyfrowej, wprowadzając kanały
Polsat Sport Premium oraz
10 nowych w jakości HD. Na koniec roku oferta telewizyjna obejmowała
191 kanałów, w tym 134 HD. Oprócz tego, poszerzono liczbę funkcji aplikacji
Horizon Go, dodając możliwość dostępu do treści w trybie
offline, zapewniając tym samym klientom lepszy dostęp do rozrywki w samolocie, metrze lub podczas wakacji w miejscu z ograniczonym dostępem do internetu. Na koniec roku liczba użytkowników Horizon Go wzrosła do
93 tys.
Jednocześnie liczba klientów aktywnie korzystających z
Replay TV, pozwalającego na oglądanie ulubionych programów do 7 dni wstecz, przekroczyła
280.000, a użytkowników platformy Horizon wzrosła o 33 proc. rok do roku i przekroczyła liczbę
643.000. Stanowią oni 62 proc. całej bazy klientów telewizji cyfrowej.
W 2018 roku UPC poszerzyło zasięg swojej światłowodowej sieci, zwiększając jej zasięg o kolejne prawie 110.000 nowych gospodarstw domowych, do łącznie blisko 3,5 mln, zapewniając jednocześnie nowym klientom dostęp do opartej na światłowodach sieci UPC, a także wspierając rozwój gospodarki cyfrowej i konkurencyjności polskiej gospodarki.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.