Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Obecnie naziemne kanały
NMG (
Ren TV,
Piatyj), płatne (z rodziny
Viasat,
Discovery,
Turner,
Sony itd.), a także kanały
STS Media (
STS,
Domasznyj,
STS Love,
STS Kids,
Che) średnio na dobę ogląda 24% wszystkich rosyjskich widzów powyżej czterech lat. Są to dane
Mediascope za okres styczeń-wrzesień 2018 roku.
W wywiadzie dla
Wiedomosti Olga Paskina stwierdziła również, że rozszerzenie pakietu w
STS Media pozwoli efektywniej wykorzystać synergię między tym holdingiem a
NMG w zakresie reklamy, zakupu treści, monetyzacji w Internecie i innych obszarach. Już teraz sprzedawca
STS Media, firma
Everest-S, zajmuje się sprzedażą reklamy i sponsoringiem kanałów
NMG. Holdingi mają także zunifikowany system zakupu praw do filmów i wspólnie przygotowują platformę OTT o nazwie
More.TV.
Iwan Tawrin i jego ówczesny partner
JUTV, Aliszer Usmanow, kupili pakiet
STS Media pod koniec 2015r.. Transakcja została wymuszona tym, że szwedzki
MTG i amerykańskie mniejszości musiały szukać rosyjskiego nabywcy, ponieważ Rosja ograniczyła 20% udziału w mediach dla zagranicznych nadawców. Tawrin przyznał następnie, że nabył
STS Media po okazyjnej cenie – za kontrolę nad holdingiem razem z Usmanowem zapłacili 193 mln dolarów. Później Usmanow sprzedał udział w biznesie telewizyjnym.
Zauważmy, że pozostałe 25% akcji
STS Media są własnością cypryjskiej firmy
Telcrest, której udziałowcami są
NMG,
VTB, struktury właściciela firmy
Siewierstal - Aleksieja Mordaszowa i przedsiębiorstwa
Surgutnieftiegaz.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.